Mijn zoontje praat nog niet veel, dus is het meer gebarentaal. Staan we vorige week met zijn tweeën onder de douche, gingen we hem wassen. Hij een beetje zeep op zijn handen, en ik ook. Ik zeg 'hoofdje wassen' en hij doet me na, zo gingen we verder naar beneden. Toen we bij zijn piemeltje waren aangekomen zei ik dus dat hij die moest wassen. Kijkt ie naar zijn piemeltje, kijkt ie naar mijn kruis. Wijst ie een keer naar zijn piemeltje, daarna naar mijn kruis, en zegt heel stellig: "Mama, neh!" Vervolgens gaat ie heel fanatiek zijn piemeltje wassen.
3 leuke opmerkingen van mijn oudste dochter van ruim 3,5 jaar. - We vierden de verjaardag van mijn man een dag eerder dan zijn echte verjaardag en zij noemde dat papa's nepverjaardag. - Papa, mama en Eliora kregen een koekje bij de thee, Nathanja van bijna 5 maanden natuurlijk niet. Zegt Eliora tegen Nathanja; Nee schatje, jij mag nog geen koekje. - Bij het uitzwaaien van papa zegt papa tegen Eliora; dag lieverd, zegt ze terug 'dag lieverd'. Er zijn er nog wel genoeg, maar een andere keer misschien.
We zijn vandaag met de trein weggeweest. Als we zijn uitgestapt, fluit de conducteur dat de deuren dichtgaan en de trein rijdt weg. Dochter: de trein is 5. Ik: oja? Dochter: heeft goed korstjes gegeten! Ik: huh? hoe kom je daar nou bij? Dochter: trein kan fluiten! Ahh, het kwartje valt. Ik zeg altijd voor de grap dat ze goed dr korstjes moet eten, dan kan ze later ook fluiten, als ze 5 jaar is . (zei mijn vader vroeger tegen ons)
@amber die spraakverwarring hadden wij ook vanochtend.. dochter vond het maar raar dat "de lucht" en "de hemel" allebei hetzelfde waren. ook was opa naar de hemel.. waarom zie je die dan niet? @pareltje: hier is alles nep.. je wordt er gek van en is het niet nep.. dan is het wel een grapje....
whaha zo ging dat hier ook een paar weken geleden, alleen praat Lenn nog niet.. We waren weer eens laat 's ochtends en Lenn wil graag zelf zijn broek aan doen (niet dat het al zo'n succes is maar toch).. 'Kom op Lenn, nu even opschieten, anders doet mama het even.. we moeten zo weg.' Komt op me af lopen wil mijn voet in zijn broek doen.. Zit bedenkelijk te kijken, schud zijn hoofd en zegt: Nee mama.. Uiteraard waren we alsnog te laat
Ik was mijn haren aan het wassen. Mijn dochter zegt ik ook mama. Dus ik nee jij gaat vanavond. Dochter oohnee mijn haar zit echt niet uit mama. Hihi super vond ik dat
Nu net in bed, ik zeg tegen Eva: hai schat. Zegt Eva: ik ben niet hai. Als papa Eva schat noemt zegt ze: ik ben niet schat, ik ben lieverd (aangezien papa mij altijd schat noemt en Eva lieverd )
Niet echt grappig, maar wel heel lief. We waren gisteren aan 't avondeten, maar Milan was al klaar. Ik tegen Milan: lust je nog wat champignons? Milan: nee, daar hou ik nu niet van. Ik: lust je dan nog wat aardappels? Milan: nee, daar hou ik nu ook niet van. Ik: stukje vlees dan? Milan: nee, daar hou ik niet van. En waar ik heeeeel erg veel van hou... van Mama! *smelt*
"Mama, zit er écht een baby in de babytelefoon???" (Hij hoorde Kenji via de babyfoon) "Mamaaa ik wil je knuffelen!" *huilen* "Mamaaa kom nou, ik wil knuffelen" "Waarom ben je zo verdrietig?" *Knuffel* "Omdat ik echt met je wil knuffelen en je kwam niet" *Knuffel* "*zucht* Mam.. ik hou écht van je hoor! *zucht*" *smelt* Komt ie aanlopen met een zelfgeplukte bloem Ik heel enthousiast "Ohh wat mooi lieverd, dankjewel" Jayro heel droog: "Hij is heeeel vies en oud hoor, moet je echt niet opeten"
Afgelopen zaterdag waren we in de Hema. Waar ik hem de hele tijd subtiel probeerde te corrigeren dat we niet in de hemel waren, maar in de Hema. Het lukte hem echt niet om het goed te zeggen.
Ook altijd leuk, M: Ik ben een grote jongen, Papa is een grote jongen Ik: En mama? M: Mama is een kleine meid! En bedankt
Ik: Wat doet een varkentje? Lenn: Ggg, ggg, ggg Ik: Wat doet een aapje? Lenn: Oeh oeh oeh *zwaaiend met armpjes* Ik: Wat doet een eendje? Lenn: Ka ka ka PAPA: Wat doet mama? Lenn: bla bla bla Vind jou ook lief
Milan: "mama, ik ben verliefd op jou. En ik ben verstout op *naam kindje kdv*, want die doet altijd de baby's pesten.