Ik ben op dit moment op vakantie in Luxemburg. We zitten in een Chalet en het was vannacht zo warm dat manlief op de bank ging slapen. Ik kon vanuit de slaapkamer hem zien liggen. Vannacht werd ik wakker en ik keek naar hem. Zie ik een witte schim in de deuropening die wegloopt!!! Ik had verwacht dat ik heel erg bang zou zijn als dit zou gebeuren maar dat was ik niet. Toch heb ik lang daarna wakker gelegen. Mijn ouders zijn allebei de afgelopen 4 jaar overleden aan kanker en heb vaak het gevoel dat ze langskomen. Heb ook het een en ander aan ervaringen daarmee. De duidelijkste vind ik nog wel deze: We waren afgelopen september op vakantie op Tenerife. Mn man sliep die nacht op het balkon vanwege de hitte en ik slaap altijd met oordoppen in. Maar nu hoorde niemand mn zoontje die wakker werd. Ik voelde heel duidelijk 2 handen op mijn rug die me wakker schudde. Ik zay meteen rechtop in mn bed en keek om me heen. Niemand te zien! Oordoppen uit en ik hoorde mn zoontje huilen. Ik weet zeker dat het 1 van mn ouders was! Wat zou die schim geweest zijn en zou het wat van me willen? Of kan het ook wel eens per ongeluk voorkomen? Ik zit er niet echt op te wachten dat ik dit elke nacht ga zien bijvoorbeeld.
ik denk dat de geest bij het huisje hoort (als je begrijpt wat ik bediel) je wist de vorige keer dat het een van je ouders was en nu wist je niet wie het was begrijp ik. Het kan zijn dat die geest daar al een tijd zit. Jij staat er blijkbaar voor open en daarom kan je hem zien. het hoeft denk ik dus niet perse zo te zijn dat hij wat van je wil.
jeem meid wat eng,, geen idee verder.. miss 1 van je ouders, hoop dat je het niet meer meemaakt ik zou niet meer durven slapen ...
Ik geloof nooit zo in dat soort dingen, waarschijnlijk moet je het eerst zelf meemaken voordat je het kunt geloven
Die chalets staan nog niet zo lang. Kan het dan bij het huisje horen? Ik bedoel, moet iemand niet daar overleden zijn om erbij te horen? Ik voelde me trouwens wel rustig. Of dat nou komt omdat het een witte schim was of omdat het misschien 1 van mn ouders was durf ik niet te zeggen.
je staat er voor open of het je ouders zijn geen idee kan ook een huisgeestje zijn net wat iemand nog ergens zei
Als je heel rustig was hoef je iig niet bang te zijn voor een nare geest/entiteit. Daarom denk ik ook dat het een van je ouders zou kunnen zijn. In het geval van het wakker schudden is het natuurlijk duidelijk wat het van je wilde. Wakker worden. In het eerste geval, geen idee. Je zou altijd kunnen vragen of ze weg willen gaan.
Maar kan het niet gewoon zijn dat je nog niet helemaal wakker was? Ik geloof gewoon niet in dit soort dingen, maar misschien vind ik het ook gewoon te eng om het te geloven. Waarom werdt je dan wakker? Zomaar of hoorde je iets?
Jeetje wat eng zeg! Ik denk dat ik echt helemaal gek zou worden als ik zoiets zou zien! Gelukkig had je er een rustig gevoel bij.. Is dat nu nog steeds zo?
Wat grappig dat je beide keren op vakantie was. Als je er geen vervelend gevoel bij kreeg geloof ik niet dat het iets is waar je je druk om hoeft te maken. De schim ging zelf lijkt er niet echt op dat het iets van je wilde. Het zou wel mooi zijn als je ouders af en toe nog eens lang komen toch of voel jij dat anders?
dan kan het de plek zelf zijn. niet het huisje, maar de plek waar het huisje opstaat. Als je rusitig was geloof ikerin dat hij/zij je niks zou doen anders zou je dat wel voelen denk ik. heb je het nog een keer gezien of niet meer?
Ik heb het ook wel eens gezien. Niet een witte schim, maar echt een siloeut. We lagen te slapen en onze slaapkamer deur staat altijd open. Ik werd wakker en keek naar de gang daar zag ik duidelijk een mannelijke siloeut staan. Ik keek naast me of het mijn vriend was maar nee die lag in diepe coma (zeg maar). Toen ik terug keek naar de gang was hij weg. Vond het niet eng, niet raar of iets. Ik ben echt niet iemand die hier in gelooft, maar ik denk wel dat er geesten zijn die ons in de gaten houden op een positieve manier. Toen mijn zoontje geboren was moest hij na 1,5 naar het ziekenhuis, daar heeft hij 2 weken gelegen. Toen hij terug kwam, moest hij vaak huilen als hij in zijn kamertje lag. Op een gegeven moment heb ik iedere keer gezegd als hij naar zijn bedje ging, willen alle spoken en geesten Sven zijn kamertje verlaten, want hij wil graag slapen. Sinds dien niets meer aan de hand. Ze zeggen dat baby's sneller geesten kunnen zien dan wij. Ik denk best dat het 1 van je ouders is die over jullie wil waken.