Ik ken ook alleen de babysitservice en niet een soort KDV. Je hebt dan meer de entertainmentclubs maar daar heb jij niets aan. Heb je al gegoogled op vakantie met kinderopvang? Bijvoorbeeld: Kids & Go Vakanties met kinderen of zoiets: Luxe vakantie met kinderen - Club Med - de leukste clubs voor kinderen
TS, ik denk zoals hier ook al is voorgesteld dat je het beste een reisbureau kunt binnenlopen, verder zijn er bepaalde luxe resorts zoals club med en RIU, die soms wel kinderopvang hebben volgens mij. Ik snap je idee wel dat je liever meerdere ogen op je kind hebt. Ipv echt maar 1 vreemde. Verder wil ik nog even kwijt dat je met je kindje van 8 maanden prima op pad kan buggy of (ergonomische)drager mee, juist die leeftijd zijn ze nog makkelijk en slapen ze vaak nog overal! Hopelijk vind je wat je zoekt, en hebben jullie een fijne vakantie!
Echt....het zou nooit in mij opkomen. Kunnen jullie echt genieten van elkaar denk je ? Als je kindje daar misschien ligt te huilen van verdriet bij vreemde mensen? Hoe haal je het in je hoofd......
Buiten dat ik het volkomen belachelijk vind om je kind zo te dumpen op vakantie, zijn dat soort oppasservices vaak ook alleen in het hoogseizoen. En april is vroeg voorseizoen. Denk niet dat je het gaat vinden.
En vergeet even niet dat de maatstaven/diploma's daar anders werken. Meid geniet van je kind,het is een verrijking op vakantie en geen last (althans zo hoort het). Ik vind het bijzonder hoe jij hier in staat.. Hier met 8mnd op ibiza geweest. Heerlijke vakantie gehad! Fijn uit eten/terras/zee etc en alles met kind! Ik hoop dat je je bedenkt..
Met risico voor mijn eigen leven ga ik het toch even opnemen voor TS. Het feit dat er heel veel babysitservices aangeboden wordt door hotels, resorts en vakantieparken geeft aan dat jij niet de enige bent die op vakantie een paar uur alleen wil zijn zonder kinderen. Echter zou ik zelf niet een jong kind bij een vreemde achter laten. Met 2 oppassen en 4 ogen beleid heb je in Nederland meer controle, maar Stijns juffen op het kdv ken ik. Daarbij is het een organisatie in mijn eigen land. In het buitenland zou ik hét een te groot risico blijven vinden. Wat wij hier doen is een nachtje of weekendje weg gaan met z'n tweeën stijn bij de oma's is. Deze zomer gaan we met mijn ouders, broer en schoonzus en Stijn op vakantie. Mijn ouders passen dan een avondje op zodat wij samen uiteten kunnen.
Nou overdrijven is ook een vak zeg. Als je het zo stelt kun je je kind in Nederland de eerste paar keer ook niet naar de kinderopvang doen want dan ''ligt je kindje misschien ook te huilen van verdriet bij die vreemde mensen''.
Toch bijzonder hoe sommige zich toch genoodzaakt voelen om hun mening te geven en totaal niet te antwoorden op de vraag die wordt gesteld... Wij hebben geboekt via reisbureau omdat ze dan heel specifiek rekening houden met (expliciete) wensen. Reis was niet duurder dan online! Wij hebben er nu wel een kidsclub bij zitten geloof ik. Maar of je je kindje daar echt een paar uur kan achterlaten weet ik niet, meer animatie voor even geloof ik. Wel zag ik dat ze bij sommige hotels meerder soorteigen kinderclubs hadden (voor verschillende leeftijden). Ook een paar met babyclub. De hotels waar ik dit bij zag waren in Mallorca, heel kindgericht eiland dus wie weet dat daar wel aanbod is voor wat je zoekt?
Kinderclubs zijn voor vermaak vd kindjes en er word verwacht dat de ouders op het park zijn. Bij jonge kindjes altijd. Voor een baby van 8mnd is geen kinderclub. Daar is de babysit voor. Mijn ervaring is dat wat oudere kindjes daar even spelen als ouders even naar bijv arts/aangifte doen etc. Meer uit nood dus als uit luxe oppas. Al heel wat gereisd en nooit veel kindjes bij die nanny/sit service gezien. Behalve in enkele resorts,daar "dumpen" de russen hun kroost en vader en moeder doen drank en strip poker aan het zwembad. Triest dus voor die kinderen. Willen we samen op pad boeken we nachtje weg in nl/belgie en is zoon bij opa&oma.
Een kind van 8 maanden achter laten in een vreemd land, met vreemde mensen....dat je daar alleen al over na kunt denken! Wat is er zo belangrijk dat je alleen wilt zijn met je man dat je je kindje in een mogelijk gevaarlijke situatie wilt brengen????
Wat een overdreven reacties en wat jammer dat sommige andere moeders het meteen nodig vinden TS de grond in te boren. TS ik dacht dat Club Med vaak kinderopvang heeft? Wellicht RIU ook idd.
