Ik had gisteren weer wat leuke dingen van haar gehoord. We waren de hond aan het uitlaten en toen kwamen we een Golden Retriever tegen. Zegt mijn dochterje 'mam, kijk eens, die hond heeft krullen, hij heeft hetzelfde haar als oma W.! Ik moest zo lachen, klopte wel aardig, maar of oma het nou zo'n compliment zal vinden als ze hetzelfde kapsel als een hond heeft . Daarna gingen we boodschappen doen, vorige keer hadden we een loempia gegeten van zo'n kraampje. Vraagt ze of ze weer een 'oempa loempa' mag .
Eva in de auto, de muziek staat aan: ik heb de muziek even harder gezet. Wij zeiden zoiets van, ok goed hoor (zal wel hahaha ). Eva: ik heb de muziek harder gezet met m'n gaap. Oftewel haar oren zaten een beetje dicht en gingen door het gapen weer open, wij moesten even nadenken wat ze nou bedoelde
Mijn dochter is goed in strikvragen. Laatst stonden we bij het stoplicht te wachten, vraagt ze: 'Mama wat doe jij?'. Dus ik antwoord dat ik aan het autorijden. Zegt ze: "Nee jij bent aan het wachten'.
Wij zaten vanavond aan tafel te eten en we hadden het over uitstapjes, ik zei: "ja, dat is echt een uitje" Waarop mijn zoontje (2,5 jaar) antwoordt:"gaan we zo uitjes eten?" (we hebben wel eens een uitje bij het vlees) Later had hij het over: "ik ben gloot" (groot). Dus papa probeerde de R te oefenen met hem. Rrrrrrrrrr met een rollende R. Mijn zoontje duikt op de grond en begint te rollen Toen hij nog een heel stuk kleiner was, net 2 denk ik, zei ik eens tegen hem: "geef mama eens een knuffel!". Hij rent naar zijn kamer en komt terug met zijn knuffel, geeft die aan mij
Ik vind dit zo'n leuk topic ! Zaterdag was ik met Julie boodschappen doen bij de Jumbo. De mevrouw van de vleeswaren kwam haar een worstje brengen. Dus ik zeg tegen Julie (die dan altijd een beetje verlegen wordt): "Wat zeg je dan tegen die mevrouw?" Zegt Julie: "HALLO JUMBO!" Vanochtend moest ik ook zo lachen. We gingen Elin in bad doen, ik kleed haar uit. Julie zegt: "Soooooo! Dikke poten!" (euhm, ik zeg wel eens liefkozend dat Elin van die lekkere dikke pootjes heeft)
Gisteren ging ik even snel een boodschapje doen,\ ik zeg tot zo. Dus loop de gang in hoor ik in eens tot zo mama. Ze is 20 maanden mijn bekkie viel haast op de gang vloer. Ik vroeg vriend hoorde ik het nu goed ja zegt die haha. Zo leuk.
Zoiets had ik ook vanmiddag. Ik had Lisa vast en friemelde aan haar blote voetjes. Ik loop met haar naar de keuken, Lisa kijkt naar haar voetjes en zegt: blote voeten. Ik dacht, hoor ik dat nu goed???? Dus ik vraag aan haar, zei je blote voeten? Lisa: nee (en keek me schaapachtig aan ) Geen idee dus of ze het echt zei, het kan haast niet, maar misschien toch wel .
Manlief was laminaat aan het leggen en had net weer een baan af. Aaron komt even kijken. Kijkt naar de vloer, kijkt naar pappa en zegt op een heel sarcastisch toontje: mooi hoor. En loopt weer weg . Hoezo ik hoor mezelf af en toe terug?
Grappig is dat idd! Thijmen deed het vanmorgen, ik zei veel plezier op de creche... krijg ik terug veel plezier op je werk Dan heb ik echt het gevoel dat ie al heel oud is En gister kwam hij thuis met dit: T: Toen ik nog een baby was, had ik vleugels! Toen ging ik wel eens stiekem vliegen! Ik: maar waar zijn je vleugels nu dan? T: De boze heks heeft die gestolen! Hij was er echt helemaal vol van! Zo leuk
Gisteren was onze zoon bezig met zijn keukentje en er lukte iets niet, zegt ie: hè, verdriebeltjes! (oftewel, potverdriedubbeltjes geiten-wollen-sokken-woord, ik weet het, maar beter dan dat je peuter GVD loopt te roepen) Laatst zei ik tegen hem: doe je lamp op je kamer nog even uit. Draait ie zich om, kijkt naar de lamp en zegt met een zucht: o sorry! Dat is Lucas helemaal vergeten!
