Kinderlogica en leuke opmerkingen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tetta, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    haha wat een giller!!!

Hier ook iets maar dan minder handig.

De laatste tijd zeg ik vaak tegen Tim 'He, Johnny!' en dan zegt papa er automatisch achter 'la genta esta muy loca' (je weet wel, van dat liedje)

En toen zei Tim.... ja hoor, je raadt het al :) nu ja ik ga ervan uit dat hij het morgen hopelijk vergeten is :)

2. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Rowan een paar keer gecorrigeerd dat hij op tafel zat.
    's Morgens ligt er een dotje saus op tafel van de avond ervoor.

Rowan: ketsjup niette tafel hè, ketsjup boos, ketsjup oren papot!

Gisteren was ik masacara aan het opdoen in de spiegel.

Rowan: mama ogen kleuren, datte mooie kleur!

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Oh dat is toch zo lief he!

Hier vanochtend ook: mama, wat ben je toch weer mooi. Nou dan kan mijn dag niet meer stuk hoor. :D

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De CD van VOF de Kunst staat op, die met de sinterklaas liedjes. 1 liedje begint met: "Het paard van Sinterklaas was een beetje chagerijing."

Jelle: "Dat ben jij ook wel eens, hè mama?"

:$

En bedankt maar weer... :D

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zo, dat weten wij nu ook:D geweldig!:D

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    nou, wij heben een kleine wijsneus hoor. Dit zijn een paar dingen van wat ze zegt.

-zitten wij op de bank en dan gaat ze iets pakken: ff wachten, blijven zitte zo terug :D
    -of, neeee pas op he jij, niet doen he. (en dan ook zo lekker met haar vingertje wijzen, geweldig) :D
    -En iets wat ik haar perongelijk aan heb geleerd: Stoute buren he mama, hele stoute buren (ze maken veel herrie overdag en s'avonds dat onze kids er wakker van worden :x)
    - en de leukste is nog wel: Vera beetje scheet laat, en er dan zelf de grootste lol mee hebben.
    Ach, en zo heeft ze nog meer van die wijze dingen

7. Koffieleut

Koffieleut Niet meer actief

Mijn zoon van bijna 4 was deze week sinterklaas aan het kijken en zei toen over de pieten:
    Dat zijn toch gewoon verkleedde mensen he mama?! :O
    En over sinterklaas:
    Kijk, hij heeft wol van de schaapjes gekregen...
    Haha ik vind het zo'n leuke leeftijd nu, en wat een wijze opmerkingen hebben ze soms he!!

8. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik zei laatst tegen mijn dochterthe van 2,5:
    "wat ben jij ook een grapjas zeg!!"

Zij: "Nee mama ik ben een grapjurk, want ik ben een meisje!!"

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb lekker bijgelezen, leuk!

Eva en papa zaten een paar dagen geleden lekker te kroelen, zegt papa tegen Eva: je zit in mijn hart. Eva: je zit in mijn lichaam.

Op het kdv ging een kindje weg omdat ze 4 was geworden en ik vroeg aan Eva of ze ook een broertje of zusje had. Ja dat had ze en ik wilde de naam weten, zegt Eva: Vinniemooi. En kijkt me schaapachtig lachend aan. Ze vond het zelf ook maar gek, maar het was écht Vinniemooi (klinkt dus als: vind ik niet mooi). Tja, ok dan. Vandaag op het kdv dacht ik er opeens aan en heb het gevraagd. Het meisje had inderdaad een broertje, Finn. Omdat er nog een Finn is noemen ze hem altijd Finnieboy. Aha! :) Vanavond legde ik het aan Eva uit en bij haar viel het kwartje toen ook, zo lief om te zien. En ze riep meteen: Dionne, die heeft ook een broertje en die heet ook Finn!

Ik vind haar zo pienter worden, echt leuk!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha over Sinterklaas, dat krijg je nu natuurlijk. Wij probeerden Eva door het liedje met de stoomboot uit te leggen dat Sinterklaas dus met de boot komt. Dus wij zingen en zeggen: Sinterklaas komt met...... Eva: cadeautjes!

11. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk, die kinderlogica :D

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Vandaag weer een fijne bijdehante opmerking van dochter die steeds meer praatjes krijgt.. Ze bleef maar klieren dus ik op een gegeven moment: 'Lune, als je nu niet ophoudt ga je maar even naar je kamer..!' Krijg ik als reactie: 'Nee mama, want dan ga ik heel hard huilen en dan maak ik mijn pop wakker en die is heel erg ziek. Je kan me beter op de gang zetten..'
    ;)

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Tims nieuwe liedje:

1, 2, 3, 4 voetje van voetje van,
    1, 2, 3, 4 voetje van tim :D

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle: "mama! Ik ben hèèèl erg boos op jou! Ik ben wel 80 kilometer boos op jou!!!"

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dat is wel heel heftig:D

16. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hier vanmorgen toen ik met dochterlief achter in de auto aan het wachten was tot de voorruit niet meer beslagen was: "ga maar rije, mop." ik noem haar nu zelf vaak mop...... Hilarisch vond ik het!

17. Bastet

Bastet Niet meer actief

Als ze een laatste waarschuwing krijgt: <diepe zucht> ok dan...
    Compleet met draaien van de ogen.
    Alsof ze een tiener is! :D

Of: ik ben niet kleine boef, ik ben grote boef!
    Haar broertje is de kleine boef, en zij en ik en papa zijn grote boeven. Oh wee als ik het eens een keer verkeerd zeg.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha grappig, Eva is ook grote boef en Lisa is kleine boef en o wee als ik Eva kleine boef noem ;). De laatste tijd mag ik haar vaak ook niet grote boef noemen, want dan is ze gewoon Eva, prinses of Roodkapje :)

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat doet Lenn ook! Geen idee hoe hij daar bij komt, want wij doen het nooit..
    'Kom, we gaan samen het speelgoed even opruimen.'
    Lenn: Uh, Nee mama.. Wijs bekkie erbij:$

Mama telt tot 3......
    1.........2......... Ja mamaaaaa.........
    Toch eens gaan navragen bij het KDV.. Weet dat mijn neefje dat ook gedaan heeft, maar volgens mij niet zo jong:)

En het mooiste is.. Zoveel meer woordjes kent hij niet:D Maar hij komt met papa, mama, nee, ja en uh heel ver :D

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen was net uit de douche en zijn handen waren gerimpeld (hij is een langdoucher :D), hij zat er zo naar te kijken en toen zei hij: kjik ik ben rijp... :D

Deel Deze Pagina