Jij vindt het overdreven. Raar dat de meerderheid dat totaal niet vind! Dan ben je dus een van de weinigen. En de grond inboren? Heb niemand op haar zien schelden ofzo. Degene die nu schromelijk overdrijft, ben jij nu, sorry. Je bent klaarblijkelijk van mening dat het doodnormaal is om je BABY in een vreemd land bij wildvreemden die jouw taal niet spreken, achter te laten. Ze kennen het gedrag van je kind niet eens, hebben het nooit eerder gezien. Dat je baby hierdoor van slag zal raken en jij daardoor vervolgens ook geen fijne vakantie zult hebben, maakt jou klaarblijkelijk dan niks uit....... Nou inderdaad, overdreven toch? Ieder zijn mening. Maar PERSOONLIJK zou ik niet van mijn vakantie kunnen genieten als ik mijn BABY bij wildvreemden zou achterlaten in een ander land, terwijl ik intussen andere dingen zou gaan ondernemen,
Je hoeft mij geen woorden in m'n mond te leggen hoor Be Happy, je beweerd nu vanalles waar ik helemaal niks over gezegd heb.
Wij zijn ooit met de oudste hier op vakantie geweest: Royal Son Bou Family Club Menorca | Apartamentos 4 estrellas | Vacaciones Familiares Hier is dagelijks kikoland geopend, een soort kinderdagverblijf. Maar over de kwaliteit ervan kan ik je niets vertellen, want wij hebben er geen gebruik van gemaakt. 's Avonds bij de grote eetzaal was er ook oppasservice, maar ook daarvan heb ik geen idee van de kwaliteit.
Het zal vast wel bestaan kom vaker babysit service tegen bij hotels. Maar heb het dan ook nooit begrepen wie dat zou doen... kennelijk zijn er toch mensen die dat willen. Ik moet er niet aan denken om mijn kinderen bij een vreemd iemand achter te laten. Afgelopen jaar hadden we kids en co dit was vanaf 4 jaar maar dan was dan bv een uurtje knutselen enz. Maar wij moesten ook op het park blijven. Ik vond dat al heel eng haha dus moet er niet aan denken om mijn kids bij een vreemde te droppen om zelf iets leuks te gaan doen!
Wij hebben het ooit gedaan toen we in Miami waren voor een bruiloft. We wilden onze dochter van anderhalf niet helemaal thuis laten omdat we ook met haar op vakantie wilden, maar tijdens de eigenlijke bruiloft kon ze niet mee. Ze werken (daar tenminste) met een bureau waar mensen helemaal gecheck worden op van alles. Het voelde raar, tot er een hele lieve dame bij de hotelkamer stond die meteen heel lief met dochter ging spelen. Ik denk dat we 200 dollar kwijt waren voor een paar uurtje (bureau kosten, valet parkeren voor haar) Verder nooit gedaan en ook totaal geen behoefte aan. Heerlijk met zijn viertjes op vakantie en 1 keer per 1-2 jaar een weekendje met zijn tweetjes als de kinderen bij opa en oma zijn.
Nee hoor, ze overdrijft niet, en al helemaal niet 'schromelijk'. Dus ik ben misschien ook 'een van de weinigen'. Koala28 ook. En er zullen er wel meer zijn, die wijselijk niet reageren. Hoewel ik het ook apart vind, om je kind op vakantie even achter te willen laten, snap ik de behoefte wel. Daarnaast zie je zo'n babysitservice op meer plekken wél dan niet, dus er is voldoende vraag naar. TS is dus niet de enige, die bijvoorbeeld 's avonds nog wat met haar partner wil gaan drinken als de kleine slaapt. En wat dat betreft snap ik helemáál dat ze liever haar kind achterlaat in een kindvriendelijke omgeving met meerdere verzorgers, dan met één persoon op de kamer. Dat is precies ook de reden waarom ik mijn kinderen hier in Nederland liever naar een KDV breng dan naar een GO. Meer aanloop (van andere ouders), meer personen, die elkaar ook in de gaten kunnen houden, helpen, etc. Ik zou het op vakantie zelf nooit doen. O.a. om redenen, die hier ook al genoemd zijn. Je bent immer op vakantie als gezin. Ik heb het geaccepteerd dat ik de komende 10 jaar bepaalde dingen niet meer kan. So be it. Maar goed, TS denkt daar schijnbaar anders over en dat mag. Ik vind het echt nergens op slaan, dat TS hier zo ontzettend aangevallen wordt. Ook al was ze 'dezelfde persoon, die een tijd geleden wilde skiën en op zoek was naar oppas voor 3 dagen'.
Omdat de meerderheid vind dat het not done is, betekent dit toch niet dat wat ts vraagt niet gevraagd mag worden. Probeer haar vraag te beantwoorden en hoe zij met haar kinderen omgaat is haar eigen keuze. Dat jij dit niet zou willen is geen reden om haar nu publiekelijk te veroordelen. Leven en laten leven en laat een ieder alsjeblieft in haar waarde. Ts wordt hier absoluut geen mindere moeder door.