Hallo, Mijn dochtertje van 14 maanden is (sinds ze eindelijk voldoende drinkt overdag) bijna iedere morgen hartstikke nat, bijna tot halverwege haar buik. Ik vind het zieig. Een grotere maat luiers werkt niet. Wellicht voor de navht toch overstappen op andere luiers? Ik gebruik Kruidvat 4 (maxi). Ik heb twee mensen gevraagd die pampers gebruiken, maar hun kindjes hebben het ook vaak. Er moet toch een manier zijn waarop ze droog blijven, die kindjes van ons?
's Nachts even verschonen is geen optie? Ik zou zelf een ander merk luiers proberen. Ik weet nog dat ik toen Pampers voor de nacht had.
Wij zijn ook overgestapt van kruidvat maxi 4 naar maxi 4+ Sindsdien eigenlijk geen lekkage meer gehad. Bij een buikslapertje de luier achterstevoren aan doen wil ook nog wel eens helpen.
Ik ben van pampers overgestapt op kruidvat en kreeg toen de tip van de Aldi luiers! (Zijn net zo duur volgens mij) en die bevallen super! Geen natte plekken en belangrijker nog, geen rode billetjes meer!
Inderdaad andere merken proberen. Wat eerst goed beviel, hoeft dat later niet meer te doen. Soms is het absorptievermogen te klein, of het sluit qua pasvorm niet meer goed aan, waardoor alles nat is.
Mijn buurvrouw haar zoontje is 21 maanden die zij gebruikt overdag Kruidvat luiers en voor 's nachts Pampers. Zij vindt dat de Pampers luiers het net even beter aankunnen.
Uhh, volgens mij rond de zeven kilo ofzo. Moet volgende week weer gaan wegen. Heb hem trouwens gisteren voor het eerst maatje 4 aangedaan, hij had ook best nog even maatje 3 aan kunnen hebben, maar 4 zit nu ook goed.
Luiers en pasvorm en de vorm van je kindje... het kan zoveeeeeel uitmaken Ik ben nu met mn jongste dochter ook net over op maat 5 (20 maanden) en heb maar kort de 4+ gebruikt, het viel me nu net op dat de luiers maat 5 veel "langer" zijn dan de 4+. dus heb goede hoop dat het probleem hier voorlopig weer is opgelost. Ik gebruik een huismerk van een Duitse drogisterijketen. En idd soms zit je echt te hannessen met de merken hoor. Bij pasgeborenen gebruikte ik de pampers newborn.... maar voor de oudere kids vind het ik persoonlijk niks. Mn oudste, grote, forse meid, heb ik snachts in maat 6 van Kruidvat. De andere merken met maat 6 waren of te krap, dus pasten niet om haar buik/heupen, Luierbroekjes konden het niet aan.
Simone was laatst ook nat 's morgens, ze wil tegenwoordig 's nachts ook nog wel eens een fles drinken dus dat moet er ook weer uit. Ik pak dan een pamper maat 5, dat neemt genoeg op.
Ik vind dat de pampers newborn geen goede plasindicator hebben. Ik zie nauwelijks of ze verzadigd zijn. Klinkt vies dus ik voel met m'n vinger of de luier nat is. Kruidvat heeft een prima indicator. Blauwe streep = schone omdoen.