Jammer dat het zo'n discussie moet worden, terwijl ik gewoon een simpele vraag stelde, waarbij ik ook nog uitgebreid uitgelegd heb dat ik júist een professionele kinderopvang wil voor die paar uur, waarbij dus meerdere mensen een oogje in het zeil houden (net als in Nederland), etc.. Anders doe ik het niet. Knap trouwens dat veel mensen hier denken te weten hoe onze baby zich gedraagt bij vreemden. Huilen enzo. Nou, niet dus. We zijn ontzettend veel op pad en ze lacht naar de hele wereld, vindt nieuwe omgevingen alleen maar geweldig leuk, nieuwe mensen ook, en ze vermaakt zich overal. Dáár maak ik me dus geen zorgen over. Inhoudelijk dan maar weer: Club Med heb ik gecheckt, maar die hebben wel zoiets, maar dat is gewoon onbetaalbaar voor ons. 2,5 keer zo duur alles bij elkaar dan de reizen waar we nu naar kijken. Dat verhaal wat iemand postte over die mega matrassen waar hun baby lekker op kon chilen, dat klinkt wel goed waar was dat? Dat is natuurlijk ook wel fijn. Het grootste 'probleem' blijft gewoon dat we inderdaad wel eens een keer een avondje als de kleine slaapt even een drankje willen doen, maar dat kan echt niet zonder oppas. Nu ja dan niet.
Als het gaat om een drankje doen, slaapt ze niet in de kinderwagen? En anders iets boeken waarbij je zelf gezellig kan zitten. Zou dan kiezen voor iets van een bungalow en niet een hotel of appartement.
Een kennisje van mij werkte in Kusadasie in het Pine Beach resort(volgens mij heet het zo),en daar was in het hoogseizoen iets van nederlandstalige opvang...durf zo niet te zeggen vanaf welke leeftijd dit was. Ik snap je gevoel van het even samen met zijn tweëen willen zijn op vakantie.......alleen zou ik nooit mijn kind in een vreemd land bij vreemden ook al hebben ze diploma's vreemd zijn ze toch achter kunnen laten. Zelf heb ik me erbij neergelegd zoals iemand anders al schreef dat het de komende jaren anders is dan vroeger,en ach we worden ook ouder dus het stappen hoeft voor mij toch al niet.
Wij waren met onze zoon in Zweden toen hij net een jaar was,en wat hebben we een heerlijke vakantie gehad. Overdag samen spelen en leuke dingen doen,als we in de avond naar de cruisse gingen kijken (amerikaanse auto's) dan namen we hem mee in de wandelwagen.. Voordien in de camper deden we hem in bad en een warme pyama aan en hij viel dan heerlijk in slaap....