Als wij een meisje krijgen, zou ik het leuk vinden om haar te vernoemen naar mijn moeder. Nu wil ik haar de naam Aaltje zelf niet geven, maar er een link naar toe vind ik wel erg leuk. WE zijn hard aan het brainstormen! Wat voor leuke namen weten jullie nog - een beetje afgeleid van/verwant aan Aaltje?
Alana Alanna(h) Alda Aldea Aldina Alecia Aleda Alena Alette Alieke Aline Alja Aljanne Alje Alouette Alvarie Alwine Aniek ..?
Ik vind een aantal bovenstaande namen niets met Aaltje te maken hebben. sorry.. (Aniek, Odilia?) Zoek je een roepnaam of een 2e naam? Alie?
We zoeken idd een roepnaam. We hebben al een lijstje; maar bovenstaand nog wel wat nieuwe aanvullingen. Wil niet te ouwelijk; en een aantal varianten zijn al in gebruik in de familie, dus wil wel een beetje origineel zijn Het hoeft van mij ook niet heel letterlijk terug te vinden te zijn, maar een kleine verwijzing vind ik wel leuk. Voor een jongetje zijn we er al wel uit met namen en vernoemen etc
Alia/Aaliyah Alicia Alissa/Alyssa Alisa Rosalie Nathalie Aleyna Valerie Malou Alexandra Alexia Amalia Salomé Alana Malin
aafke afke aukje alita alyta misschien niet helemaal afgeleid.... maar wie weet heb je er wat aan!! succes!
Rosalie , roepnaam Roos! Ben zelf ook vernoemd naar mijn oma Aaltje, maar zij werd eigenlijk vooral Alie genoemd.