Kinderopvang broertje/zusje tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SoezaSK, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Een tip: bij mijn kdv kun je ook tijdelijk een dag minder doen.
    Ik heb straks vijf maanden verlof na de bevalling. Mijn dochter is dan twee en gaat twee dagen per week naar het kdv.
    Van half november tot half januari gaat ze maar 1 dag.

Zo blijft ze wel gewend, heb ik toch een dag meer rust en het scheelt 300 euro per maand :)

Kortom: je hoeft niet op te zeggen met risico dat er geen plek meer is, maar je kunt ook een bepaalde periode een dag minder afnemen.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb mijn oudste gewoon naar het kdv laten gaan in mijn verlof. Ik had de rust meer dan hard nodig, en voor hem was het erg fijn om door te gaan in zijn eigen ritme.

Tijdelijk opzeggen is bij ons kdv trouwens ook geen optie. Dan moet je maar afwachten of ze weer jouw plekje vrij hebben als je weer terug wilt komen. Je komt gewoon onderaan de wachtlijst, als ze die hebben.

3. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Mijn dochter gaat ook 1 dag in de week naar het KDV, waar ik zelf ook werk.
    Als ik met verlof ga, dan breng ik daar denk ik wel gewoon die ene dag per week.
    Kan zij lekker spelen, en heb ik een paar uurtjes de tijd om wat voor mezelf te doen. En daarna lijkt het me wel lekker om dan een paar uurtjes per dag met de baby te hebben.

Juist omdat ze maar 1 dag gaat vind ik wel zo handig om haar te laten gaan. Anders zou ze na een maand of 4 weer opnieuw moeten wennen.

Deel Deze Pagina