Reflux en KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door schrijvertje, 3 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schrijvertje

6 jul 2008
    18
    0
    0
    Hai,

Ons dochtertje heeft reflux en gaat binnenkort naar het KDV. Haar bedje en box staan thuis schuin anders wordt het één grote spuugpartij. Nu moet dit voor haar ook op het KDV. Op het KDV hebben ze stapelbedjes en staat de box hoog. Je kan er dus geen boeken onderleggen. Heeft iemand ervaringen met refluxkindje en het KDV? IK hoor het graag.

Groetjes

2. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi,

ik weet niet of het nou echt mag ja of nee, maar ik weet dat er bij ons op het kdv wel eens een opgerold dekentje onder het hoesje van het bedje werd gelegd, zodat het kindje toch een beetje omhoog lag,

en in de box kan dat ook, of anders met wippertje in de box :)

3. schrijvertje

6 jul 2008
    18
    0
    0
    Hai,

Het probleem is dat een opgerolde handdoek niet schuin genoeg is. De box
    en bedje moeten eigenlijk ongeveer 8 cm omhoog staan. Misschien
    iemand anders met ideeen?

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Misschien met de wipper in de box? Verder heb ik geen idee.

Weet je trouwens zeker dat het nog steeds zo is dat ze gaat spugen als haar bedje recht staat? En ze krijgt wel al speciale toevoegingen bij dr voedingen tegen het spugen? Ik heb het nooit als zaligmakende oplossing gezien het omhoog zetten van het bedje. Het hielp hier wel een beetje, maar het spugen bleef er niet door uit zeg maar en het was geen verschil van dag en nacht.

5. schrijvertje

6 jul 2008
    18
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.

Het lijkt toch wel te helpen als we alles schuin zetten. Ik geloofde er ook niet echt in, totdat ze afgelopen donderdag 4 uur achter elkaar in de kinderwagen heeft gelegen met alleen een handdoek erin en daarna het spugen weer begon. Misschien toeval, maar voorlopig toch maar alles omhoog. We maken de voeding al dikker met nutriton en ze krijgt Zantac voor het maagzuur.
    Zal morgen eens bellen met het KDV. Het lijkt mij dat er meer kinderen zijn met relfux.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier zetten ze de spugende kindjes vaak met de wipstoel in de box. En ik dacht zelfs dat die kindjes ook vaker in een hangmatje slapen. Die staat in een hoekje van het lokaal, en sommige babys vinden dat heerlijk.

Maar dat zal per KDV verschillen, dus bellen is het handigst waarschijnlijk.

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83

Misschien in een campingbedje? Die kan je wel gewoon schuin weg zetten..

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat ik me hier bedacht.. Ons KDV heeft veel stapelbedjes, maar wel een aantal ledikantje voor kinderen die dat fijn vinden.. Misschien jullie KDV ook?

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier trouwens ook een campingbedje waar Tobe vaak in slaapt als de oudere kindjes hun middagdutje aan het houden zijn (zodat ze niet de slaapzaal in en uit moeten met hem, zeker omdat ie vaak huilend wakker wordt). Die kun je inderdaad wel omhoog zetten.

Deel Deze Pagina