Peuterspeelzaal in Rotterdam vinden..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door pregnantje, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Onze zoon wordt deze zomer 2 en is echt toe aan meer spelen met andere kinderen. Wij hebben geen kinderopvang nodig (werken om beurten buitenshuis en werken ook thuis), maar denken erover hem naar een peuterspeelzaal te laten gaan voor zijn sociale ontwikkeling.

Nu zijn we dus op zoek naar een leuke en geschikte peuterspeelzaal, maar het lijkt wel of je bij het kiezen voor een peuterspeelzaal gelijk voor een basisschool moet kiezen, vanwege de voorschoolse programma's. Het lastige hieraan is dat wij nog niet weten waar we over 2 jaar precies wonen, omdat we op het moment eigenlijk te klein wonen. We weten dus ook niet naar welke basisschool hij zal kunnen. We blijven wel in Rotterdam, maar de wijk waar we nu wonen, is eigenlijk te duur voor ons.

Wij komen niet uit Rotterdam en hebben ook nog niet echt de kans gehad om de stad te leren kennen, dus het is best lastig om hier beslissingen in te maken.

Is het echt zo dat je bij het kiezen van een peuterspeelzaal aan de basisschool vast zit?
    En ik lees bij Peuter & Co over vier dagdelen per week. Ik weet niet of ik mijn jochie zo lang wil missen! Zijn er andere mogelijkheden om je kind ergens anders met andere kinderen te laten spelen zonder ze dagen kwijt te zijn? En mist je kind iets als het niet die voorschoolse programma's volgt?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Deel Deze Pagina