Oh, dat filmpje van Eva en Lisa!!!! Ik lig hier echt helemaal dubbel. Zo geweldig en vooral zo schattig! (en wat is Eva wijs joh!)
Ja lief hè? Eva zo wijs inderdaad (de laatste weken zit ze weer in een soort sprong) en Lisa 'net alsof wijs' (die de laatste weken ook in een soort sprong zit en voor haar leeftijd opeens zo wijs doet, alles snapt en steeds meer begint te praten. Vanavond hadden we het over een foto van Eva in de bobbaan en Eva zegt: ja toen ging ik heel hard gillen. Vervolgens ging Lisa gillen . Gebruik ik nu om haar tandjes te poetsen, anders doet ze haar mond niet open...) Eva was vanmiddag met papa en Lisa aan het wandelen en ze was aan het rennen en stopte opeens met rennen. Papa: 'stop je met rennen?' Eva: 'ja, mijn rennetjes zijn op. Grapjuhh.....' (ze maakt tegenwoordig overal grapjes over ) Papa, ik ga je knuffelen want je bent een echte superhunk! (van K3) Papa, waar ga jij zitten? Jij wil naast mama zitten hè want je bent met haar getrouwd! (1,5 week geleden getrouwd )
Super vind ik het, al die mooie uitspraken en wijsheden. Ik hou zelf van die van mij bij in een boekje, lijkt me leuk voor later. Twee leuke recente uitspraken van mijn dochter Sophia (3 jaar) Waarom ben ik een peuter? Ik peuter toch niet? We hebben een cd van de voorstelling Violinde in sprookjeswonderland. Dan zegt die kok, prinses wilt u de kippen plukken? Waarop ze zegt maar mama je kunt kippen toch niet plukken, ze hangen niet aan bomen en zijn nooit rijp.
Mijn dametje net toen ik haar kamertje uitliep nadat ik haar op bed heb gelegd; Daaaag meissieemamaa ssssttt laaapen *smelt*
Volgende maand is het 11 november en dan is er weer sintmaarten. Dus dacht ik van ik leer haar alvast een liedje: Ik zing: sintmaarten sintmaarten, de koeien hebben ...... dochter: Melk ?
Dat zegt Thijmen ook altijd! Hij doet het met alle blote lichaamsdelen. Ook vooral heel hard roepen als ie andere mensen ziet met iets bloots, leuk in de zomer: kijk mama, die meneer heeft een buik (als in geen tshirt aan), ik wil ook met mijn buik naar buiten.... En laatst kwam ie van de creche en was alles in eens "vecool" hij had nog niet door dat het 2 woorden waren maar de intonatie had ie wel helemaal door
Hahah, hele leuke dingen staan ertussen. Mijn zoontje eet elke maandagavond bij mijn schoonmoeder. En krijgt daar smiddags altijd een heeel erg lekker koekje(maakt veel indruk op hem natuurlijk Nu vertelde ik hem 'S ochtends dat hij straks weer naar oma gaat enz. Ik vroeg hem: Wat krijg je daar dan altijd?(ik verwachtte koekje als antwoord) Hij: kipje, vleesje, aardappeltjes en vieze poep! Hij had ooit een keer hele vieze poep de dag nadat hij bij oma had gegeten. Ook grappig: Hij is nu erg bezig met letters, ik tekende de letter P en vroeg welke letter is dit HIj: de P van oom Pim... En van Piemellllll ikke piemel tekenen en ballen tekenen. en hij tekende zo een streepje met 2 rondjes. Ik weet nog steeds niet waar die dat vandaan heeft, maar vond het stiekem erg grappig. Gelukkig was dat de enige keer dat piemels aan het tekenen was.
Wat een heerlijke opmerkingen hier, geniaal! Een paar van mijn wijsneusje: - 'Ik heb helemaal hierheen gefietserd!' - Toen opa 50 werd hingen er overal in huis 50-jes. Ze wist al snel wat het was. Een tante vroeg vervolgens aan Julia: 'Hoe oud ben jij?' '2 jaar!' antwoordde Julia. 'En hoe oud is opa?' vroeg ze min of meer voor de grap, omdat het zijn verjaardag was. 'Fijftig!' zei Julia zonder blikken of blozen Tante zat zo Maar het was echt toevallig omdat het de hele dag al over 50 ging. - Een poosje geleden zag ze een baby die borstvoeding kreeg. Sindsdien vindt ze mijn borsten erg interessant. Om de haverklap wil ze even kijken en laatst zei ze: 'Kan je uit drinken he?' Ik heb maar uitgelegd dat baby's er uit kunnen drinken, zij niet. Het zag eruit alsof ze het zo wilde uitproberen
"Help mijn billen zijn afgezakt" (toen zijn broek was afgezakt en hij bijna in zijn blote kont op straat liep.)
Jitte is hevig geïnteresseerd in mijn borsten: Onder de douche: Jitte: Jij bosjes, mama? Ik: Ja, ik heb borstjes. Jitte: Ikke niet! *Kijkt naar beneden* Wel teelepeltjes!! Even later: Jitte: Lelle heb ook teelepeltjes. Jelle: Neeee, dat kan toch niet, jongetjes krijgen geen borstjes... Ik: nee, dat klopt maar je hebt wel tepels. Jelle: Nietes, ik heb geen tepels. Ik: Jawel hoor, kijk maar... Jelle: *doet shirt omhoog* Huh??? Hoe komen die daar nou??? Jelle: Soms als ik wakker word is mijn plasser zoooooooo groot.. *houd zijn hand ter hoogte van zijn ogen* Echt waar, ik lig de helft van de dag in een deuk om die uitspraken...
Mama wat ben je aan het doen? - Aan het kolven. O, en aan het koeteren (computeren)? - Ja, ook aan het computeren Twee dingen tegelijk? - Ja, twee dingen tegelijk O. (heel beteuterd: ) Ik kan niet 2 dingen tegelijk.
Haha, geweldig toch, die kinderen! Tovert altijd weer een glimlach op je gezicht Hier was Lucas vandaag zo schattig... We zaten een broodje te eten aan tafel en hij was erg stil. Dus ik zeg: ben je aan het dromen lieverd? Zegt ie: 'Nee, Lucas zit lekker te smullen'! Ahhh... schattig toch!
"Semmie is mijn beste vriend, mama!!" Over haar broertje "Mama, jij hebt ook kwebbels net als kabouter kwebbeldekwebbel".... (borsten) en ondertussen even kijken in m`n shirt!!