3e kindje en oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Quechui, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quechui

Quechui Niet meer actief

Onze droom is om in de toekomst een derde kindje te verwelkomen...
    momenteel past mijn moeder twee dagen in de week op.
    perfect geregeld. Nu weet ik dat als er een derde mocht komen, zij dit gewoon niet gaat trekken. Lichamelijk. Hoe graag ze het ook zou willen...

Wat nu te doen? Droom laten varen?
    Wachten tot de jongste naar school gaat en de baby dan naar het kdv brengen?
    Iemand ervaring met zo'n situatie?
    Thuisblijven is geen optie...

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik zou dan inderdaad kiezen voor kinderdagverblijf of een gastouder.
    Maar als de oudste naar school gaat dan kan de jongste toch nog wel naar je moeder samen met de middelste? Of heb je dat liever gewoon niet meer?

3. Quechui

Quechui Niet meer actief

ik zou dat wel willen, maar moeder ziet het dan denk ik niet meer zitten..

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dan zou ik inderdaad voor de optie konderdagverblijf of gastouder kiezen.

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Gastouder aan huis zoeken of eentje dichtbij huis zodat ze dezelfde vriendjes enzo hebben en de oudste zo lekker buiten kan blijven spelen in dezelfde omgeving.

Wij hebben ook 3 kindjes en ik ben bewust thuis gebleven. Omdat ik erg veel van kinderen hou en graag wat te doen wilde hebben ben ik gastouder geworden en ik moet eerlijk toegeven dat ik daar best een inkomen aan heb. Wellicht is dat een idee voor je? Als gewoon thuis blijven niet lukt. Je bent bij je kindjes op die manier en hebt een inkomen wat je zelf kunt inplannen.

Groetjes

6. sjak

sjak Niet meer actief

Als wij een tweede kindje mogen krijgen, gast de oudste een dagje extra Kdv (nu maar 1 dag) en de jongste bij de oma's. Vind een baby op het Kdv minder fijn, de oudste kan dan lekker spelen met de andere kindjes. Als de jongste dan één is gaat ze ook een dag Kdv.

7. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Je gaat uit van een situatie zoals die er nog niet is en je veronderstelt dat je moeder het niet ziet zitten:
    'maar moeder ziet het dan denk ik niet meer zitten'

Zou je niet eerst met je moeder overleggen hoe zíj het ziet? Ze past nu op twee kinderen. Eer dat de derde geboren is, gaat de oudste misschien al wel naar school? En dan heeft ze gewoon weer twee kinderen om op te passen.
    Overleg eerst met haar, misschien maak je je druk om niks.

8. Quechui

Quechui Niet meer actief

Heb het al besproken met mijn moeder.
    Op drie kids passen wordt te veel.
    De situatie dat de oudste dan al naar school gaat is niet besproken.
    Dit moet ik dan toch nog maar even in de groep gooien..;)
    En ja misschien maak ik me wel druk om niets..
    daarnaast is het sowieso afwachten of een derde ons gegunt is.

Zelf gastouder worden heb ik ook al aangedacht...
    Hoe pak je zoiets aan? Ik heb mezelf hier nog niet in verdiept.

9. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Ik zou de oudste naar de bso brengen. Op die leeftijd spelen ze graag met andere kinderen. Ook is bso goedkopen dan kdv. Zo'n kleine baby zou ik liever bij oma laten...

Maar idd eerst met je moeder overleggen. Ik dacht ook dat mijn schoonouders niet op 3 zouden willen passen, maar dat bleek niet zo te zijn!

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Je zou moeten kijken naar een passende opleiding, er zijn gastouderbureau's die deze in een 10 weekse oplediing bieden. Daarnaast moet je je huis veilig maken en EHBO volgen, VOG aanvragen van jou EN je partner en vergeet vooral niet te checken naar de Leges-kosten die de gemeente hanteerd. Heb me hier flink op verkeken aangezien het in Utrecht 0 euro was en hier in Maarssen 765 euro... Die moet je betalen voor je begint met de opvang. Per gemeente bepalen ze deze kosten zelf dus het kan 0 euro zijn of best wel wat... Even goed informeren. De opleiding zelf is rap gedaan. Ik heb hem uit verveling in mijn zwangerschap gedaan, Elke avond een uurtje gezeten en binnen 7 weken was ik klaar. Als alles dan helemaal rond is kan de gemeente komen controleren en je inschrijven als gastouder, dit mag maximaal 10 weken duren dus daar moet je ook rekening mee houden...

Geloof dat ik dan alle belangrijke dingen wel gehad heb in een notendop.

Klinkt als een hele hoop maar is eigenlijk zo gebeurd en gaat vanzelf... Mijn buurvrouw heeft alles gedaan tijdens haar huidige baan en in haar verlof de rest geregeld... Nu in de kraamtijd haar baan opgezegd en begint ze als gastouder. zo heeft ze nooit zonder inkomen gezeten.

11. Quechui

Quechui Niet meer actief

Situatie oudste naar school besproken, maar mijn moeder ziet dat echt niet zitten.

Toen zei ik al...dan gaat de oudste naar de bso en de twee jongste naar het kdv.
    Zegt ze; nee zolang ik er nog ben gaan ze niet naar de opvang.

Sja wat wil je nou denk je dan?!

Hmmm lastig dit. Ik zelf ga de komende tijd kijken naar een andere baan, voor minder uren. Hopelijk komt er een leuke/goede oplossing op ons pad.

Sorry hoor ik weet dat ik nog niet eens in die situatie zit, maar ben graag de eventuele problemen voor ;) een echte stresskip dus

12. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Is het een mogelijkheid voor je om (in de toekomst) onder schooltijden te gaan werken? Dan hoeft jouw moeder alleen maar op de twee jongsten te passen. Zelf kun je dan de oudste naar school brengen en weer ophalen.

13. Quechui

Quechui Niet meer actief

Heb ik ook al aan zitten denken... denk dat het zoiets gaat worden ;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Deze snap ik niet helemaal...ze kan geen 3 kindjes opvangen maar je mag hen van haar ook niet naar de opvang brengen??

Aangezien het een lichamelijk probleem is zou ik als ik jou was sowieso eens kijken naar andere opvang, want wat als het helemaal niet meer gaat..dan zit jij ineens met 2 of 3 kindjes die je ergens onder moet brengen.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn moeder gaf onlangs aan ook niet meer op te willen passen op onze drie kinderen, waarvan er 2 al naar school gaan.
    Nu hebben we extra opvang bij het kinderdagverblijf voor ze geregeld. Ik ben op de een of andere manier een beetje anti-gastouder, hoewel ik niet precies weet waarom, dus vandaar dat we voor het kdv/bso hebben gekozen. Ik vind het niet ideaal, maar ze zullen er niet dood aan gaan, dus het moet maar.

Deel Deze Pagina