Doet me denken aan iets soort gelijks een paar dagen terug. Als hij iets doet wat absoluut niet mag, moet hij na de laatste waarschuwing naar zijn kamer. Ik leg hem dan uit waarom. Als ik hem er uit haal, herhaal ik dat en moet hij sorry zeggen. Bijvoorbeeld tegen het konijn als hij daar hardhandig mee was. Een paar dagen geleden was Aaron behoorlijk hardhandig met de deur. Had hem al de laatste waarschuwing gegeven. Dus hij klapt nog een keer met de deur waarop ik dus zeg dat hij naar zijn kamer moet. Maar hij was dus wel zo slim dat hij maar snel zei: Sorry deur!
Haha, heerlijke logica Hij heeft het principe dus wel begrepen! Hier nog zo'n logica-momentje. We aten laatst indiase wraps, vrij pittig. Lucas krijgt er dan altijd een beker melk bij, om zijn mond te 'blussen'. Hij had wat last van het pittige eten, dus ik zeg: drink even lekker wat melk, dan prikt je mondje niet meer zo. Hij neemt een slok melk, ik zie hem kijken van zijn beker naar zijn bord en ja hoor... hoppa... zijn melk in zijn bord. Hartstikke logisch toch, dan prikt het niet meer!
moest even na denken maar ik snap hem hhahaha denk dat je mij dan kan opvegen van het lachen haha zo mama even geblust haha
Wat een leuke verhalen staan hier tussen Heb hier zoveel verhalen haha maar gisteren hoorde ik toch iets van mijn zoontje: Zaten in auto terug naar huis. Zoontje vroeg iets en ik gaf daar antwoord op. Toen vroeg hij waarom ik dat niet gedaan had en daar gaf ik antwoord op alleen hoorde hij dat blijkbaar niet goed dus weer waarom ik dat niet gedaan had en ik gaf weer hetzelfde antwoord. Weer had hij het niet goed gehoord. Paar seconden even stil toen zegt hij : Mama, waarom geef jij geen antwoord op mijn vraag? uhm was echt even verbaasd op dat moment kindje van 3 die dat even tegen jou zo vraagt/zegt
Whahahahaha!! Die is goed! Wat een leuke opmerkingen hier. Vanmorgen zei mijn oudste: "Als de baby groter is, mag hij met mijn vliegtuig spelen. Maar mama, we hebben een probleem: dat groeien gaat zó langzaam..." *zucht erbij*
Papa: krijg ik een kusje Dochter: nee, die zijn op Papa: oh, dat vindt ik wel heel erg jammer hoor! Dochter: nou, dan heb je een probleem papa!
Onze oudste word wakker nadat hij heeft gedroomt: "mama, ik heb filmpjes in mijn ogen". S ochtends als hij kindertijd zit te kijken; "dat filmpje vind ik wel leuk, waarom die in mijn ogen dan niet?" Leg dan maar eens uit dat het een nachtmerrie was... Net bij het naar bed brengen was ie aan het vertellen dat hij goed zou gaan slapen en dat hij dan wel weer een sticker had verdiend. Toen vroeg ie waarom hij vandaag er geen een had mogen plakken. Dus ik leg uit dat hij wel heel goed had geslapen in zijn eigen bed maar dat hij toch echt veelste vroeg toch nog tussen ons in kroop. Dat snapte hij niet helemaal want hij had immers vannacht in zijn eigen bed geslapen en vanmorgen was ie toch echt wakker en wilde hij niet verder slapen. Toen ik hem nogmaals uit wilde leggen dat onze wekkers nog niet eens waren gegaan en dat ie morgen maar moet wachten in zijn eigen bed tot die wel zouden gaan was hij het er nog steeds niet mee eens. "mama, stil nu eens, nu wil ik eerst eventjes iets zeggen" Heerlijk vind ik dat bij de hande.