Kinderlogica en leuke opmerkingen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tetta, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Mijn vriendin gaf haar baby borstvoeding. Onze dochter zat er vol verbazing naar te kijken. Dus ik legde uit dat A melk in haar borst had en de baby dit drinkt.
    Baby had wat later de pink van mijn vriendin in haar mondje. Zegt mijn dochter, heb jij ook al melk in je vingers?!!

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    haha die vind ik geweldig! :D:D:D

Mijn zoon zegt ook wel eens dat hij plassen moet en dan zit hij op de wc maar dan komt er niks. en dan zegt hij: nee de piemel zit nog dicht mama! ;)

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Leuk topic!

De bloemist doet de plantjes in een tasje en vraagt aan mijn
    dochter 'die wil jij vast wel dragen he?'
    Dochter: 'dat denk ik eigenlijk niet ... Is veeeeel te zwaar!'

Dochter staat in het zwembad te kijken bij een jongetje van een jaar of 4 die een zakje chips en een milkshake heeft.
    Even later komt het jongetje naar haar toe en pakt haar speelgoed af. Ze geeft het gewoon af en ik denk nog, 'nou ja, bijt eens van je af!' Maar mevrouw loopt resoluut naar de niet opgedronken milkshake toe en denkt 'goeie ruil' :D

Oja op vakantie, wil ze niet meer de zee in. Want 'daar zitten vieze prikkeltjes in' ;)
    Ook wil ze niet in de kinderstoel in het restaurant. Die is namelijk 'hmm..niet zo mooi'.

Nu ze goed zindelijk is, krijgt ze geen stickers meer voor plasjes en poepjes. Daar baalt ze af en toe nog wel van en vraagt er toch om. maar we vertellen haar dat ze nu een grote meid is die al heel goed kan plassen en poepen op de wc. Stickers zijn voor de kleine kindjes.
    Een keer kwam ze op haar hurken vanuit de wc aangewaggeld. Dus ik vroeg wat ze aan het doen was? 'Ikke ben nu kleine kindje. Ik mag sticker!'

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter was ons een keer aan het napraten dus wij zeggen tegen haar: 'jij bent een papegaai'. Meteen kijkt ze mij aan en zegt: 'mamagaai'

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    kennissen van ons hadden een dochtertje fay (fee zeg je) kijkt mijn meiske in de kinderwagen
    "kan ze ook echt vliegen?"

6. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles wat kan beginnen, noemt hij 'aan': mama moet 'aan' om liedjes te zingen, de wc moet 'aan' om door te spoelen, zelfs de baby is 'aan' als ze huilt :D

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    :D Wat een geniale uitspraken he? Heerlijk!

Mijn dochter kon net een beetje praten, toen een mevrouw haar in de winkel een handje wilde geven. Een wildvreemde, dus Julia wilde dat niet. Loopt ze naar me toe, kijkt ze me half lachend aan: 'Doettie nou?' :D

De laatste tijd is ze bezig met kleren aan/uit, dus laatst zag ze opa die haar heel enthousiast begroette: 'Haaa Julia!!' Julia's reactie: 'Opa, je hebt kleren aan!' :D

8. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Slik clomid en heb uitgelegd dat mama door deze pillen zwanger kan worden van een baby
    Dus volgens haar zijn het zwangere pillen

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Toen mijn broertje klein was en voor het eerst rolschaatsen zag, riep hij: autoschoenen!!!!.

10. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Whaha dit vind ik echt hylarisch

11. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn nichtje van 4 was met haar moeder naar de beegraafplaats van haar oma toen ze aan haar mama vroeg 'mama is oma nu plat'. Ze snapte er niks van dus vroeg waarom plat? 'Nou als je een vlieg dood is de vlieg ook plat' :)

Ook heeft ze een keer een oude vrouw op de billen getikt en zei ze ' he lekkere snollebol' Whaha me neef schaamde zich dood

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

"oma, als ik later groot ben ben ik niet je kleindochter maar je grootdochter!"

13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    aan tafel aan het eind van de lunch

Smurf: klaaaaaarrrrrr
    Mama: ben je klaar.. laat je buik dan eens zien is die al vol?
    Smurf tilt t-shirt op en laat buik zien
    mama: nou dit stukje past volgens nog wel in je buik
    SMurf: nee...
    Mama: nou.. ik dnek het wel
    Smurf: neeeehee... mond.
    Smurf stopt het stukje brood in haar mond

dhuhhh ;)

14. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant

Whahahahahaha!!!!! Geweldig!

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hahaha er zitten echt hele leuke opmerkingen tussen. Wat kunnen ze toch lekker bij de hand zijn af en toe.

Onze dochter zei laatst toen ik haar boterham gesmeerd had: 'goed zo meid'

16. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Wij zagen vorige week een naaktslak tijdens het wandelen.
    dus ik liet 't aan m'n dochter zien en zei: kijk dit is een naaktslak, een slak zonder huisje.
    dus zei m'n dochter: hij is op vakantie

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hilarisch allemaal zeg. Kan niet wachten tot mijn dochter gaat praten.
    Je ze praat in gebarentaal, maar dat moet je zien. Kan ik niet omschrijven.

18. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Gisteren toen we uit het zwembad stapten om naar huis te gaan, zet m'n dochter een heel zielig gezicht op en zei met een enorme pruillip;"mama... ik ben gewoon helemaal nat!''.

dat gebeurt vaker in een zwembad schat :D

19. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wendy deeld mij net mede dat ze OF de fekkehfod wil of pinkelpang...

Na enig door vragen blijkt dus dat ze de freggle grot of Peter Pan wil zien te zijn ;)

(op de camping met stort regen...na tekenen, lego en papa pesten moet je iets heh :D)

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb de jongste iets van 10-12 weken BV gegeven en daarvan kolfde ik een groot deel. Dus ...."memmie kolffe" of "Dominique-molke".
    Wanneer ze nu mn borsten ziet maakt ze dus nog wel eens een dergelijke opmerking. Heb haar uitgelegd dat ik "droog" stond en dat haar zusje nu dus uit de fles krijgt. Nu is het dus "tietjes leeg" of "donnikie gjin molke meer" Oftewel Dominique krijgt geen moedermelk meer :D

Deel Deze Pagina