Dankje meiden Ik weet even niet hoe ik me moet voelen. We gaan zo naar ze toe ze zijn thuis, worden zo op gehaald . En nee ik geef de naam niet , geen toestemming voor . Met masrnatman gaat wel goed hij leeft zegt ie . Mis vanavond nog meer over de kleine .
Idd pien is erg dubbel , we hebben het er ook erg veel over vandaag. Eerlijk gezegt is het toch wel zwaarder dan ik verwacht had. En weet je we waren daar en mijn zusje liep al weer als of er niets gebeurt was . En nog gekker ik wou de kleine graag vast houden en marnat man ook zij die me net . Maar de kleine man sliep , nog maar even geduld . Toen we weg gingen kon ik het niet laten om nog even een aai over zijn bolletje te doen . En later pakte die mijn vinger vast en liet niet meer los . Kreeg tranen in mijn ogen kon ze weg drukken maar in de auto terug kwamen ze er uit . Ouders hebben niks gemerkt maar manlief wel en liet me gewoon. Slik nu ook weer ben erg emo merk ik , laat ze nu ook maar gaan ze moeten er uit pff. Zijn we er dan toch nog niet door heen !! hoop wel dat ik nu niet weer met manlief knuffel en dat dan een hoop door me heen gaat. Dat voelt slecht .Zo van ik moet omdat..... er mis toch een kans is. Ow baha voelt niet goed dit. Zien het straks wel pak hem in elk geval vast voel dat ik dat nodig heb. Kan bij jullie mijn tranen laten jullie weten hoe we ons voelen. Mijn s ouders wouden we ook heen maar ik ben te emo daarom wil ik niet. Kunnen ons niet uiten omdat zij niet weten hoe we ons voelen. Zij hebben een zoon . Best zwaar om me in te houden , maar doe het toch.
Je kent me niet, maar je verhaal grijpt me zo aan dat ik je alleen maar een heel dikke knuffel wil geven! Heel veel sterkte met het accepteren van het kinderloos blijven!
Susannelilian@ Ken je idd niet , maar je wel al eens voor bij zien komen. Bedankt voor je steun accepteren van mijn kinderloosheid is er al erg veel. Alleen nu we weer tante en oom zijn valt het toch weer zwaar . Maar daar trekken we ons wel weer door heen, geven het even weer de tijd die het nodig heeft. En het belangrijkste we laten elkaar gaan als we moeten huilen of wat ook . Dat kunnen we erg goed samen .
@Marnat: kan me voorstellen dat het heel erg moeilijk is als het bij een ander wel lukt, zeker als het zo dichtbij komt, heel goed om je echt de tijd te geven het te accepteren! En heel fijn dat jullie er zo goed over kunnen praten en elkaar gewoon kunnen laten gaan als jullie moeten huilen of wat dan ook. Wij zijn inmiddels ook alweer ruim 3,5 jaar en een miskraam verder, maar jouw verhaal bewijst maar weer dat er altijd meiden zijn die het nog moeilijker hebben en dan knijp ik maar weer in mn handen dat wij nog kansen hebben ! De eerste IVF is helaas mislukt, maar we hebben nog 8 cryo's in de vriezer liggen en gaan daar na deze (helaas lange) rustronde aan beginnen. Ik brand een kaarsje voor je meid, kan alleen maar denken hoe moeilijk je het nu moet hebben... Dikke knuffel!
