nachtelijk zweten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meranou, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds een aantal weken slaapt Merel met haar hoofd helemaal onder de dekens. Gevolg.....zeer ernstig zweten. Vanavond, na ongeveer een uurtje in bed, wordt ze wakker en is helemaal kletsnat van het zweet. Haar eruit gehaald en verschoond en weer eens ernstig verteld dat ze niet met haar hoofd onder de dekens moet slapen. Even bij haar geweest tot ze in slaap was zonder hoofd onder deken.... Na een half uur even kijken en ja hoor. Weer helemaal warm en plakkerig met het hoofd onder de dekens.

We hebben haar dekbed al vervangen voor een koeler dekbed en later voor een deken. Niks helpt.

Hebben jullie misschien tips om dit aan te pakken? Het lijkt me namelijk ook niet gezond om in je eigen uitgeademde lucht te slapen. Ik krijg het er zelf benauwd van, dus zij ook vast wel. Hoe krijgen we haar zover dat ze haar hoofd boven de deken houdt????

Hopelijk hebben jullie wat creatieve ideeën....

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik weet niet hoe oud ze is, kan ze nog slaapzakken aan?
    Dan zou ik het dekbed wegdoen en alleen slaapzak aan.

3. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is 2 jaar en 7 maanden..... Heb ook aan slaapzak gedacht, maar dat gaat niet werken. Ze is 1 meter lang en ik geloof niet dat je zulke grote slaapzakken hebt. Die gaan toch tot 90 cm?

4. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier ook met periodes last van. Volgens de dokter groeien ze er vaak over heen. Hier gebeurt t ook vaker als meneer met zn hoofd onder dekens kruipt, maar soms ook als ie er boven ligt. Schijnt stukje met verwerken van de dag te maken hebben.
    Erg vervelend, maar zolang er niets meer aan de hand is (ziek etc) niet erg.

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Je hebt ook slaapzakken van 110 en zelfs groter. ;)

Ikkelief

6. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij heb je grote slaapzakken, dus dat zou een oplossing kunnen zijn!
    Of anders het bedje weer wat korter opmaken?

7. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedje kort opmaken is zeker geen optie. Ze slaapt in een gewoon 90 * 200 bed en als ik die kort opmaak kruipt ze gewoon helemaal onder het voeteneind. Slaapzak vind ik ook wel gevaarlijk omdat ze slaapwandelt.
    Maar bedankt voor het meedenken....misschien nog een andere creatieve oplossing?

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    misschien is de pyama niet 100% katoen en zit er in de pyama behalve katoen toch iets polyester-actigs?

9. misa

misa Niet meer actief

Ja, erg dikke pyama met shirtje eronder?

Deel Deze Pagina