Haha Mijn dochter is bijna 2 jaar, maar die begint ook al met van die uitspraken. Had ik vanmiddag een inlogkastje van de abn amro bank op tafel liggen pakt ze hem op en houdt hem tegen haar oor en zegt Hallo oma slaap lekker, ja oke doeiiii oma.
Reed een bus met pompeblêden voor ons. Krummel: Mama, ik ziet een hart op de bus. Ik: Dat betekent dat hij uit Friesland komt. Krummel: Neehee, dat betekent: hou van mama en papa.
Na het eten zet de oudste een dikke buik op en vertelt ons: "zo... Nu eerst even afzakken!" (Uitbuiken )
Hihi hij was ook echt werelds! Mijn broer(ookal is hij nu - zeggen ze - volwassen) haalt nogsteeds van dit soort fratsen uit hoor, t is af en toe net of je met hans teeuwen op stap bent.
Heerlijk al die uitspraken!! Mijn hele dag is goed haha. Mijn neefje van bijna 3 ziet een meneer in een rolstoel in de supermarkt. Hij rent er naar toe, gaat er voor staan met zijn handen in zijn zij en vraagt serieus geinteresseerd: "Heeee, ben jij met de auto?" Ik werk met kinderen in de leeftijd 6 t/m 12 en toen ik vertelde dat ik zwanger was riep er eentje meteen: "dan heb jij gejeweetwelt!!". De rest ging overigens ongestoord verder met waar ze mee bezig waren, gelukkig Nog eentje: Ik zat met mijn handen over mijn zwangere buik te wrijven. Zegt een jongen (8 jr): ik wil ook zo lekker wrijven. Ik: dat kan jij toch ook over jouw buik? Hij: Ja, maar ik heb niet zo'n lekker bolletje.
mijn zoontje wordt met busje gehaald. hij zei gistern mama die lieve meneer van de tv waar jij op gaat stemmen hangt overal in de stad ik denk dat hij burgemeester wordt haha. slim kind.
Ik stond laatst bij de bushalte toen ik een gesprek opving tussen moeder en dochter(jaar of 5 ofzo) Dochter: Maar jij hebt groene ogen dus jij kan nooit blind worden. Moeder: Hoezo dan? D: Mensen met blauwe ogen zijn blind. M(heel serieus): Hmm,Juist ja.. Arme oma.. D(Beetje droevig maar serieus): Ja.. Arme oma.. Moest me inhouden om niet ontzettend te gaan lachen XD
Op het kinderdagverblijf maak ik genoeg leuke dingen mee, en komen de kids soms echt met briljante en wijze opmerkingen! Ik geef de kids even andere namen, ivm privacy. Jantje (3,5) vertelde heel serieus over zijn kat Jip. Jip was heel ziek geworden en is uiteindelijk dood gegaan. Jantje: "Maar dat is niet erg, hoor. Want nu is Jip in de hema! Bij de andere dode poezen!" Hij bedoelde natuurlijk de hemel, maar was schijnbaar in de war met de Hema, haha. Pietje (4) is met zijn moeder naar de bioscoop geweest, naar Ice Age 4. Bij ons vertelde hij uiteraard hoe de film was en wat hij er leuk aan vond. Toen ik hem vertelde dat ik de film eigenlijk ook wel wilde zien, zei hij: "Ja, maar dat kan niet, hoor. Ice Age 4 is alleen voor kindjes die 4 jaar zijn geworden. Daarom heet ie Ice Age 4." En zo kan ik nog wel even doorgaan! Ik heb ook nog een boekje met kinderlogica. Vorig jaar voor 2 euro gekocht in een oud boekenwinkeltje. Zal er vd week eens wat leuke stukjes uithalen en hier posten.
Onze meid gebruikt hem ook heel vaak als telefoon. Maar ze had zo vaak op de knopjes gedrukt met mijn pas er nog in dat die was dus geblokkeerd. Dus naar de bank om hem te deblokkeren. Leg het verhaal uit. Zegt mijn dochter heel vrolijk: ja mevrouw telefoon doet het niet meer.
Wij waren hier thuis bezig over het verschil tussen jongens en meisjes. Op een gegeven moment hebben ze het door dus: Papa is een? ....... Jongen Mama is een? ...... Meisje Florine is een?....... Meisje Pepijn is een? ....... Jongen Robine (vriendinnetje) is? .......... Lekker! (roept zoonlief keihard) We kwamen niet meer bij
Ik werk als woonbegeleidster op een groep met jongens van 18-23jaar. De meeste hebben veel schulden. Heb mijn zoon weleens het een en ander uitgelegt over mijn werk. Hij zit op basketbal en een ander kindje wilde dit ook graag. Dus bij het uit school halen liep dat jongetje met mijn zoon naar zijn moeder toe. Hij vroeg aan zijn moeder of hij ook op basketbal mocht. Moeder zei dat dat niet kon want hij zat al op voetbal en wordt anders te duur. Zoon: mevrouw ik vind het heel zielig voor je dat je schulden hebt, misschien kan mijn moeder u helpen, zij helpt mensen die heeeeel veel schulden hebben. Nou dat gezicht van die moeder plus dat van al die andere moeders... Oepssss
1tje van een tijdje terug van onze Kleine Meneer. We zaten in de auto en op zeker moment zegt mijn schatje dat de auto dringend gewassen moet worden want de auto is vuil. Begint onze Koning der Achterbank: "auto vuil hé, auto vuil" etc. Op zeker moment krijgen wij er genoeg van en zeggen: "ja, de auto is vuil, maar moet je dat daarom ook zo zeggen?" Waarop Meneer heel overtuigd: "Ja-ah". Wij lagen plat!
Wij liepen gister in de Albert heijn Sta ik naast een wat oudere vrouw met een hoofddoek en zo een zwarte jurk dr onder. Zegt mijn dochtertje "mama die oma (was een wat oudere vrouw) heeft ook een jurk aan""rosa-Lynn ook een mooie jurk aan!" en ze begint rondjes te draaien met dr mooie jurk haha