Susannelilian@ Dan snap jij vast ook wl dat ik niet in topics regeer waar meiden nog maar kort bezig zijn en nu al zeuren en denken ik blijf zonder kind achter. Ik probeer ook meiden te helpen die al wel heel dicht of wel in het zelfde schuitje als ons zitten. Ieder moet een eigen weg er in zoeken maar een klein steuntje in de goede richting kan ik wel geven, wat ieder er dan mee doet is hun probleem. Meis dat is ook al weer een tijd en een mk getsie . Idd je hebt in wezen nog 8 kansen hoop voor je dat er 1 of meer bij zijn die jullie je wondertje geven die alle liefde krijgt die die nodig is. Heb ook een mk vroeg maar voelde erg zwaar in 2010 was dat . De enige zwangerschap in 14 jaar. Raar als ik er over schrijf, we kunnen wel zwanger worden zou je dan zeggen maar blijven is het probleem dan . Mis ben ik wel vaker zwanger geweest maar nooit gemerkt. Mijn rondes zijn ook weer erg raar . deze was normaal geen gekke gevoelens harde borsten enz wel maagzuur soms. en erg lang ook en veel 5 dagen de eerste twee dagen veel , dan weer weg en erg licht ook in eens . En dag 5 , 1 drup en weg was het weer . verder geen pijn of zo. gister voor het eerst wel weer het gevoel bij mijn eitjes gok ik erg pijnlijk. zou dat ei kunnen zijn geweest? dag 5 ? Dag er voor wel geklust .Wou klussen maar was te moe en voelde als een moetje . Stom he nu weer tante zijn voel of wil ik het voelen . En moet ik voor mijn gevoel dagelijks klussen . Ik heb een cyclus van 28 dagen dan zou ei toch altijd op dag 12 vallen of 8 . of zie ik dat verkeerd kan ook eerder toch? Raar om het toch weer op te schrijven en er mee bezig zijn . Komt vast door neefje .
lieve marnat en man gefeliciteerd met jullie neefje begrijpelijk dat het zeer doet o dit is erg zuur voor jullie want jullie willen zo graag en ...................... wat goed van je dat je toch je emo gevoel heb weten te kunnen (verbergen) want dat wil je natuurlijk niet laten zien in blijde omstandigheden maar wat moet dat moeilijk zijn zeg pff. ik hoop dat jij en man je hier ook weer doorheen weten te slepen al zal het z,n tijd nemen dat geeft niks laat de tranen maar vloeien dat lucht op en praat praat praat. veel sterkte gewenst en alle liefs van mij.
Sneeuwpop@ Dankje lieverd, wij slepen elkaar er zeker wel door en praten doen we ook . Tranen in mijn ogen van je lieve woorden . En met af en toe wat hulp van jullie komen we er wel weer ,jannes er op zetten komt het goed. Stort me op mijn werk zo meteen . Knuffel
Dat kan ik me zeker heel goed voorstellen, ik zou die meiden ook wel heel hard door elkaar willen schudden, die hebben echt geen idee! Ik merk dat ik er wel heel veel moeite mee heb dat het nog steeds niet gelukt is, de angst dat het nooit gaat lukken wordt steeds groter en ik ben er ook veel teveel mee bezig, ik blijf maar piekeren en of ik nou wel of geen ovulatietesten doe, wel of niet temp, ik blijf er bang en onzeker over. Ik wil gewoon zo graag een kindje en tot nu toe hebben we alleen nog maar een miskraam als resultaat . Kan me voorstellen dat die miskraam voor jou extra moeilijk is geweest, maar kan je nou echt niet meer zwanger raken of hebben jullie "alleen" de hoop opgegeven? Het kan inderdaad zijn dat je wel eerder zwanger bent geweest, maar dat je het nooit geweten hebt. Maar voor jou maakt dat misschien ook weer niet uit, het feit is dat je nog steeds met lege handen staat... Vervelend dat je zulke rare ongi's heb, dat kan er dan ook nog wel bij he . Logisch dat je er nu meer mee bezig bent, maar je hebt het over klussen, is er dan toch nog een kans dat je weer zwanger kan raken? Bij een cyclus van 28 dagen is je eisprong tussen dag 10 en 14, meestal tussen dag 12 en 14. Nogmaals heel veel sterkte en als je wilt praten dan mag je me altijd een pb sturen! Liefs Susanne
