Professor Layton en de Doos van Pandora

Discussie in 'De lounge' gestart door popje, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Professor Layton en de Doos van Pandora,
    Deel 1 vond ik leuk en nu is er een deel 2.
    Wie speelt deze spel nu ook of is er mee bezig?
    Bij deel 1 was er een link waar je kon spieken voor als je het antwoord wilde weten maar niet er uit kwam.
    Is er bij deze ook een link waar je kan kijken als je niet uit de puzzels komt?

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.062
    2.201
    113
    Brabant
    ik heb het vandaag voor mn verjaardag gehad. ga het morgenavond (op mn werk, hihi) uitproberen. deel 1 heb ik uitgespeeld, dus deel 2 is weer een nieuwe uitdaging.
    (heb bij deel 1 overigens nog niet alles bonussen, iemand die me kan helpen?)

3. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hier bezig met deel 2!
    Deel 1 nooit gespeeld omdat ik geen nederlandse versie kon vinden ervan en engels erg slecht is voor me ;)
    Ik download trouwens de spellen.

Ik vind het verhaal opzich best boeiend! Puzzels tjsa niet allemaal mijn ding en laat sommige lekker aan me man over.

4. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb deel 1, Professor Layton and the curious village, in het engels gespeeld.
    Nu ben ik met deel 2, professor layton en de doos van Pandora, bezig in het nederlands.
    Door dat ik deel 1 ook gespeeld heb herken je dingen in deel 2, dat scheeld denk ik heel veel. Ook zit er een puzzel bij waar je het boekje voor nodig heb, dus ben heel blij dat ik de originele heb ;)
    Maar ik heb ook een link voor met de oplossingen maar die is wel in het engels.

Professor Layton and the Diabolical Box Walkthrough

Ik wil nog wel even zeggen,

Ik vind het een KEI gaaf spel, ben helemaal verslaafd.

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik ben er ook mee bezig, met de engelse..
    ik heb hem al bijna uigespeeld.. nog maar een paar puzzeltjes.. dus als je ergens niet uitkomt,, pb me maar;)

6. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Deel 1 heb ik helemaal uitgespeeld (in het engels), en zodra deel 2 online was heb ik die gedownload en uitgespeeld (wederom in het engels). Laatst heb ik de nederlandse versie gedownload en die ben ik nu aan het spelen. Dus ja, erg verslaafd aan dat spel hier! Zag laatst op internet dat deel 3 in Japan al uit is, dus ik hoop dat die ook snel in europa en amerika uitkomt!

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ben er ook mee bezig! :)
    (heb eigenlijk deel 1 nog niet helemaal uit...vind het toch wel erg moeilijk!)
    Vind het echt SUPERleuke spellen!

Om te spieken zou ik gewoon googlen op 'professor layton and the diabolical box walkthrough' of iets dergelijks. ;)

8. ik ben bezig met deel 2 en vind hem super.
    Deel 1 had ik alleen in t engels en kwam er niet aan uit.

Iemand die deel 1 nederlands ergens heeft gevonden online?
    Dan hu ik me aanbevolen;)

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Van de 2e heb ik eventueel wel een linkje in het Nederlands, de eerste vind ik helaas ook niet. ;)

10. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    #10 Chingy, 8 okt 2009
    Laatst bewerkt: 8 okt 2009
    Heb deel 2 (het verhaal) gisteravond uitgespeeld.
    Ik vond het minder leuk dan deel 1, het lijkt wel als je eenmaal de logica van de puzzels doorhebt dat het dan makkelijker is dan deel 1.
    Ben nu bezig met de puzzels die ik heb gemist en dat zijn er nog 5, dan op naar de bonus games ;)

Nu maar wachten op de nieuwe Zelda!
    Ik geloof dat die in november uit moet komen toch?

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Krijg deel twee morgenavond... mn mannetje neemt m mee van het vliegveld in Engeland :D Daar is ie de helft goedkoper haha... spreek, lees en schrijf vloeiend engels, dus dat zal geen probleem opleveren... lijkt me erg leuk.. deel 1 was binnen een week uitgespeeld

12. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    O leuk! Nog meer Layton fans!

Ik heb deel 1 binnen 2 dagen uitgespeeld en ben nu begonnen met deel 2. Moet zeggen dat ik minder fanatiek ben als bij het eerste deel maar vind hem opnieuw heel leuk. Ik kan me overigens wel vinden in wat Chingy zegt, naar mijn idee kom je het spel makkelijker door als je de logica doorhebt.

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wij zijn gister avond mee begonnen, Het is een leuk spel.
    Welke avond als de kids op bed liggen eventjes een uurtje spelen. maar ja het blijft geen uurtje :D

14. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ik ben er ook mee bezig, een erg leuk en verslavend spel :p

15. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb hem nu net ook uitgespeeld.. ook nog even de overgebleven puzzels oplossen dan maar ;)

16. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb hier voor de liefhebbers de link naar de oplossingen voor deel 1, hij is alleen wel engels.

Professor Layton and the Curious Village Walkthough: 001 Where's the Town? (US) / Where's the Village? (UK)

Roeltje, ik spreek/schrijf ook vloeiend engels, ik gebruik het ook dagelijks maar ik had op sommige punten echt moeite met de tekst. Ik moet ook zeggen dat ik meer amerikaans spreek dan het dialect engels. Ik denk dat daar voor mij het probleem zit, als ik er even voor ga zitten kom ik er wel uit maar ik ga toch liever voor de amerikaanse versie ;)

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier hetzelfde!
    Ik gebruik Engels dan wel niet dagelijks (alleen in m'n hoofd;)), maar spreek en schrijf het wel zo goed al vloeiend.
    Toch vond ik ook het spel soms moeilijk te begrijpen!

18. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
  19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
  20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik wil 'm ook!!! Maar door de verhuizing kan ik zo dat usb-dingetje niet vinden.
    En de hond heeft de oplader kapot gebeten.

Professor Layton and the curious village hebben we uitgespeeld.

Deel Deze Pagina