Kinderloosheid is een feit!! voor ons!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marnat, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Je eigen dingen moeten ook gewoon doorgaan dat wil niet zeggen dat je minder aan haar denkt.
    Mijn moeder voeld zich deze week erg goed zo goed dat ze net belde dat ze morgen op Tygo wil passen samen met mijn tante die nu bij mijn ouders even tijdelijk in woont. Helemaal super.

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jewe@ Idd onze eigen dingen gaan ook door.
    Ow wat goed te lezen dat je moeder zich goed voelt en op tygo gaat passen super idd laat haar geniet. Moet jij werken zeker ?
    Zie je wel je moeder is een kanjer!!

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Danip @ Dankje lieverd had je dat nog niet mee gekregen ?
    Spit maar door hoor hihi.
    Heb er ook niet veel over eerlijk gezegt.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ja ik moet werken idd een half dagje maar waarvan hij het grootste gedeelte van slaapt dus dan is het niet zo lang ineens anders had mijn schoonouders opgepast.

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jewe@ Als het dan goed is heeft je moeder er geen kind aan .
    En fijn dat het dan zo opgelost kan worden.
    Sorry dat ik het zeg maar ik heb er zoon hekel aan als messen hun kinder naar de opvang brengen. Ik zeg nog altijd jij hebt een kind gekregen zorg er dan ook voor.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Lieve Marnat,

Zo oneerlijk dit allemaal!
    Ik heb jou topic met tranen in mn ogen zitten lezen en ik weet niet wat ik moet zeggen! Zoals ik eerder al zei, Ik heb echt respect voor jou! Zoals jij je er "doorheen" sleept en ondanks al je eigen ellende toch altijd zo lief naar andere bent!
    Ik hoop dat we je straks niet op hoeven te geven voor Help mijn man is klusser ;) Maar geloof dat dat wel snor zit! En ook ik ben erg benieuwd naar het resultaat!

Dikke knuffel voor jou/jullie!!

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Allessandro@ Dankje voor je lieve berichtje . niet huilen hoor anders moet ik je ook nog troosten hihi.
    Heb het al druk genoeg om hier alles naar ons zin te maken hihi.
    Neee geen mijn mijn is klusser ! We doen het zelf en komt zeker goed.
    We doen kalm aan willen het goed doen , geld speelt geen rol , hoef het voor niemand te bewaren .

8. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Bij help mijn man is klusser is het soms heel erg, snap ook niet dat mensen het zover laten komen eigenlijk. Maar volgens mij doet marnat het inderdaad gewoon rustig aan en in etappes.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Lieve schat, hoe staat t er nu voor met je keuken?
    Is die al klaar, of ben je daar nog aan t rommelen?
    Je had pas geleden toch geshopt voor accesoires voor de keuken?
    Vertel eens, wat is de buit? ;)

Heel veel sterkte voor s-mama, ik hoop dat alles goed gaat komen.
    Spannend, wachten tot de uitslag.....

Over KDV:
    We kennen elkaar inmiddels erg goed, dus ik weet dat je dit niet als een aanval gaat zien, en ook niet verkeerd op ga pakken: ;)

Waarom is een KDV per definitie slecht?

Mijn mama is altijd thuis geweest, ouderwets gezin met papa met eigen firma, mama is huismoeder.
    Hele fijne tijd gehad, en vond t super dat mijn moeder altijd thuis was.
    Maar de tijden veranderen, en de behoeftes van de kinderen ook.
    Als moeder thuis blijft, en alleen vader gaat werken, kun je de dagjes uit wel vergeten, en wordt t elke maand krap aan met t geld.
    En als moeder gaat werken (met natuurlijk een bepaald aantal uren) kunnen ze die dagjes uit wel doen.
    Sommige kindjes hebben geen leeftijdsgenootjes in de buurt, en leren op het KDV dat er gedeeld moet worden, en dat je niet de enige ben, en netjes op je beurt moet wachten.
    Ik heb een lieve mama die later op mijn kindjes gaat passen, maar ook dat kan niet altijd.
    Mijn vriendin heeft geen s-ouders meer, haar mama is ernstig ziek, en haar papa is pas geleden overleden.
    Wat kan ze dan nog doen? JUIST KDV.
    Ze vond t de eerste tijd erg zwaar om haar kindje daar te "dumpen" ,want ze voelde dat ook zo,maar nu is ze erg blij dat ze het toch heeft gedaan.
    Kleine uk is er zo aan gewend, dat als ze dalijk 4 is, er geen drama ontstaat als ze echt verplicht naar school moet.
    Kindje heeft t reuze naar dr zin, en leert er erg veel.

