En de schuldige aan die uitspraak is m'n zus. Zoonlief wilde eigenlijk wel even bij haar komen kijken toen ze naar de wc ging. En zij zei: nee joh, dan krijg je m'n blote billen te zien en dat wil je echt niet hoor.... Sindsdien roept hij dit standaard als ik ga plassen waar hij bij is. En bedankt, zus.
Nog eentje van toen ik zelf klein was. We gingen wandelen en ik vroeg waar we dan naartoe gingen wandelen. Moeder: De neus achterna Ik: Nou dan gaat mijn neus naar oma!
Ow, heerlijk al die uitspraken!!! Bij ons in Zwolle kun je de luiers apart verzamelen en bij bepaalde punten in containers gooien voor recycling. Ik breng die van mijn zoontje altijd naar de container die bij zijn a.s. peuterspeelzaal staat (hij gaat over 2,5 maand naar de PSZ). Laatst fietsten we er langs (ik hoefde geeneens een zak weg te brengen) en zoonlief zegt, wijzend richting de PSZ en containers: BAH!!! Ik zeg: ja, daar brengen we jou luiers altijd heen. Maar daar ga je straks ook naar school. Zoonlief: "chool bah!"
Toen ons manneke net een paar woordjes zei moest mijn man een keer een poepluier verschonen. Dus hij zegt met een vies gezicht bahbahbah. Waarop manneke met een vrolijk gezicht heel hard Bah-pa roept en giert van het lachen. Laatst wilde hij een stuk ontbijtkoek, maar hij moest van mij eerst zijn boterham opeten. Heel moeilijk kijken dus ik maak alvast de plak voor hem klaar en leg dat op de rand van zijn bord. Hij wil maar niet dooreten dus ik zeg "als je je boterham niet opeet, pak ik de ontbijtkoek weer af". Zijn antwoord "nee, boterham afpakken" Bij het gezamenlijk omkleden na het zwemmen begon hij heel vrolijk luidkeels verslag te doen van ons aankleden. Dus toen mijn man zijn zwembroek uittrok kreeg iedereen te horen dat papa een blote piemel had. Wat wij al redelijk ongemakkelijk vonden. Om het geheel af te maken trok ik mijn badpak uit en roept mannek heel vrolijk, mama heeft geen blote piemel want mama is een grote meid en niet een grote jongen. Op zich is het al een vooruitgang dat hij mijn geslacht in 1 keer goed had, maar nu weet in ieder geval heel de efteling dat mama een meisje is.
heerlijk he die leuke uitspraken van de kleintjes! ons zoontje is 2 en kan er ook al wat van: in de auto toen het regende, zei hij: kijk mama die doet de regen opruimen! (wijzend naar de ruitenwissers) laatst werd hij wakker snachts en toen had hij gedroomd, toen ik vroeg wat hij dan gedroomd had zei hij: was een brommer, die dee boemen met de auto van gizmo... wat op zich best knap is als je je bedenkt dat gizmo onze (mops) hond is hihi laatst ging papa weg dus hij wilde zoonlief een kusje geven, zei hij nee papa DAAR kusje geven, wijzend op zn kontje... dus mama grapte : ja papa, kiss my ass... dat had ik beter niet kunnen zeggen want zoonlief herhaalde direct "kiss mayonaise" hee zegt oma tijdens de lunch, daar komt opa aan, o jee zegt zoonlief opa komt jouw boterham met speculoos opeten... hij kopieert ook altijd wat hij hoord, maar vaak ook een hele poos later, papa: papa gaat weg tot straks, zoonlief: heb je telefoon bij?? o ja ook erg leuk, sta ik eten te koken of ben ik in de kamer naast de zijne, en ik kom dan binnen als hij iets aan t doen is wat hij niet mag dan zegt hij altijd zelf gelijk "wat ben je aan t doen?" haha dan weet ik gelijk dat hij stout is en voor de brabanders onder ons: stond gister in de winkel, zat er een kindje in het winkelwagentje en zoonlief wilde een handje geven, dus de mama van dat kindje zei ahhhh. waarop zoonlief zei ahhh t is zonde.... nou ik kan nog wel ff doorgaan maar dan wordt t een erg lang stuk
Heerlijk om te lezen al die praatjes . Vanavond zo'n lief momentje gehad met Lisa. Eva lag ziek te slapen op de bank. Lisa snapte er niets van, want Eva ligt nooit op de bank . Op een gegeven moment geef ik Lisa een bakje met wat stukjes komkommer. Lisa pakt er 2, loopt naar de bank en legt er 1 naast Eva neer, druk zus en hallo zeggend om Eva wakker te maken, wat niet lukte, Lisa helemaal gefrustreerd . Ik vond het zó lief van Lisa, zo klein maar al zo sociaal .
Ik zeg tegen Beau " je bent een papegaai" "Nee mama ben een Beaugaai" Beau hoort papa praten over de babyfoon "mama, is een papafoon hè " En dat hoofdje erbij,
Wij hebben dit met tijden. Als wij vragen hoe laat Robyn wakker is geworden zegt zij half 2, ook als we vragen hoe laat ze is gaan slapen dan zegt zij ook altijd half 2. Alles gebeurt bij haar om half 2 haha.
