weerstand verhogen peuter 2, 5 jr

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by flipflop, Oct 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,253
    1,011
    113
    Zuid-Holland
    Hoe kan ik de weerstand van mn jongste dochter verhogen? Afgelopen winter is ze veel ziek geweest. Nu alweer twee dagen ziek... en de winter is nog niet eens begonnen!
    Ze eet voldoende fruit, lust ze graag. Avondeten gaat de ene avond beter dan de andere avond. Elke ochtend krijgt ze bij haar ontbijt 1 multivitamine van optimax en haar vit d druppels. Wat kan ik nog meer doen.? Iets van echinaforce? Of extra vit c?

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi, hier precies hetzelfde. Zoontje is ook van feb 2011 en al 4 keer ziek geweest sinds begin september met bronchitis, 2 x 4 dagen hoge koorts met geen symptomen en nu verkouden met hoest.

Ik geef 2 x per dag een vitamine tablet, heb ook de vit D. druppels maar is dan niet nodig. Ik geef elke dag een sinaasappel in stukjes, die zijn nu erg lekker. Verder was ik veeeeeel vaker zijn handen en heb in mijn tas van die dettol doekjes voor als we niet meteen de handen kunnen wassen en voor tussendoor. Echinaforce hoor ik ook goede dingen over. Van die druppeltjes kan je wel door drinken doen maar ik weet niet of dat tijd nodig heeft.

Verder kan je niet veel doen, goed eten, veel kunnen slapen. En ook ik zei: de winter is nog niet eens begonnen. Iemand anders antwoordde: dan heeft hij het vast gehad...;) tja zo kan je het ook bekijken maar goed :)

Veel beterschap!

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,253
    1,011
    113
    Zuid-Holland
    Zijn er wel echinaforce druppels voor deze ook leeftijd?

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja vast wel. Even navragen bij Etos of Kruidvat.

C.

ps. ik zie het net van Dr. Vogel Echinaforce junior tabletjes met vitamine C vanaf 2 jaar. Wel duur vind ik maar als het wat doet. In Zwitserland zweren de artsen bij dit soort dingen...

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Wij geven Elise sinds september elke dag Echinaforce junior tabletjes met vitamine C, we hebben ook een potje met alleen Echinaforce junior en daar zitten volgens mij 150 in ipv 40 en was net zo duur, kan je beter nog C bij geven. maar goed ze krijgt nu 2 keer optimac (zit 50 % ADH in) en 1 Echinaforcemet vitamine C en als het heel erg rondgaat nog een losse Echinaforce junior. Ze is nog niet ziek geweest of verkouden terwijl ze normaal echt vaak ziek is, ze is in september op de peuter begonnen en weer naar de gastouder dus ik ben verkocht haha Mijn dochter vind ze trouwens heerlijk, ze krijgt nooit snoepjes en noemt dit dus haar snoepjes en komt er om vragen :)

Share This Page