Ik heb wel een max. aantal uren die in nog normaal vind om je kindje weg te brengen, maar slecht? NEE totaal niet.

Ohja, en wat dacht je van Sinterklaas vieren op t werk van mama, weer extra cadeautjes!!
    En alle vieringen op het KDV voor de kindjes, lekker knutselen, moederdag cadeautjes maken, enz.
    Vinden die kindjes helemaal te gek natuurlijk!!
    Trots dat ze dan zijn!

Ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel, want mijn moeder is ook zoals jij, maar toen ik haar dit uitlegde is dr mening behoorlijk bijgesteld.
    Ze had het nooit zo bekeken, en had er nooit zo over nagedacht omdat wij er nooit zo voor hebben gestaan.
    Maar mede door mijn vriendinnetje, ben ik er ook anders tegen aan gaan kijken.

Knuffel voor je....
    xxx :)

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik denk dat het ook afhankelijk is hoeveel dagen je je kindje naar het kdv brengt.

En hier is het bv ook nog zo dat schoonouders ver weg wonen, dus niet kunnen oppassen. Eigen moeder werkt ook nog veel dagen, dus ja, kan ook niet altijd.
    Maar eerst zwanger zien te worden en dan verder kijken hoe we het gaan doen.

Hier moet ik altijd blijven werken, anders is er geen eten op de plank. Alleen al voor de vaste lasten zijn wij 1 salaris kwijt.

11. ik zei vroeger ook altijd, nee ik blijf dan thuis tot de kids naar school gaan en ga dan pas weer werken.
    Maar dat is gewoon niet meer op te brengen, dan kan je idd niets extra's meer doen. Ik zie bij de kleine van vrienden van ons, hoeveel lol zij heeft om naar "school" (kdv) te gaan. ze leert er spelen en omgaan met andere kindjes, ze leert om te gaan met feestdagen enz.
    Als wij een kleine mogen krijgen dan gaat ook oma oppassen, maar er zullen altijd wel dagen zijn dat oma niet kan. en om dan een half dagje of misschien 2 halve daagjes in de week naar een kdv te gaan lijkt me voor de kleine alleen maar erg leuk :D

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hier dus ook, man zijn volledige salaris is voor de rekeningen, en de mijne voor t eten, sparen, en extra'tjes.
    Dat is tegenwoordig bij 9 vd 10 zo.

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier gaat alles op 1 hoop en betalen alles van die hoop. Maar toevallig pas zitten uitrekenen, gezien ons andere huis. Maar is denk bij de meeste zo inderdaad. Is soms ook niet meer leuk eigenlijk wat alles kost.

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    marnat , ja klopt! eind febr (28e)
    hihi heb al veel huwelijksaanzoeken voor ons mannetje! ;) wie weet!

Hoe is ie verder? Met jouw en je man? En natuurlijk met je smoeder?
    heb gisteren nog ff bij de flat gestaan... dacht miss zie ik je net nog ff! En omdat het heel hard regende... (was met de fiets) stond daar ff lekker droog!

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meiden.
    Mijn keuken is klaar maar de plank moeten we nog steeds halen , we zijn flink aan het ruimen zo als jullie weten.
    Deze week willen we hem halen manlief heeft nachtdiensten gedraaid .
    Vandaar de plank er nog niet is, en idd we doen kalm aan .
    Dec is groot deel wel klaar, we willen het goed hebben nu .
    Zoals we er nu overdenken gaat de grote verbouwing wat de kamer betreft volgend jaar gebeuren.
    We krijgen het nog druk zat mijn ouders gaan verhuizen dus zoals ik al zij komt er veel speelgoed deze kant op. Mis krijgen we het gasstel van hun nog niet zeker, ze zijn nog aan het dubben.
    We nemen de tijd decoratie is nog niet klaar weet niet goed wat voor gordijnen we willen in de keuken.
    Ach zo houd het ons bezig , de oude gaat in elk geval weg.

Ella@ Aan zoeken jou zoon :D zo te merken hoef je je geen zorgen maken daar over.
    Nee ben er gister niet geweest was druk hier bezig , jammer je had hier wel koffie of iets kunnen krijgen hoor.