Lieve Marnat, Ook wij kennen elkaar niet maar ook ik wil je feliciteren met je nieuwe neefje. Respect voor het feit dat je hem wel meteen in je hart kan sluiten ondanks de dubbele gevoelens...!! Mijn situatie is heel anders dan de jouwe. Wij zijn namelijk niet al jaren bezig. Zelf ben ik pas in Januari gestopt met de pil maar ben sindsdien niet meer ongesteld geworden. Ik kreeg in Augustus het slechte nieuws dat ik al in een zo ver gevorderd stadium van POF ben dat voor ons alles al afgelopen is voordat we officieel zijn begonnen. In dezelfde week werd ons nieuwe neefje geboren. Ondanks dat ik ontzettend blij ben voor mijn zwager en schoonzusje doet het mij heel veel verdriet om de kleine man te zien. Ik heb hem ook nog geen 1x vastgehouden en ontloop hem eigenlijk een beetje. Vandaar dat ik nogmaals mijn respect wil uitspreken en ik hoop dat ik ooit zo sterk mag zijn als jij/jullie...!! Groetjes Natasja
Susannelilian@ Bedankt meis voor je steunende woorden. Wij klussen gewoon gezellig door , al wetend dat het geen zin heeft.Lekker is het wel Wij kunnen idd niet zwanger worden ziekenhuis kan niks meer doen. Geen oorzaken gevonden , hoop vaart er ver over zee , wij blijven met zijn twee. Dankje voor je cyclus uitleg ik was er even weer uit. Natasja@ Meis heb tranen in de ogen bij het lezen van je bericht. Kunnen ze helemaal niks doen? En de kans op spontaan dan? Onze kans spontaan is:5% erg weinig . Wat is pof eigenlijk mis weet ik het wel , maar help me even als je wil. ben erg benieuwt wil je niks zeggen accepteer ik. Ik snap erg goed dat je de kleine niet wilt vast houden. Ontlopen mag maar laat het niet te veel merken bij je schoonzus , soms kan dat erg pijnlijk voor haar zijn. Neem aan dat ze van jullie weten en ze jullie wel steunen waar ze kunnen. Dikke knuf wil je je hard luchten mag dat hier anders pb me gerust. Ella@ Dankje lieverd knuffie terug en zeker ook 1 aan mijn kleine vent he! En denk om je zelf aub. suikers nu goed?
POF= Prematuur Ovarieel Falen (vervroegde overgang) Nadat ik maar niet ongesteld werd dacht de HA aan PCO en heeft ons hier informatie over op laten zoeken in aanloop naar het gesprek met een FA. We gingen daar dan ook heen met het idee dat we te horen zouden krijgen dat we hulp nodig zouden hebben met zwanger worden. Daar aangekomen zei de FA: " Ik zou maar meteen met de deur in huis vallen, je bent in de overgang. Dit betekend dat je geen kinderen meer kunt krijgen en alleen zwanger kunt worden d.m.v. eiceldonatie in het buitenland." Daarna voor de vorm nog een inwendige echo gedaan en waar je normaal een soort van druiventrossen zou moeten zien zitten in de eierstokken, was bij mij slechts in beide een klein stipje te zien. Daarna hebben ze ook nog naar mijn AMH waarde gekeken (dit zegt wat over je eicelreserve) en dit was extreem laag en nog maar net meetbaar. Hiermee ben ik dus meteen uitbehandeld voor de hulp bij het zwanger worden... Dit hadden we nooit aan zien komen aangezien ik in Mei pas 28 ben geworden. Met POF is het nooit 100% uitgesloten dat je nooit meer zwanger zult raken maar hij legde uit dat ik over alle dagen van de rest van mijn leven nog 5% kans heb op een spontane zwangerschap. Dit is per dag dus zo klein dat het verwaarloosbaar is en niet iets waar je op moet gaan hopen. En het feit dat ik nu al bijna een jaar niet ongesteld ben geweest is ook een heel slecht teken. Nu hebben wij het geluk dat mijn vriend al twee zoons heeft die vaak bij ons zijn. Maar ja, daardoor weet ik alleen maar meer wat ik mis... Ik heb hun niet als baby's meegemaakt (waren al 4 en 5, nu 9 en 10) en we hadden nog zo graag 1tje van ons samen gehad. 