Binnenkort hebben man en ik een dag en een nacht samen. De kindjes zijn uit logeren en wij willen graag een dagje weg in Nederland. Maar waar gaan we naartoe? Winkelen willen we niet of nauwelijks doen. Welke stad en vooral wat kunnen we daar doen? Ik hoop dat jullie iets weten!
Maastricht is lekker bourgondisch! Stikt van de kroegjes en restaurantjes in het centrum en leuk voor een stadswandeling of wandeling in de nabije natuur!
Thorn (het witte stadje) is echt erg mooi, kun je prachtig wandelen, een mooie kerk mét een paar nonnen mummies en een prachtige kapel. Mooie middeleeuwse gebouwen tijdens de stadswandeling. Wel gympen aantrekken, want alle straten zijn allemaal klinkertjes.
Ehh dat hangt heeeeel erg af van je interesses! Misschien kun je die ook aangeven, dan is het makkelijker om iets te bedenken wat jij leuk vind.. Uit mijn ervaring: - Texel; het is geen stad, maar wél een schitterende omgeving. Lekker naar het strand, de slufter of zoiets doorlopen, wadlopen, naar het 'aquarium', waar ze die zeehondjes hebben enzo. En als je van wijn / port / whisky / kruidenbitter houdt en goed zoekt op internet; er zit daar ergens een heel schattig winkeltje met een hele gave kelder waar je wijn, port en whisky kunt kopen uit het vat en waar ze wel 10 verschillende lokale kruidenbitters hebben. - Assen; vlakbij Borger (grootste hunebed van Nederland) en kamp Westerbork (concentratiekamp). - Valkenburg; leuke gezellige stad en je kunt een kijkje nemen in de grotten (erg leuk). - Epen; ml en ik hebben hier een paar keer op een kampeerboerderij gestaan met de tent. Erg leuk en de omgeving is schitterend om te wandelen of om de kleine dorpjes in de omgeving te bezoeken. Je zit in het land van de bieren (Gulpener, Brand), dus een bezoek aan een bierbrouwerij kun je ook nog doen (probeer in ieder geval de speciaalbiertjes uit op het terras). Ik moet wel zeggen dat als ik al kinderen had, ik hier juist MET kids naartoe zou gaan. Die kampeerboerderij is echt schitterend voor kinderen. Spelen op de stroberg, de boer helpen met koeien melken, kijken naar alle dieren in de stal, paardje rijden... erg leuk.
Wij gaan eind Juni ook lekker een weekendje weg met z'n 2en en hebben gekozen voor Valkenburg Heb er super veel zin in!
Wat vinden wij leuk, inderdaad handig Musea is niet besteed aan man, wandelen etc vind ik leuk maar we willen echt iets gaan doen De stad lopend ontdekken is daar onderdeel van net als lunchen en een beetje shoppen en daarnaast iets leuks. Maar ik ben aan druk aan het zoeken naar jullie tips op internet! Super!
Ik weet niet waar je woont maar ik ben een keer met me zus die Amsterdam wezen varen. Lekker burgerlijk een rondvaartboot gedaan. Verder vind ik mountainbike erg leuk
Wij zijn voor een tijd terug 2 nachten samen weggeweest en zijn toen naar Bergen aan Zee geweest, hotel pal aan het strand. Heerlijk even uitwaaien en RUST.
Wij zijn pas 2 nachtjes naar Arnhem geweest. We hadden daar een schitterende b&b, met luxe jacuzzi en een goed bed. Ontbijt was zalig en het ligt erg dichtbij (loopafstand) het centrum, waar je heerlijk kunt eten. b&b Zyp is het. Overdag zijn we naar de dierentuin geweest. Maar er is veel te doen in die omgeving.