Virusjes en hitte op het KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door annetske, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje gaat op vrijdag naar het kdv 1 dag in de week dus, sinds dat hij er naar toe gaat, is hij snotterig en vaak ziek... Zondag begon hij met overgeven en vandaag zijn wij allemaal begonnen. Ik vind dit echt heel erg vervelend, en heb al gezegd dat ik hem er af haal... Het is ook zo ontzettend warm op het KDV hier, vind dat gewoon niet gezond, die ziektekiemen breiden zich alleen maar verder uit zo. Zijn jullie kindjes en jullie ook vaker ziek als ze naar het KDV gaan? en is het bij jullie ook zo warm op het kdv? vraag me af of het zo warm moet zijn daar...

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Sorry, moest r echt even om glimlachen. Wil je je kind in quarantaine zetten? ;) Zo bouwt je kleine iig wel weerstand op toch? en ja het is overal idd warmer (bij ons is het gemiddeld 22 gr).

3. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Ben het eens met Patroeschka, je kleine komt nu in aanraking met dergelijke bacteriën en virussen van andere kinderen dus is het ook logisch dat je kindje vaker ziek is, en het is ook logisch dat het er warmer is dan bij een ander. Het hoort op een kdv zeker niet koud te zijn, en zeker niet als het buiten al koud is.

niks om jezelf druk over te maken in ieder geval. :D

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ach ja jullie hebben gelijk ook... moest ff zeuren ;) maar af en toe heb ik echt zoiets van "niet weer he?" dan weer allemaal snottebellen, en weer overgeven ed. Maar in quarantine zetten is ook geen oplossing... ;) de virusjes die hij nu heeft gehad komen niet weer hoop ik ;)

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe vaak is vaak dan?

Bedenk je wel dat jij van buiten komt, vanuit de kou, en dat het daardoor voor jouw sowieso binnen warmer aanvoelt dan dat het werkelijk is. Hier in huis is het ook 22 a 23 graden als de zon schijnt (ook al vriest het buiten) en als ik dan vanaf buiten kom, vind ik het ook vreselijk warm. Maar als ik al een tijdje binnen ben, valt het nog wel enigszins mee (al vind ik 20 graden wel prettiger aanvoelen).

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Mason zit nu sinds 1 maart op het kdv en is de hele maand al strondverkouden en heeft 3 oorontstekingen gehad. Ik hoop echt dat het gauw beter met hem gaat. ,maar idd het is wel weerstand opbouwen :)

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind het ook vaak warm op ket kdv, maar ja ik heb ook dan mijn jas aan dus dan is het al snel warm

Sja mijn klene is ook vaak ziek, ach goed voor zijn weerstand, al word ik er inderdaad wel eens moedeloos van dat hij zo vaak ziek is hoor

8. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier idd ook al een paar keer gebeld dat ik mijn docher ziek op moest halen van het KDV, gelukkig heb ik een soepele werkgever. Nu heersen er ook weer twee virussen en als 1 kindje dan spuugt, mogen ze gelijk voor 72 uur niet meer naar het kdv. Hoop maar niet dat dit gebeurd, want mijn dochter gaat 3 dagen. En oppas is hier moeilijk te regelen.

Wat wel vaak is, is dat kdv kindjes bijna niet meer ziek worden als ze eenmaal naar school gaan. Terwijl je hier vaak ziet dat niet-kdv kindjes veel ziektes etc. nog vanaf hun vierde krijgen wanneer ze in aanraking met de andere kleuters komen!

Groet Snoozie

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Onze huisarts had ook al gezegd: het komende jaar is hij vaak ziek, maar dan heeft hij gelijk alle verkoudheidjes etc gehad. Ipv dat hij dat op de peuterspeelzaal of kleuterschool krijgt.

Ondertussen zitten we met een jochie wat van de 4 weken er ruim 1 verkouden is, en ruim 2 weken hoest in de nacht..
    Heel december, de 1e kdv maand, was hij ziek. De gewone griep, een buikgriep, continu verkouden, ontstoken ogen en 2 ooronstekingen.. Dat is dan wel weer over gelukkig..

10. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Het kan idd wel eens warm aanvoelen op een kdv maar jij vindt het te warm en andere ouders vinden het soms weer te koud. Ligt er maar net aan wat je zelf gewent bent. Er zijn zelfs kindjes die met een maillot worden gebracht omdat ouders denken dat kinderen het anders "koud" hebben ;)

Er zijn natuurlijk veel kindjes die op de grond kruipen en dan mag het niet te koud zijn.

Kleed je eigen kindje gewoon niet te warm aan als je het op de groep warm vind of overleg even met de leidsters dat ze de trui uit doen van je kindje als ze voelen/zien dat hij het te warm heeft.

Ze zullen elkaar altijd aan blijven steken met ziektes, ze kunnen nog niet altijd niezen met hun hand voor de mond/zelf hun neus afvegen enz. Er hangen vaak virusjes/bacteriën, niets aan te doen.

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik werk op een kdv en ben mama van en kindje op het kdv..zie het van beide kanten dus!
    Ja het wat warmer, maar als het goed is moet er altijd ventilatie zijn, raam open of een systeem. En als jouw kindje uitgekleed wordt ivm slaapje wil je ook niet dat hij het koud heeft!

Tijn zit sinds 1 jan. op het kdv en is sindsdien altijd verkouden! Hoesten, snotten... Ja heel vervelend maar ja ook heeeeeeeel logisch! je wilt dat ze samen spelen met andere kindjes, en tja daar horen ziektekiemen bij!
    En 1 voordeel, als kindje niet naar een kdv gaan krijgen ze die snotneus wel als ze naar de basisschool gaan! ooit moeten ze door die weerstand opbouw heen!

Meid, kop op, die kleine wordt er echt niet slechter van! Uiteindelijk(volgend de HA dan he) worden ze er juist alleen maar beter van!

kus miek

12. sheila1986

sheila1986 Actief lid

7 aug 2008
    196
    0
    0
    hallo het is logisch dat kindjes vaker ziek zijn.. het snotteren houdt niet op lijkt het wel..
    dit komt doordat ze elkaar steeds blijven aansteken.. en de warmte op het kinderdag veblijf is dat het natuurlijk nooit te koud mag zijn voor de allerkleinste.. hebben ze bij jullie op het kdv nooit ramen open.. bij ons is het nooit heel erg warm.. ( ongeveer 20 graden.) maar we hebben wel altijd raampjes open zodat het kan luchten.. na het slapen gaan de slaapkamer ramen open en voordat we de dag beginnen ivm. bacterien..

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik denk dat het ook te maken heeft met het kind zelf.

Isabella is echt bijna nooit ziek. En als ze bij de gastouder is geweest waar twee verkouden kindjes zijn ( haar nichtjes) dan krijgt ze het niet automatisch.

Het ene kind is ook gewoon meer vatbaar. Ook toen ze even op het KDV zat is ze niet ziek geworden.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik heb hier eens gevraagd aan de leidster of het nou echt zo is dat kindjes die naar kdv gaan, echt zo vaak ziek zijn. volgens haar viel het reuze mee, wel zijn de kindjes regelmatig verkouden, maar dat noemde zij (en ik ook) geen ziek zijn.

16. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    hoi,

hier een leidster en een aankomend gebruiker van kdv....dat kindjes ziek worden is heel logisch...maar je hebt het natuurlijk liever niet...en als ik erover na denk heb ik liever dat ze als ziek zijn wat ouder zijn zodat ze kunnen zeggan wat ze hebben...als jullie begrijpen wat iik bedoel....

en over die warmte....bij ons is het helemaal niet heet of warm....gewoon net als in huis....en op de slaapkamer is het tussen de 16 en 18 graden....en de ramen gaan geregeld open enzo....

Deel Deze Pagina