Gister liepen we in het bos. Zegt ze: 'mama, ik wil graag een huisdier" ik: "wat voor huisdier dan?" zegt ze: "een varken" dus ik zeg: "maar varkens wonen in een stal, niet in huis" zegt ze: "dan wil ik ook een stal". Gisteravond heeft ze hetzelfe tegen papa gezegd. Whahaa een varken; hoe komt ze erop
@Polletjepiek: tja zo moeten wij geloof ik een schaap... handig voor het gras wel.. dat moet hoognodig gemaaid. Gelukkig is ze niet zo huisdierig.. wij zijn namelijk vaste bezoeker van de reptielenwinkel
Mijn dochter vindt de Bambi dvd erg leuk. Vooral de uitspraak van stampertje 'beetje wiebelig, vind je niet?' als bambi opstaat, is een van dr favorieten. Van de week waren we in de supermarkt en achter ons staat een oude vrouw met een looprekje. Dochter met een grote smile tegen mij met een blik op de vrouw: 'beetje wiebelig, vind je niet?!'
dochter van 2 ziet vlaggetjes hangen bij de jumbo, zegt ze vol vreugde "kijk mama, die zijn jarig he?"
op de laatste ochtend van de vakantie, terwijl we aan het inpakken zijn, roept mn oudste dochter van bijna drie jr: Ik heb een goed idee!! Zullen we morgen weer op vakantie gaan?!
Vriendlief verbaast zich over een reclamefoldertje en roept "Krijg nou tieten!" Onze oudste zoon zegt: Nee papa Naut (zijn kleine broertje) heeft al tietjes !
Ik krijg een telefoontje tijdens het ontbijt, Anthony vraagt mama wie is dat? Ik zeg oma schat Hij: oma mag niet bellen als ik boterham wil eten dat stoort!
-We zijn aan het kijken naar alle miertjes op de grond. 'Daar kan je niet op staan, dan krijgen ze pijn in hun hoofd he mama?'. -'Ik ben een meisje toch mama? Ik heb een poenie en papa is een jongentje. Die heeft een pion'.
Justin is erg goed in zinnetjes herhalen, vooral als hij ziet dat iedereen er zo hard om moet lachen, blijft hij dit bijna dagelijks herhalen, laatst had hij dat zinnetje van the new kids zonne grote vuurbal jongen, *burp* BAM! Buikpijn van het lachen als je een manneke van 2 met zn piepstemmetje dat hoort roepen hihi! laatst kwam de buurvrouw voorbij, en die zag hij, dus ik zei hey dat is de buurvrouw, sindsdien is iedereen die hij niet kent, buurman of buurvrouw... in de winkel of op straat, maakt niet uit, dus ik kan dat elke keer weer gaan uitleggen aan die mensen die hij aanspreekt....
Justin was bij opa en oma en vond in de kast een bh, die hij vervolgens op zn hoofd zette, toen grapte opa dat is een tietejack was op zich al een grappig moment maar toen we een maand later in een hele grote kledingwinkel stonden waar ze een hele wand met bh's hadden gilde hij doodleuk vanuit zn buggy: SOOO MAMA KIJK HEEEEELLLL VEEEEELLL TIETEJAKKEN!!!!! lang geleden dat ik zo rood werd
"Kenji heeft een kleine piemel he mama, mijn piemel is wat groter.. dus jij mag mijne lenen hoor!" "Mama, ik heb een goed idee, ik wil mijn soldaten aan" (=sandalen) "Als Kenji groter is dan ga ik met hem trouwen" (awwwwww ) "Mama toen ik nog in je buik zat was papa verdrietig" "waarom dan schat?" "Omdat ik papa niet kon zien, je buik was heeeeel groot" (dit tijdens de foto's bekijken in het fotoalbum) En nog een aantal leuke midden in de winkel: "Mama, ik ben aan het poepen, even wachten!!!" "Mama, kijk snot, is lekker he, ga ik opeten hoor!" "Mama, is dat een jongen.. of een meisje???" (tegen een man met een lange paardenstaart) En gister nog, ik een beetje te kinderlijk tegen Jayro "we gaan verder, zeg dora maar gedag (was op tvtje in een winkel)... "Maaammmm *zucht* dora kan niet tegen mij dag zeggen.. dat is toch tv gekkie" En op het kdv een meisje van 3,5 ging uitleggen hoe een kindje geboren wordt; "dan gaat mama's buik open en komt er een grote golf, dat is het water van god en dan zwemt de baby naar buiten" Ja het blijft leuk die uitspraken en logica
Oh ja deze had ik laatst nog op mn hyves, was ook wel schattig: Jayro is boos: "Ik ben boos en ik kom noooooit meer terug". Slaat de deur met een knal dicht. Doet weer open "TOT ZO!!!" Deur weer dicht. Deur weer open: Hij: "Ik kom pas terug als jij weer blij bent!" Hij heel serieus om het hoekje kijken.. "O ja vergeten, je bent altijd blij als je mij ziet he mam"