Kinderopvang? Duur of niet ?¿

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamalieske, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0

@Brigitte: via welke site kun je dit inzien?

2. Niet meer actief

http://ggd.hvdf.nl/pool/2/documents/Spe ... W%20ek.pdf

Hoi hierboven een link van de kdv van mijn binkie in spe.

Ik heb het via google opgevraagd... gewoon de naam van de kinderdagverblijf ingevuld en dan rapport erbij en dan krijg je diverse dingen van de GGD.

Gr. Brigitte

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hihi zoals het er nu staat leest het heel knullig :oops:

4. Niet meer actief

ajaaa ik kom ook af en toe heel knullig over hahahaha..... ik schrijf het vaak op hoe ik het dan zeg... en denk er niet eens bij na ;)

5. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Voor 1 hele dag zou ik catalpa 196 euro moeten betalen, we krijgen van de belasting 80 euries terug...

wij hebben nu voor de oplossing gekozen om de babay naar ene tante van mijn vriend te doen..zij is oppassmoeder

6. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Helaas gebeuren rare dingen overal. Ik heb een meisje in de klas gehad die dat dus had meegemaakt op het kdv. Dus wat dat aangaat moet je kind altijd supergoed in de gaten houden.

Wat ik dan niet begrijp is dat het kind daarna rustig naar een bso wordt gedaan (die vervolgens vergeet het kind mee te nemen zodat ik het even moest brengen) en een man aan tafel aantref. Leidster en Leider wiste niets van het verleden van dat meisje, kon ik dat gaan vertellen, omdat niemand wist hoe ze op mannen zou reageren........
    Maar goed, ik zie wel meer rare dingen natuurlijk.

Linda

7. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Kheb ook een gastouder (goede kennis) ze staat wel geregistreerd.. en ik snap eig ook niet waarom die sommige dat niet willen ?

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Waarschijnlijk omdat ze dan ook belasting moeten betalen ;)

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja dat gaat hiet dus al niet op die tip, ik oon in zo ongeveer het kleinste dorp in de wijde omgeving en 2 kdv stampvol in dit dorpje.
    Gisteren bij de erkende gastouder geweest, maar niet onder de indruk van het geregistreerd staan, er werd over banken heen geklommen en 1 kind had natte sokken aan (niet verschoond na het plassen in de broek).

Toen naar het enige nog niet volle kdv gegaan, 6 leidsters en een horde kinderen die zomaar over de grond heen kropen, waar de leidsters amper naar omkeken..... zucht. Het zag er niet echt leuk uit, de dames schrokken ook van het feit dat ik even kwam kijken naar de situatie.
    Geen geknutsel enz enz ik voelde me er niet zo goed bij.

Dat we van de belasting veel terug zullen krijgen, dat geloof ik niet zo hard, zorgtoeslag enz we vallen overal buiten ook als ik straks minder werk.
    We gaan er hier dus hard over nadenken, maar qua geld maakt een geregistreerde gastouder en de niet geregistreerde niets uit.

10. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Wij krijgen ook geen zorgtoeslag, maar van de belastingdienst krijg je absoluut geld terug voor de opvang. Ik zou echt even kijken hoeveel dat zou zijn als ik jou was!

11. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Sinds dit jaar kan ik daar ook positief op antwoorden, vorig jaar kregen we echter maar 60 euro terug :( Gelukkig is er een hele pot geld vrijgekomen waardoor nu ook de hogere inkomens een redelijke teruggave krijgen

12. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    als de kinderopvang zwart is, is je kind ook niet verzekerd. wat als ze daar een ongeluk of ongeval krijgen?

de kinderopvang hier is geloof ik 5,85 per uur. Ik geloof dat ik van de belastingdienst redelijk wat terug zou krijgen, er is een online rekenprogramma voor waar je kunt zien wat je evt terug zou krijgen.

ik zou in ieder egval voor wit gaan

13. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Ik ben zelf gastouder, via een geregistreerd bureau. En als ik heel eerlijk ben, stelt dat bureau niets voor. Ik hoor ieder jaar een risici inventarisatie te krijgen, en halfjaarlijks een evaluatie met de vraagouders.
    Ik ben alleen daar aangemeld omdat mijn vraagouder dan geld van haar werkgever en belastingdienst terug krijgt.

Kindjes zijn hier dus wel verzekerd, maar er wordt totaal niet gecontoleerd, iets wat ik (zelf als moeder) heel erg kwalijk vind. We willen toch het beste voor onze kleintjes? (en niet dat ik een nare oppas ben hoor, ;)..)

Die klik is dus zeker erg belangrijk! Je kunt altijd nog bij iets als viavilla kijken, of je gastouder dat misschien interessant vind..

Succes!

14. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Of je nu wel of geen zorgtoeslag krijgt. Toeslag voor kinderopvang krijg je altijd. Is sinds dit jaar wettelijk geregeld via de belastingdienst. Kan je zo nakijken op www.toeslagen.nl
    En dat scheelt echt aanzienlijk. Maar de keuze tussen opvang en gastouder enz. Moet je dan natuurlijk alsnog maken.

15. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ja ok maar als het zwart is krijg je geen toeslag.

@ tante pollewop: jij staat wel geregistreerd, maar een ongeregistreerd (zwart) gastouderopvang is volgens mij dus ook niet verzekerd

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Als de gastouder (zwart of wit) een wa verzekering heeft en een aansprakelijkheids verzekering is er niets aan de hand, dan zijn beide verzekerd.

17. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    dat kan wel kloppen, maar wat gebeurt er ales ze erachter komen dat ze zwart een berdijf runt?

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Helaas dit topic loopt op zijn einde, opvang heb ik voorlopig niet nodig mijn baas is niet ingegaan op mijn voorstel om voor 3 dagen terug te komen, mijn contract word beeindigd.... helaas.

19. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Jeetje meis, dat is balen!

20. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Als je gevoel goed zit bij een gastouder, zelfs als deze niet geregistreerd is, zou ik persoonlijk kiezen voor een dergelijke optie.. €90,- per maand is niet zo veel hoor voor 4 dg /maand..

Je laat tenslotte wel je kind achter en jij voelt als moeder het beste aan of dat klikt of niet en of die gastouder min of meer dezelfde inzichten heeft m.b.t. opvoeding als jij.. of ze nu geregistreerd zijn of niet.. Als bv je moeder een dag per week oppast; deze is toch in de meeste gevallen ook niet geregistreerd? Moet je die dan ook niet gaan vertrouwen?

Voor wat betreft verzekeringen; als je kind speelt bij een vriendinnetje heb je infeite verzekeringstechnisch exact dezelfde situatie...
    Dus dat vind ik een beetje pielala taal.. if you ask me..

De opmerking als je meer inkomen hebt je ook wel meer te besteden hebt, vind ik ook eigenlijk kant noch wal raken; ons inkomen is m.b.t. tot alle belastingtechnische voordelen te hoog, we vallen dus net in de hoogste tarieven en komen dus nergens voor in aanmerking... Met als gevolg dat wij bwv minder overhouden per maand dan iemand die minder verdient... Waar doe je het dan nog voor?

Als jouw gevoel goed zit bij die gastouder, zoals je schrijft, zou ik het niet nalaten je kindje aan haar toe te vertrouwen..

Of je nu 500 euro vooruit moet schieten om vervolgens (ook nog te laat wat de BD loopt hardstikke vast hiermee, alg. bekend) 410 euries of 400 of 380 euries terug te krijgen...vraag ik me af wat het verschil is, behalve dat het je een hoop rompslomp en papperassen enz bespaart..

Greetz Hilde

Deel Deze Pagina