Ceremoniemeester??

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.

Even weer een vraagje van mij.
    Wij zijn bezig met het plannen van ons huwelijk en het was de bedoeling dat het een kleine receptie zou worden(En dan over een aantal jaar een groot feest) maar omdat er nogal wat ooms en tantes in slechte gezondheid verkeren of al flink op leeftijd zijn hebben we besloten om het ietsje uit te breiden.
    Een grotere zaal, ongeveer 30man meer.
    Nog steeds geen groot feest met band en spul.
    Gewoon een "feestje" met achtergrondmuziek via een computer.;)

70 gasten en rond de 20 kinderen...Is toch wel erg druk om allemaal zelf in de gaten te houden.
    Nou zei iemand, dan benoem je iemand tot ceremoniemeester en die zorgt dat de dag op rolletjes loopt.
    Maar wat doet een ceremoniemeester allemaal dan?
    Hoort die er dan ook op het gemeentehuis bij, aangezien we alleen directe familie meenemen voor de dienst?

HELP????

2. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Een ceremoniemeester kan ook iemand uit je naaste familie zijn hoor. Het voornaamste wat diegene doet is op het laatste moment dingetjes regelen zodat jullie je handen vrij hebben. Bij ons waren de ceremoniemeesters (bevriend echtpaar) er de hele dag in stappen bij en zij waren de personen om je naar te richten als je vragen had over wat er ging gebeuren. Eerst gingen wij met de fotograaf foto's maken, en de ceremoniemeester heeft toen aan de familie uitgelegd wat de rest van de dag de bedoeling was, en heeft gezorgd voor hapjes bij de receptie en versiering van de zaal voor het feest. Verder weet ik niet eens wat ze allemaal gedaan hebben, aangezien we vooraf alles hadden besproken hoe we het wilden, en zij alles in goede banen hebben geleid. Het was pas opgevallen als het misgelopen was... Kortom: ze zijn ervoor om ervoor te zorgen dat jullie je nergens zorgen om hoeven maken en dat alles goed loopt.

3. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Mijn zus en zwager zijn onze ceremoniemeesters geweest. Zij zorgden ervoor dat de hele dag op rolletjes verliep. Ze houden de tijd in de gaten zodat je dat als bruidspaar niet hoeft te doen, zij zorgden ervoor dat we allemaal op tijd in de auto's zaten om naar de kerk te gaan, hebben geregeld dat het feest helemaal liep zoals wij gevraagd hadden, versieringen geregeld, en, en dat is wel een hele belangrijke vond ik zelf: Ze hadden contat met de beheerder van de feestlokatie, die man heeft de hele dag met ons vooraf besproken,
    en ook 1 keer contact gehad met onze ceremoniemeesters en op de dag zelf heeft de beheerder ons alleen maar gefeliciteerd en alles wat hij te vragen of te regelen had deed hij met de ceremoniemeesters. Ideaal, zo hadden wij nergens zorgen om en hoefden we alleen maar te genieten, konden alles uit handen geven.
    Dat laatste zegt wel dat het dus écht belangrijk is dat je een ceremonimeester zoekt die je kan vertrouwen en waarbij jij je prettig voelt, waarbij je zeker weet dat je alles met een gerust hart aan overlaat.

Hoop dat je er iets aan hebt. Alvast een hele mooie dag gewenst en suc6 met alle voorbereidingen!!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat mag je helemaal zelf kiezen!

Mijn man was ceremoniemeester bij zijn zusjes bruiloft. Dus hij ging sowieso al de hele dag mee. Dat was vooral zorgen dat de mensen op de goede plek terecht kwamen. En de tijd wat in de gaten houden qua locatie wisseling en stukjes. Maar mijn schoonzusje had al heel veel zelf geregeld.

Bij mijn schoonzusje was het een vriend, daar was iedereen de hele dag mee (30 man ongeveer). Die mocht 's avonds nog een speech houden. Maar overdag had hij weinig te doen.

Kijk gewoon welke taken je uit handen wil geven, en zoek iemand die je dat toevertrouwd..

Deel Deze Pagina