Ons dochtertje is 14 maanden en zet sinds een week of 3 haar eerste stapjes langs de tafel en achter het loopwagentje. Nu heeft ze vanaf 6 mnd tot nu op leren slofjes gekropen. Nu is haar laatste paar slofjes kapot, er zit een gat in. Ik moet dus weer wat nieuws kopen, want op sokjes heeft ze te weinig grip en blote voetjes vind ik (nog) te koud en is niet lekker met buiten kruipen wat ze doet als het lekker weer is. Ik merk dat ze wat meer steun kan gebruiken om haar voetjes goed neer te zetten. Ik twijfel nu dus of ik weer leren slofjes ga kopen of toch maar vast de eerste flexschoentjes. Wat zouden jullie mij aanraden?
Het beste is geen schoentjes. Ik kocht sokjes van Hema met anti slip eronder. Thuis loopt ze hier nog steeds op sokken of blote voeten en buiten op flex schoentjes.
Ik zou nog even wachten. binnen blote voetjes en evt antislip slofjes/sokjes. hier kreeg onze dochter slofjes van appies aan toen ze begon met langs de tafekm lopen
Hier loopt kleine man al maanden langs van alles, maar nog steeds niet los. Hij gaat pas aan de schoentjes als hij echt gaat stappen. Hij zit nu aan zijn derde paar leren slofjes (bambino van Kruidvat en Inch Blue). Schoentjes zijn best prijzig voor de tijd dat ze ermee doen, dus als het nog niet nodig is....
Mijn zoontje staat sinds 9 maanden en loopt ook overal langs en achter een loopwagentje, maar hij draagt gewoon nog leren slofjes of gewoon op zijn sokjes/ blote voeten. Ik heb begrepen dat ze het liefst 2 maanden los moeten lopen voor je ze echte schoentjes aan trekt. Hier heb ik voor als we weggaan goedkope schoentjes met zo'n zachte stoffen zool, gewoon omdat ik dat leuk vind. Maar praktisch zijn ze niet, voor we de deur uit zijn heeft meneer ze al uitgetrokken.
De meningen verschillen hier heel erg in ben ik inmiddels achter. Ons meisje zette ongeveer 2 weken de stapjes los toen we schoentjes zijn gaan kopen. Thuis loopt ze altijd op blote voeten, maar buiten heeft ze de steun echt nodig en gaat ze met de schoentjes als een speer.
Ons dochtertje is 15 maanden, ze loopt nog geen hele meters los. Wel aan tafel, hand of karretjes. Af en toe wat stapjes los, hier loopt ze binnen op sokken of blote voeten. En wij hadden ook leren slofjes voor der. Ik wilde ook wachten met schoenen kopen totdat ze zelf zou lopen. Maar wij hebben 2 weken geleden toch schoentjes gekocht. Vooral omdat ze steeds vaker ook buiten wil lopen. Wij hebben schoesme babyproof gekocht. Deze zijn speciaal voor deze loopfase en net iets meer bescherming als ze buiten wil lopen. Lekker met mooi weer en het loopkarretje naar buiten. Nu wachten tot ze het aan durft om zelf te lopen, ze is een tijdje geleden gevallen en nu is ze een beetje bang. Even vertrouwen terug winnen dus.
Ja dat dacht ik dus ook al. Vandaag even gaan kijken bij een schoenenwinkel wat het aanbod is en hoe duur dat is. Die verkoopster raadde mij dus de babyproof schoentjes van shoesme aan. Zo leren ze lopen op schoenen zei zij. (Niet heel professioneel volgens mij) Ze heeft wel eens nepschoentjes aan voor de sier zeg maar. Maar ik vind die leren slofjes dus zo fijn. Heeft echt veel meer grip dan op de antislip sokjes. Daar glijdt ze dus langzaam mee in een spagaat en dat lijkt me ook niet goed voor de ontwikkeling. Ik ben het eens met de opmerking dat schoentjes al zo duur zijn, als het dus niet nodig is wacht ik liever nog even. Gaan we weer op jacht naar kruipproof slofjes. Tips?
Superslofjes.nl Word inderdaad aangeraden om pas schoentjes te kopen als ze een week of 4 tot 6 los lopen.
Het beste is blote voeten/sokken/leren slofjes. Kijk voor schoenen ook eens naar barefoot schoenen: Waarom Barefoot schoenen voor kinderen? - Feelmax
Met schoenen zou ik wachten totdat ze zelf loslopen. Dus zelf opstaan en gaan lopen en nog niet wanneer je ze naar jou laat lopen. Of tussen 2 mensen.. Voor nu zou ik kiezen voor lerenslofjes. Ik heb er van Oxxy gehad, zijn niet super duur en ik vond ze fijn.