Misschien is dit dan wel een mooi 'ezelsbruggetje' om het te vragen. Als een keer ter sprake komt... bijv. dat je morgen een echo krijgt (ik noem maar wat), om dan aan haar te vragen, of ze dit niet vervelend vind om te horen? Misschien dat ze er dan op inhaakt.
ligt eraan hoe de band is tussen je neef en zijn vrouw en jou.. als jullie een goeie band hebben vind ik wel dat je het kan vragen, wel op een zo voorzichtig mogelijke manier, mocht het zo zijn dat ze geen kinderen kunnen krijgen maar wel gewenst zou zijn, dan zou ik wel aangeven dat als ze er niet over willen praten dat ook oke is.
Dat lijkt me ook een beetje een vreemde vraag en dan heb je kans dat er verbaasd gereageerd word met "Hoezo?" Ik denk echt dat je het óf helemaal niet moet vragen, en anders recht voor zijn raap op een geschikt moment. @ Tord, maar als het een familielid is, is er dan niemand die er meer van weet, bijvoorbeeld je ouder(s) of een oom of tante, afhankelijk van om welk familielid het gaat. Dan zou je het aan zo'n iemand kunnen vragen. Dat zou ik tenminste doen.
Ik snap je vraag in deze. Maar ik zou gewoon doen zoals je altijd doet. Ik was achterin de 30 toen ik zwanger raakte. Altijd gek geweest op kinderen, nog niet eerder met zwanger raken bezig geweest. En toch merkte ik op feestjes dat het groepje moeders dat leuk over hun kinderen praatte stil viel als ik erbij kwam staan en dat het onderwerp opeens werd veranderd. Heel stom en nergens voor nodig! Er zijn ook mensen bewust kinderloos (ik heb het liever over bewust en onbewust kinderloos dan over kindervrij, dat vind ik erg onvriendelijk klinken. Die mensen heb je ook hoor, maar die pik je er zo uit en zo klinkt het stel waarover jij het hebt niet).
ok dat zou dan in jouw geval zo zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk nooit uitgebreid praat over mn zwangerschappen of echo's aan buren of bekenden. Zou me in ieder geval niet opeens geheel anders bij ze gedragen wanneer ze ongewild kinderloos zijn.
Wij zijn ook zo'n stel maar dan helaas kinderloos. Vaak genoeg krijg ik naar mijn hoofd of het nu niet al eens tijd wordt voor een kleine. Vorige week nog op mijn werk. Twee meiden blijken zwanger, beide nu 13 weken en ze beginnen gelijk naar mij te kijken want alles komt in drieën zeggen ze.. Ja, ik hoop het maar helaas...Het lukt nog niet. Niemand in mijn omgeving weet ervan, behalve mijn moeder.
zo ken ik ook zo'n stel...maar ben er wel es bij geweest dat iemand anders dan bijv zoiets zei van..."jullei zouden perfecte ouders zijn" ik heb wel es gezegd "dnek dat jullei een heel mooi kindje zouden krijgen..en dan lachte zij heel lief...en keek toch wel op zon'n manier van ...dat ik door had dat ze het ook ehct graag zou willen...en ze bedankte me ook en zei ahw wat lief van je... het blijft lastig hoor...wnat als ze 10 jaar jonger waren had je gezegd heey wanneer komt er een kleintje...ofzoiets...(zegmaarwat
Wij hadden het andersom. Het kwam op de vereniging over kinderen te praat en na een opmerking van mij dat er wel een kinderwens was, maar nog geen "gelegenheid" was geweest (mede ivm werk enzo) Toen kwam er heel verbaasd terug "oh, wat dom van me, ik ging er vanuit dat jullie geen kinderen wilden. Mede vanwege de honden en het feit dat E al een kind uit een eerdere relatie heeft". Dus het kan ook andersom spelen.
Ik heb het bij een voormalig collega wel gewoon gevraagd. Wel begonnen met te zeggen dat het misschien een beetje brutaal was om te vragen, maar dat ik me afvroeg waarom ze geen kinderen had. Ze vond het helemaal niet gek dat ik het vroeg ofzo en in haar geval was het een bewuste keuze. En idd: je moet het niet brengen als 'waar blijft jullie kind?' ofzo, want da's gewoon lomp. Maar als je het gewoon netjes vraagt is er niets mis mee, toch? Je hebt zelfs kans dat ze het fijn vinden dat je het gewoon vraagt
Ikzelf had (andere situatie natuurlijk, begin 30, uiteindelijk slechts half jaartje MMM maar dat weet je niet als je erin stapt natuurlijk) het prettiger gevonden als iemand ernaar gevraagd had dan dat mensen zich "om maar niet te kwetsen" ineens anders hadden opgesteld. Dus als je het vraagt zoals een paar meiden hier schrijven (terwijl jullie alleen zijn, serieus en haar de kans geven aan te geven dat ze het er niet over wil hebben), dan denk ik dat het wel kan.. Maar dat soort dingen zijn heel persoonlijk. Ik was ook best open over het hele gebeuren, sprak er ook over met vriendinnen en een paar collega's waar ik net iets meer mee heb. Terwijl ik ook mensen ken waarvan alleen de zeer nabije familie het weet. En alleen jij kan beoordelen wat voor een personen deze mensen zijn..
Ik zou het wel vragen, ben van mening dat dingen die pijnlijk verzwegen worden lastiger zijn dan wanneer men er op een eerlijke manier over kan praten. (maar wel voorzichtig want misschienwillen zij er niet over praten en dat moet je dan ook respecteren)
ik denk net als jessie dat het heel persoonlijk is. De een houdt liever alles voor zich en de ander lucht het heel erg op om het te delen. Zo op de man af zou ik het moeilijk vinden om te vragen, maar zou er geen problemen mee hebben als iemand het aan mij zou vragen. Ik denk dat jij het beste in kan schatten wat voor soort mensen het zijn.
ja ik denk ook dat het heel persoonlijk is. Ik bijvoorbeeld ben heel open over onze wens en dat het niet zo makkelijk lukt. Moet zeggen dat sinds ik vertel dat het bij ons niet zo makkelijk gaat wel steeds meer hoor van ja bij die en die lukt het ook niet zo makkelijk. Persoonlijk zou ik het ook voorzichtig vragen als ze er niet zo open over zijn. en zeker niet waar andere bij zijn
Met jou eens zo zal ik het niet erg vinden als het mij zo gevraagt werd. Degene kan dan zelf bepalen wat en hoelang ze er over willen hebben. Ik zelf het kort uit leggen en dan klaar er mee . en idd niet waar veel mensen bij zijn . Die ik niet ken want dan zou ik me ongemakkelijk voelen. Meelevend woord is altijd fijn vooral begrip er voor is fijn.
ik besef me net dat mijn broer en zijn vrouw ook geen kids hebben en ik regelmatig vraag wanneer er bij hun zo'n mooi wondertje komt. ze hebben beide een super baan, geld, huis, carriere, alles wat je maar kan wensen. zij is zelfs notebene een verloskundige. ze zijn echt super met kinderen. maar nu na dit topic te hebben gelezen, moet ik me maar afvragen of het idd eigen keuze is of dat er meer is... ze doen er wat luchtig over dat het ooit nog wel komt. en misschien zijn ze er nog niet klaar voor, kan ook ze hebben beide ook hun eigen bedrijfjes (zij eigen vk praktijk en hij is proff. fotograaf)