Wij hadden geleerd aan dochter wat een moedervlek was, dag erna ziet ze er weer 1: "kijk mama een mensenplek" hahaha...
Wij stonden gister bij een kippenren. Dus ik vraag wat de kip doet (meer gericht aan de jongste. Zegt de oudste 'toktoktoktok'. Staat er ook een haan naast, dus ik vraag aan de oudste 'en wat doet een haan dan?'. Ruben kijkt naar dat beest, die een beetje staat te staan. 'maar mama, die geluid niet'. Ik vond het zo komisch klinken!
Thirza zat een aflevering van Diego te kijken, over okapi's en zebra's. Ik: Wat zijn dat voor dieren? Thirza: caafiaas en streepbra's. Spelend met 5 lepeltjes, die even geteld moesten worden: "Een, vijf, zes, zeven, acht.... Jaaaahhhhh, heb 4 lepels!" Tegen papa die na een drukke werkdag probeert om onder samen-spelen uit te komen: "Kom samen pelen papa, dat kujje bes!"
Dylan praat echt alles na. Laatst werd hij wakker na zijn middagslaapje. Ik kom zijn kamertje binnen en ruik een volle luier en zeg: Hé schatje, heb je een poepbroek? Zegt Dylan: Mama ruikt m! (normaal zegt hij nee, en dan zeg ik: weet je het zeker, want Mama ruikt m.) Als ik wat vraag en hij zegt nee, dan zegt hij er meteen achterna: Hoezo nee? (Eerst vroeg ik na zijn nee antwoord: nee? Hoezo nee?) Toen hij net praatte zei hij tegen de dog van mijn ouders die in de weg liep: toe toe toe. Het was een geweldige actie geweest, zo'n klein mannetje tegen zo'n grote hond en hij luisterde ook nog. Mijn moeder wist meteen dat hij dat van mij had, want als onze kat de tuin inloopt zeg ik ook tegen de kat: toe toe toe naar binnen, je mag niet naar buiten. Inmiddels zegt hij: Toe toe toe peppie binnen!!!! Vlak voor zijn 2de verjaardag vroegen we hoe oud hij werd: VIER!!!!! was zijn antwoord. Mannen met grijs haar noemt hij Opa Vorige week is hij voor het eerst naar de peuterspeelzaal gegaan, sindsdien is zijn antwoord op de vraag waar gaan we heen?: Peutepeelzaal!!!! Echt geweldig al die uitspraken!
Vanmiddag zaten we in de auto met de tomtom aan zegt mijn dochter. Papa, mama, de auto praat steeds!!! Zoooo schattig!!
haha leuk meiden! Hier ook een aantal * zoon maakt " slimme" opmerking waarom papa zegt " wijsneus" zoon zegt " een neus kan niet wijzen" * als zoon in zijn nakie loopt bv bij het omkleden dan geef ik nog weleens een petsje op zijn billen en zeg dan " dikke billen" Laatst deed zoon dat bij de buurvrouw en riep " dikke billen " gelukkig hebben wij een leuke buurvrouw. * zoon samen met papa onder de douche ziet hij papa's piemel " zo papa jij hebt ECHT een grote piemel" * als hij iets laat vallen of er gebeurd iets wat niet helemaal de bedoeling is roept hij snel " geeft niet" voordat ik ook maar de kans heb om er iets van te zeggen.
Dit topic was toch om op te scheppen hoe leuk onze kids zijn, toch niet om op te scheppen over je grootgeschapen man????? Whahahaha
Bij met z'n allen onder de douche: Zoon wijst naar onderen: "Mij piemel". Wijst naar papa: "Papa piemel". Wijst naar mama....... : "Huh?". Wat lachen wij dubbel zeg!
ha ha... blote sokken en mooie piemel.. en niet fietsen in de winkel.. Geniaal ! En domme mama`s doe niet weten dat je op een vlieg moet slaan.. Een wiebelige oude vrouw.. Erg gelachen om dit topic.. Mijn meisje praat nog maar amper, maar vanmiddag kwamen bij het wandelen een mevrouw met een franse buldog tegen ( zo`n klein gedrongen hondje ) Dus Sanne hem aaien en die mevrouw zegt; " wat doet het hondje .. " begint ze te knorren ... ( dat doet ze altijd als we bij de kinderboerderij de varkens zien.. ha ha.. ) Hij leek ook wel een beetje.. gelukkig kon die mevrouw er ook om lachen..
mijn dochter zag een foto van oma en riep hallo oma!!! oma hallo! maar goed het is een foto dus oma zegt niets terug... komt ze naar me toe : mama, oma doet t niet, batterijen op! whahaha
o en ik heb ooit eens tegen mijn dochter gezegd, voor ik haar naar de psz bracht, ga je goed luisteren naar sarah (is de leidster en mijn beste vriendin). Nu is het steeds als mijn vriendin belt of voor de deur komt ofzo dat ze naar me toe komt haar vingertje opsteekt en tegen me roept "goed luisteren naar sarah!" haha vinden wij heel grappig.
Als ik per ongeluk tegen Eva aanstoot ofzo zeg ik: sorry! Eva zegt dan meestal: hoef je niet te zeggen hoor. Grappig, zeg ik ook altijd tegen haar, aangezien Eva altijd nogal snel sorry zegt. Op het kdv vertelde Eva dat we na het trouwen naar de Efteling gaan. Zegt de leidster: oh wat leuk, J. gaat daar morgen naartoe. Eva: oh dan zien we haar misschien wel! Ik had laatst de navigatie aan, zegt Eva: mama, die mevrouw zegt de hele tijd naar links! En later: oh nee, nu moeten we naar rechts! Hé en nu moeten we gewoon rechtdoor!
Leuk topic! De opmerking van de grote piemel maakt mijn zoontje ook altijd. Gelukkig komen wij nooit in een ziekenhuis. De laatste keer dat mijn oudste zoontje (volgende week 4 jr) in het ziekenhuis geweest is, was vlak voor zijn tweede verjaardag. Toen was ik bevallen van onze jongste. Afgelopen donderdag moest onze jongste onder het mes voor zijn amandelen. Toen we thuiskwamen, riep de oudste: "He Kyaro, je hebt een ziekenhuisarmbandje! Krijg jij nou ook een baby?"
Jayro vanmiddag in het bos toen we een hardloper tegenkwamen; "kijk mama, die meneer is aan het rennen... hij mist vast zijn kindje!!" Zo schattig En hoe hij er bij komt? Geen idee
liepen op straat.. en omdat we midden in de stad wonen zijn meeste honden gewoon netjes aangelijnd. man verderop in de straat heeft zijn hond daarentegen gewoon goed afgericht en dus nooit aangelijnd. Lopen we er langs... "Mama, heeft die hond geen mens?"
Mijn zoontje had het er vorige week over dat hij turnpantoffels moest voor de turnles. Vorig jaar mocht hij op gewone schoenen, en de juf had er niets over gezegd, dus dacht dat het wel niet zou hoeven. Deze week stond er een grote T op zijn hand... En dat was dus voor turnpantoffels. De volgende dag fietsen we naar huis en zei ik dat ik turnpantoffels gehaald had voor hem. Zei mijn wijsneus: "Dat is heel flink mama, de juf zal superblij op jou zijn."