Op kdv van krummel proberen ze natuurlijk kinderen te leren om dingen te vragen ipv te commanderen. Nou waren wij daar thuis ook mee bezig, maar net even anders. krummel tegen leidster: ik wil die (wijzend naar een puzzel). leidster: Mag ik die puzzel? krummel: Ja (knikt heftig met haar hoofd) leidster: Nee, dan moet je zeggen: mag ik die puzzel? krummel: Ja! (blik van: ja, dat zeg ik toch!) Ik stond erbij te lachen. Leidster: jaja, lach maar. Ik tegen krummel: M, als je dat wilt, moet je dat even netjes vragen. krummel tegen leidster: Mag ik die puzzel? tada!
en ze is nu aan het overgeneraliseren ze zegt bijvoorbeeld koppetje (net als poppetje, logisch toch?) en ogentjes (1 oogje, 2 ogentjes, ook logisch)
haha lekker he! ik kan ook altijd zo lachen om mijn mannetje! hij is ook zo lekker bij de hand! paar voorbeeldjes: ik ben met hem aant stoeien en gooi perongeluk iets op de grond. zegtie: Ja, komt ervan he mama! moet je maar niet vechten met mij of we zitten in de auto en Eline doet weer maar eens der schoenen uit: Nee meisje! je schoenen aanlaten, ik doe dat ook niet toch? of hij pakt heel klein friemel speelgoed (van die dopjes met een pinnetje aan die je in zo'n rooster moet prikken, ben de naam effe kwijt) wil zijn zus dat ook dus gaat met der handen open zitten: uh-uh... zegtie: Nee, schatje, dat is voor jamie want jamie is al een grote jongen offff ik zei daarstraks hoe groot hij al was geworden terwijl ik eline aan het verschonen was. komt hij naast me staan en zegt hij: ik kan al bijna zelf eline verschonen he mama (omdat hij nu al een beetje op de comode kan kijken) en heel vaak vraag ik iets aan hem en dan antwoord hij met Ja hoor. bv wil je pasta op je brood? ja hor... of als ik zijn schoenen aan doen: zitten ze goed? doen je tegen geen pijn? : Neej hor... en ook vaak als ik iets vraag dan antwoord hij met ja jong of nee jong
Gister de luier uitgelaten van mijn zoon (beetje laatbloeiertje qua zindelijk worden) en hij plast op een gegeven moment in zijn broek. Niks aan de hand, schoongemaakt etc. Klein half uurtje later hoor ik ineens: "oh nee hè, nu gebeurd het weer" Mamaaaaaa het gebeurd weeeeer hahaha
Haha moet opeens aan mijn zoontje denken, die had net zoiets. Ook eens luier afgelaten, gewoon om eens te proberen.. "Mamaaaa er komen keutels uit mijn broek!!!" (lag er dus inderdaad een heel spoor poep) Praten kunnen ze als de beste, maar dat plassen en poepen lijkt ie hier ook nog echt niet door te hebben
Ach gossie zie t helemaal voor me. Hier ook pas sinds een week bezig hoor, dus een nog later-laatbloeiertje
Papa is een grote mens... Mama is ook een grote mens... Lucas is een kleine mens Benjamin is het kleinnnnssssst Niet heel onlogisch of grappig, maar hij zegt het zo schattig *smelt* Of deze: Mama is Marije Papa is een meneer Of: Ik: Lucas, niet staan op de bank. Op de bank moet je zitten! L: op de knietjes mag ook ! Ja, schat op de knietjes mag ook, fijn dat je mama nog even aan de regeltjes herinnert!
Wij gaan vrijdag trouwen, op het kdv wordt er druk over gesproken. Het was hun al duidelijk dat Mama een witte jurk aan kreeg, Eva een witte jurk, Lisa een witte jurk. En Papa dan? 'Die trekt gewoon z'n spijkerbroek aan' Ik hoop het toch niet!!!!
Mijn man vroeg bij thuiskomst aan onze dochter;'en... ben je wel lief geweest vandaag?' Zegt ze; 'ik heb Rune onder de tafel geduwd en toen zijn we naar de winkel geweest'.
Wij wandelden gisteren naar het winkelcentrum. Komen we een vrouw tegen met een hondje. Zeggen alledrie goedendag tegen elkaar en 3 stappen verder zegt Justin 'mama, die mevrouw gaat bijna naar de hemel hè? die is al heel oud' Dusss.. ik kon bijna mn lachen niet meer inhouden. Schatte haar op een jaar of 60, maar ze was nogal rimpelig en behoorlijke make up op wat totaal niet stond.
ons meisje had gister ineens het wilde plan om ook maar naar een nederlandse school te gaan (wonen in buitenland) zodat ze die taal ook beter kon leren. toen ze klein was en een keer meehielp de was ophangen ging ze alles na trui van papa truin van mine tietentrui (bh) van mama
Leuk topic! Laatst met mijn zoontje van 4 memory gespeeld, hij had gewonnen maar niet eerlijk natuurlijk. Zegt hij later toen hij op bed lag, "mam, volgende keer dan ga ik wel eventjes naar de wc dan speel jij verder en dan kan je ook een keer winnen"
Onze dochter zag laatst de frietkraam in een ander dorp staan, zegt ze heel uitbundig: "kijk mama, daar is de kroketjesbus"
Kevin treuzelt nogalmeens met aankleden. Niet handig als je haast hebt om hem naar school te brengen. Laatst was hij bezig met het aantrekken van zijn broek. Ik: Kevin, trek je je broek aan? K: ja, mama, even wachten. Ik: nee, niet even wachten, we moeten naar school. K: ja, mama, even wachten. Ik: Kevin, als jij je broek nu niet aantrekt, doe ik het hoor! K: nee mama, die pas jij niet!!
Net 2 jaar, deze week: Ik: Kijk een grasmaaier? Zij: ja, en die maakt hooi! Bij het koeien kijken: 'gaan we nu melk kopen?'
Mijn zoontje is 2,5 en vertelde zeer verdrietig in bad dat zijn plasser stuk was omdat er een gaatje in zit.