Kabouter @ Dankje meis is gewoon kwestie van door gaan je verandert er toch niets aan. Kun je wel gaan zitten op de bank maar dan pieker je toch ook maar steeds en dat schiet niet op. Verdrer gaan met je leven en er samen wat moois van maken is de beste medicijn .
Lieve lieve lieve Marnat.. Ik zag jou in andere topics en kreeg kippenvel toen ik las dat je al 13 jaar streed voor jullie eigen wondertje.. Nu ik lees dat het einde verhaal is staan de tranen in mn ogen.. Ik voel in je berichten de liefde die je hebt voor anderen, je bent zo positief en lief.. Zo oneerlijk dat je die liefde niet kunt stoppen in jullie wondertje.. Ik vind een ontzettend stoer wijf (als ik het ff grof mag zeggen ) dat je je er zo doorheen slaat! Blijf schrijven als je dat helpt!! Liefs!
De gedichten zijn ontroerend. Doe het je niet na om ze te maken. En je even lekker uitleven op het slopen is ook fijn. Nu een paar dagen mooi weer, dus zou nu even lekker buiten gaan genieten. Eind van de week wordt het weer sloop/ klusweer. Schijnt dan weer minder mooi te worden. Lekker je huis opknappen is ook leuk. En daarna ervan genieten. Veel plezier met je vakantie.
Nee dat klopt wel, maar ik zou alleen maar kunnen huilen en erg jaloers kunnen zijn op anderen. Niet dat ik het ze niet gunt...., maar je snap me wel.
Ik denk dat ik aan de ene kant net zo zou reageren zoals kaboutertje omschrijft. Dat doe ik nu tenminste wel op die manier. Aan de andere kant heeft marnat nu geen andere keus en wat marnat schrijft klopt ook. Je moet verder en zelf wat moois van je leven maken. Want de rest van je leven blijven huilen is ook niet de oplossing. Ik heb bewondering voor manat en marnatman hoor, maar denk dat ze vast ook met regelmaat een traantje weg pinken over het geheel. Wat ook niet meer dan logisch is.
Kabouter@ Ik snap zeker wel wat je bedoeld daar schiet je toch niets mee op om steeds maar te huilen . Of het leven moet om te huilen zijn? Maar dat vind ik niet , het is om te huilen dat we zonder een wonder zijn , maar er is meer in het leven. om te doen genieten van muziek van elkaar en da goede dingen die je ouders je mee gegeven hebben in de op voeding. Je moet er zelf iets van maken een ander doet dat niet voor je . Ik weet al niet anders meer ik heb geen keus en wel een keus om mijn eigen leven zo goed en liefde vol in te delen . En dat zijn we aan het doen. Zonnetje @ Idd is het deze week mooi weer [ als we het mogen geloven] en geen weer om te klussen in huis gaan we dus ook niet doen mis op ruimen en de dingen die nodig zijn maar verder niet. Lief dat je bewondering voor me hebt meis doet me goed. En tuurlijk huil ik af en toe er zijn wel dagen dat ik het even niet zie zitten maar dan laat ik de tranen ook wel de vrije loop hoor. Ga me zelf niet er mee plagen. Lizzy@ Dankje voor je lieve woorden doet een mens goed en zeker mij. En ja je mag me een stoer wijf noemen hihi. Stil staan bij het feit dat er geen wondertje komt helpt ook niks .
Ja je hebt geen keus ( dit was op reactie van zonnetje) En je hebt gelijk marnat. Maar toch vind ik het knap
Hier is het vandaag heel mooi weer. Blauwe lucht, zon en warm. Maar is maar tot woensdag mooi weer voorspeld, maar toch een mooie zomerdag weer. Hier hebben we het soms ook weleens over het leven zonder kinderen hoor. Hoewel ik daar nog even niet teveel aan wil denken. Probeer nog een beetje hoop te houden. Maar als er geen kinderen komen gaat manlief in ieder geval minder werken zegt hij. En gaan we inderdaad andere dingen doen. Bv meer reizen.
hey meis ik weet niet of je me nog kent maar ik heb je lang lang te lang geleden eens gezien in een topic waar we beide schreven. ik vind het dan ook erg treurig (zacht gezegd) om te moeten lezen dat het over is voor jullie. ik duim dan ook dat jullie gewoon 1 van de stellen zijn die het helemaal opgeven en dan ineens spontaan zwanger zijn... hier ook nog altijd niet zwanger.. al bijna 6 jaar bezig.. nog lang geen 13 dus zoals jullie... nu een zomerstop in het ziekenhuis maar eind deze maand gaan we weer een behandeling tegemoed. meid ik denk aan je en zal je blijven volgen! liefs marieke
marnat wat prachtig geschreven... krijg er kippevel van moet zo vaak aan je denken!!! marieke , wat een verhaal... heel veel sterkte
zou zo mooi zijn! wonderen gebeuren! hier nog een mooi gedicht Diep in mijn hart ben ik soms erg eenzaam, En voel ik steeds vaker de intense pijn. Omdat ik zo graag een kindje wil krijgen, Omdat ik zo graag een mamma wil zijn. Ik doe mijn best om me groot te houden, Niet zielig te kijken, vooral niet te huilen. Maar het liefst zou ik lekker in bed blijven liggen, En me diep onder alle dekens verschuilen. Zodat ik met niemand hoef te praten, En zodat ik niemand hoef te zien. Dan zou ik urenlang kunnen huilen, En steeds vragen waarom ik dit verdien. Maar ik weet dat ik moet vechten, moet leven, Dus steeds als ik deze gevoelens wil uiten. Verstop ik mijn tranen heel diep van binnen, En neem al mijn kracht en mijn moed mee naar buiten.
