Even een correctie er staat een hand in het beentje. Geen verschillende momenten blauwe plekken. Nee een hand van volwassen formaat
Het blijft inderdaad lastig maar ik ben wel van mening dat als je gevoel zegt dat het niet goed zit, dat vaak ook zo is. Ik weet dat het gezin veel meer heeft dan blauwe plekken, maar ik denk als een instantie alles zou weten ze een uit huis plaatsing boven het hoofd hangt en dat is iets wat in mijn ogen nog veel erger is voor kinderen, Ik denk zelfs niet wenselijk in deze situatie. Wie dit heeft gedaan is mij niet duidelijk en dat maakt het moeilijk. Je kunt niet iemand die zijn schouders ophaalt over wat er gebeurd is dwingen om antwoord te geven. Voor het zelfde geld was het iemand die over de vloer kwam en niet 1 van de ouders... (niet dat dat wegneemt dat je er bent om je kinderen te beschermen)
Lastig. Luister naar je intuïtie. Ik moet als eerste denken aan een worsteling op de commode oid. De duim staat naar het voetje toe. Als het gebeurd zou zijn door bijvoorbeeld een kindje optillen aan zijn/haar been zou ik eerder verwachten dat de hand bij de enkel zou zitten. Onze zoon heeft wel eens een woede aanval op de commode gehad. Toen heb ik hem ook stevig vast moeten pakken om te zorgen dat hij niet zou vallen. Hij had alleen niet zo'n duidelijke blauwe plek.
Ik snap dat dames zeggen kleine kinderen hebben veel blauwe plekken echter hier zie ik wel vingers in. Je kunt veilig thuis anoniem bellen voor een advies tel nr 0800-2000
Uit huis plaatsing wordt meestal niet gedaan als er nog genoeg andere opties zijn. Ze komen echt niet op 1 melding gelijk de kinderen uit huis halen, maar zullen echt wel meer informatie willen. En je kan altijd informatie inwinnen om te kijken wat jij kunt doen of hoe zij te werk zullen gaan. En als je ze goed genoeg kent kan je misschien een helpende hand aanbieden?
Uithuisplaatsing is echt niet de eerste stap. Na melding zal er eerst een onderzoek volgen. Op basis daarvan worden er pas stappen ondernomen. En dan nog is uithuisplaatsing niet per definitie de volgende stap. Te denken valt ook aan hulp en ondersteuning aan ouders. Daarbij gaf je aan dat ouders gescheiden zijn. Dus als mishandeling bij één van de ouders voorkomt, is er altijd nog de andere ouder die voor het kind kan zorgen. Of is er bij de andere ouder ook van alles aan de hand?
Advies vragen bij Veilig Thuis. Dit forum levert je alleenmaar op wat je niet wil horen nl dat het meevalt. Uit je zorgen bij een instantie die er speciaal voor is. Kan ook anoniem.
Ik kom momenteel meerdere keren per week thuis waar ook mishandeling plaats vindt. Dit is bij instanties bekend en ze zitten er bovenop. Maar er is zeker nog geen sprake van uit huis plaatsing. Ik ben daar juist om te helpen dat het niet nodig is. Daar zou ik mij als ik jou was nog niet druk om maken. Als jij je dus echt zorgen maakt, zou ik contact opnemen met veilig thuis.
Heb je enig idee of het kindje misschien snel blauw is? Ik ben ontzettend snel blauw, en als je met je vinger in mijn arm prikt heb ik al een rode plek. Laatst was ik bij de dokter, die keek even naar mijn been en voelde er wat in.. volgende dag zag ik twee vingers van de dokter in mijn been staan. (Blauwe plekken dus)
Nee nooit specifiek. Wel gaan mn wondjes gewoon snel dicht, of de "gaatjes" in mijn arm na het bloedprikken (vorige week voor nipt laten afnemen) Na mijn galblaas operatie ook geen bloed verloren ofzo.
Dat heb ik ook, die snelle blauwe plekken terwijl wondjes snel herstellen. Als ik mij dan een keer echt goed stoot dan ziet het er heel gemeen uit terwijl ik er weinig van voel.