Kdv@ Ik denk dat jullie mij niet goed begrijpen ik bedoel meer dat de kideren van s ochtens vroeg tot savond s laat daar zijn dat vinden wij sneu. en niet kunnen . Ok het leven is en word duurder mee eens maar stel dat er hier wonderen gebeuren !! en financieel moet ik mee werken . zouden de oma s en opa s op passen kan dat niet gaan ze vast niet volledig naar kdv.

Als wij zwanger waren geworden in mijn werk tijd hier was mijn baan gestopt. Zo is dat af gesproken , een baby zal ik daar nooit heen brengen. Hoe we financieel ook zouden zitten we doen het nu ook met minder .
    Mijn zusje werkte er ook bij + de administratie van de zaak .
    En een kindje nou dat gaat niet samen .
    Nu doet ze alleen de zaak + kindje dat gaat aardig goed. wel druk haast geen tijd voor anderen zo als mij.

Was al bang dat het een discussie zou worden.
    We zullen zien wat de toekomst brengt .

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Sommige discussies zijn niet erg om te houden. Zolang je maar de mening van de ander ook respecteert. En elkaar niet gaat aanvallen op die mening.
    Hier ben ik niet een al te grote voorstander van een kdv, vooral niet een hele lange dag en bv 4 dagen in de week.

Wil inderdaad ook wel kunnen genieten van een kindje wat je hebt en dat het niet alleen ergens anders zit.
    Ik snap ook jou reactie wel hoor marnat, zo heb ik er ook altijd over gedacht, alleen merk ook dat ik allerlei dingen bijstel tegenwoordig.

En succes met de keuken afmaken. Ik zou de kamers dan inderdaad nog even laten zitten en eerst je ouders verhuizen.
    En ja, welke gordijnen in de keuken. Vindt dat erg afhankelijk van de plaats van het raam. Als het in de buurt van het aanrecht is zou ik iets nemen wat makkelijk schoon te maken is.

17. marnat vraagje, ben je al wel eens bij een osteopaat geweest?
    mijn zwager vertelde me gister een verhaal dat die je ook kan helpen met zwanger worden. t schijnt dat je een blokkade in je lichaam kan hebben waardoor t niet lukt..
    ik heb meteen een osteopaat hier in de buurt gemaild..
    baat t niet schaad t niet. vroeg me af of jij daar miss ervarig mee hebt?

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier geen ervaring met een osteopaat, heb er wel van gehoord.
    Ze zeggen dat het een oorzaak kan zijn. Zo heb je veel alternatieve behandelingen die zouden kunnen helpen. Maar ja, welke is goed voor je.

Opties die ik heb gehoord zijn:
    acupunctuur
    osteopaat
    hypnotherapie
    bioresonatie
    mesoloog
    natuurgenezer

En bij sommige helpt het en bij sommige niet.

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik meng me er even in...

Ik ben voor en tegen KDV. Ik heb zelf stage gelopen in een KDV en daar waren inderdaad kinderen die 7 uur in de ochtend kwamen en die na zessen weer werden opgehaald. Op zich mooi dat dat kan voor die ouders zodat ze konden blijven werken, maar het was een beetje een elite clubje zeg maar. Mensen die al bakken met geld verdienden en kun kind 5 dagen per week van 7 tot 6 naar het KDV brachten. Ik merkte wel dat de kinderen meer aan de leidsters gewend waren dan hun ouders, bijna huilen dat ze mee moesten naar huis. Aan de andere kant kunnen kinderen veel leren op een (goed) KDV. Ze leren samenspelen, delen, kopieren van bepaald gedrag, communiceren, grenzen aangeven etc. Daar zie ik zeker het nut wel van in. Ik zou 1 dag in de week wel prima vinden om mijn kindje daar heen te brengen. Of een ochtend of een middag ofzo. De resr van de dagen zullen onze moeders oppassen, dus dat gaat wel goed komen. Qua werk kunnen wij niet minder werken maar we hebben alles zo ingepland dat we maar voor 3 dagen oppas nodig hebben, en niet eens voor 3 volle dagen. Financieel kunnen wij niet minder werken, en dat hoeft volgens mij ook niet. Als je je kindje maar veilig onder kan brengen, dat vind ik momenteen belangrijker. Zeker met die enge Robert M. verhalen.. brrrr... juist door dat soort verhalen zou ik aan een KDV oid gaan twijfelen..

20. ja zonnetje ik heb idd ook gehoord van sommige van jou rijtje.

misschien moet ik het hele rijtje eens gaan afwerken haha
    te beginnen nu bij de osteopaat ;)

Deel Deze Pagina