Wow dat is een gedicht wat echt klopt. Denk zo vaak ik ga emigreren waar ik niemand ken. Maar ja dan moet je toch weer naar buiten en zie je gezinnetjes
Lieve meis hoe kan ik jou vergeten tuurlijk ken ik je nog ! Ik volg je nog [ je staat in mijn vrienden lijst schat] Ja voor ons is het idd over lief dat je stiekum blijft hopen dat wij 1 van de stellen zijn die spontaan zwanger worden. Mag hoor ,als je het niet er vind denk en heb ik daar de hoop niet in. Ik hoop nergens meer op. Lieverd jij ook al weer 6 jaar?? pff waarom he waarom wil het nou niet . Heb jij nog steeds de hoop? Denk nog geregeld aan je lieverd hoor. knuf van mij. En wat een mooi gedicht slik. Ik sla hem ook op in mijn dichten boek als je het goed vind.
tuurlijk mogen jullie m opslaan! ik heb hem zelf niet geschreven dit keer.. maar vond deze zo mooi dat hij ook op mijn site enzo staat.. het is gewoon de pure waarheid... marnat.. ik snap heel goed dat jij niet meer kan en durft te hopen.. ik heb soms ook t idee voor mezelf van: waarop hoop ik nog.. maar dan denk ik kom op.. er zijn mensen die veel langer bezig zijn en waarbij het helemaal niet is gelukt.. wij weten dat we zwanger kunnen worden, al duurt het nu toch wel weer heel lang.. 1,5 jaar naar de laatste keer.. nu nog zien hoe we zwanger kunnen blijven dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft
nog een gedicht wat ik ook zo ontzettend mooi vind Jij hebt mij nooit aangekeken En toch ken ik jou blik Ik zie het in je ogen Of in mijn ogen, want jij dat ben ik Ik heb jou nooit zien of horen lachen Maar toch klinkt jouw lach in mijn oren Ik sluit mijn ogen en doe mijn best Om jou te zien en te horen Ik heb jou nooit horen huilen En ook troosten kon ik je niet Maar jij huilt met mij Wanneer ik overloop van verdriet Je hebt me nooit geknuffeld En ik heb jou armpjes nooit om me heen gevoeld En toch voel ik jou warme armpjes En hoe je zachtjes door mijn haren kroelt Jij hebt mij nooit "mama" genoemd Ik heb jou stem nooit gehoord Toch hoor ik je elke dag En is het jou stem die mijn hoofd doorboord Ik heb jou nooit zien lopen Toch hoor ik jou voetstapjes op de vloer Kleine, lieve en voorzichtige stapjes En toch zo krachtig en zo stoer Maar er komt een dag dat jij in mijn ogen kijkt En dat je tevreden naar me lacht Dan zal mijn hart zich vullen met geluk en vreugd Want daar heb ik zo lang op gewacht Je zal dan naar me toe rennen En je armen om mij heen slaan Samen huilen we dan van geluk En dan laat ik je nooit meer gaan Dan zal ik zeggen wat ik altijd al wilde En zal jij zeggen wat ik altijd al wist "Mama, ik hou van jou en ik heb je zo gemist"
marieke1610@ In al die 13 jaar zijn wij ook 1 keer zwanger geweest van een tweeling maar helaas een mk , maar durf gewoon niet te zeggen dat we weten dat het wel kan, en hopen al helemaal niet meer. Fijn dat je me begrijp het voeld zo goed dat er meiden zijn die nar je willen luisteren en vooral heel goed begrijpen. En niet gaan roepen hou hoop of ga op vakantie of noem ze maar op. Knap meis dat je de hoop houd na al zo lang bezig te zijn. Maar kan me goed voorstellen dat je het soms even niet ziet zitten. Als je even je woede en verdriet kwijt wil mag dat hier wel hoor en anders pbb me maar mis lukt het mij je wat op te vrolijken . Ik weet zo langzaam mer hand er mee om te gaan . Soms wel met een traan [ zo als nu ] maar roch doe ik het super goed al zeg ik het zelf. Je gedichten brengen me tot tranen! zo mooi en waar .