1tje die we niet hoefde te delen, altijd bij ons zou zijn en ook een beetje op mij zou lijken. Misschien dat we in de toekomst serieus over eiceldonatie na gaan denken maar op dit moment kan ik dat nog niet. Dat is niet echt wat je voor ogen hebt bij een kindje van jezelf. Daarnaast heeft dat ook maar een slagingskans tussen de 10% en 50% en kan dit veel geld gaan kosten. Gelukkig is onze naaste familie hiervan op de hoogte en hebben mijn zwager en schoonzusje hier begrip voor. Het is voor mij ook nog iets meer confronterend omdat zij ongeveer rond dezelfde tijd als mij gestopt is met de pil en direct zwanger was. Wanneer ik ons neefje zie kan ik dan alleen maar denken aan wat had kunnen zijn als mijn lichaam me niet zo in de steek had gelaten... Phoe, het is een beetje een lang verhaal geworden, sorry
Marnat, heel begrijpelijk dat je er op dit moment toch weer iets meer mee bezig bent. Met je cyclus, met die kleine kans die er nog is. Hoop alleen dat dit niet een hele erge terugval in het accepteren is/wordt. Dat je snel weer de goede kant van het accepteren opgaat. Ik weet het, voor mij makkelijk om te zeggen, maar jullie waren al zo ver. Al zoveel leuke dingen aan het doen en de gedachten op iets anders aan het richten. Zo knap vind ik dat! Zeker respect! En Natasja, bbbrrrr...krijg er kippenvel van, van jou verhaal. Zo heftig, zo plotsklaps je droom kwijt. Je hebt er niet eens rustig naartoe kunnen leven zeg maar. Boem, weg. Heel veel sterkte met het verwerken van dit alles.
Lieve Natasja Hoi grote wens kom in mijn armen hoop je er in te sluiten. Boem weg grote wens leuk je te hebben gekend. Wat een verhaal zo jong en nu die verdomde overgang al . Die ik graag nu juist wil hebben. Idd je mannetje heeft kindjes maar dat is anders meis . Ze zijn al groot en gaan weer naar mama als ze een tijdje bij je geweest zijn. uit jullie liefde samen groeit er geen wondertje die alle liefde krijgt die het verdient. De wereld is oneerlijk en zal dat blijven , zo lang we leven. Hoop dat jullie het ooit net als wij een plek kunnen geven en verder kunnen. En veel van elkaar mogen genieten en de leuke dingen om jullie heen. En hopelijk kun je ook ooit van je neefje genieten als het wat groter is. Dat konden wij wel toen ons nichtje groter werd ,straks ooit met haar naar de dieren of stadspark . Ik weet ook dat we van ons neefje gaan genieten . En hem zelf eerder vast hebben . Zeehondje@ Ik zit niet over mijn cyclus in die loopt wel . Terug val is er ook niet echt meer van niet klussen weet je zeker dat er niks komt. En het moet gevoel speelt wat op , maar die gaat heus wel weer weg. komt wel goed genieten doen we wel . Straks weer naar Jannes , Jannes 10 nov op tv stuk je van ahoy waar we geweest zijn. Sta er trouwens wel op zoeken moet je wel als je me kent . Huisje genieten we elke dag van . We kokkerellen weer erg veel en veel films kijken . Hoe gaat het met jouw kleine ? Ga je nog voor een tweede?
Ik kwam hier eigenlijk door het onderschrift van Natasja. Toen las ik het verhaal van Natasje en Marnat. Ik ken jullie niet maar ik moet echt slikken van jullie verhalen. Jullie hebben er niets aan maar wilde jullie toch een dikke knuffel geven. Verschrikkelijk waar jullie doorheen moeten gaan .
Cryptonism@ Wat lief dat je even langs komt . Een knuffel doet me al erg goed , dank daar voor. We redden het aardig goed hoor . Genieten van alles om ons heen.