Corona regels NL

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door duitshollandsmeisje, 14 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Hoi :)

Dinsdag op woensdag vertrekken wij naar NL om daar een weekje te blijven en wat familie te bezoeken.
    Nu kan ik nergens echt duidelijk vinden wat nou de mondkapje-regels zijn bij jullie.

Is een mondkapje verplicht??? Dat is mijn grootste vraag..
    Hier moet je namelijk sinds 27 april al OVERAL waar andere mensen zijn verplicht een mondkapje op (supermarkt, tankstation, winkels, bakker, drogist, overal).

Ohja! En wat zijn de regels mbt meerdere mensen in een auto??? Mag ik met mijn vriend samen met mijn broertje rijden of niet? Dus 3 pers. van 2 huishoudens.

De 1,5m afstand, handen wassen/desinfecteren etc weet ik, dat is overal wel .. :)

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    In Nederland is een mondkapje enkel verplicht in het OV op vliegvelden en in vliegtuigen.

Je mag in principe met je huishouden of anders met 2 mensen in de auto. Dus als je vriend niet tot hetzelfde huishouden hoort is met zn 3en officieel niet toegestaan. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe actief daarop wordt gecontroleerd en als jullie een intieme relatie hebben en hij anders ook geen afstand houdt tot het kind is ook overbodig. Maar formeel mag het niet.

3. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Aahh thanks... wel apart dat mondkapje dus verder nergens verplicht is. Dus moet je er maar vanuit gaan dat iedereen zich aan de 1,5m afstand houdt en niet ziek gaat lopen shoppen... word een spannende week dan haha.

Oke dan moeten we helaas met 2 auto's rijden. Liever zekere voor het onzekere dan...

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Er wordt geadviseerd om nog steeds zoveel mogelijk thuis te blijven. Dus niet uitgebreid te gaan shoppen. Terrassen zijn wel open nu en restaurants. Binnen max 30 personen. Dus dat het nu drukker wordt in de stad is logisch en rijmt niet lekker met zoveel mogelijk thuisblijven en niet uitgebreid shoppen, maar zoveel mogelijk alleen naar de stad, je dingen halen en weer vertrekken.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nee hoor. dat wordt niet meer geadviseerd. dat is sinds 11 mei veranderd in : " blijf thuis als je ziekteverschijnselen hebt". en daarnaast: "WERK zoveel mogelijk thuis".

WinterBird, Dubbelgeluk, Youtan en 10 anderen vinden dit leuk.
  6. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik maak wel lijstjes met wat ik graag nog wil haha. Maar hier in DE hebben we geen Action, Kruidvat, Hema, Zeeman.. dus wil nog 1x naar NL voordat de baby komt om daar wat goedkope leuke dingen te halen :)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Haha zo veel mogelijk thuisblijven wordt al lang niet meer geadviseerd.
    Een dagje shoppen kan prima binnen deze maatregelen. Ik ga nu ook weer voor de lol en met plezier de stad in.

Whysteria en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Oké dan heb ik mbt winkelen iets gemist. Maar wat is daar haha aan?

9. tuc

tuc Niet meer actief

Dat geldt niet alleen wat betreft winkelen. Blijf zoveel mogelijk thuis wordt gewoon helemaal niet meer geadviseerd sinds 11 mei.

Waarom ik haha zeg, omdat het lijkt of sommigen wel erg graag in de Corona maatregelen blijven hangen.
    We zijn meer dan een maand verder en regelmatig lees ik hier (en op fb ook): blijf zoveel mogelijk thuis!
    Nee als dat het advies was, dan was de horeca echt niet open gegaan.
    Ik vind het best lachwekkend om dat te blijven roepen.

Youtan, Syane en Whysteria vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    In het Ov mondkapjes.
    Op het vliegveld zal je nu niet komen.
    Bij winkels een max aantal mensen per m2 en verplicht desinfecteren en een mandje.
    Je kan gewoon weer ergens iets eten en drinken, Binnen moet je reserveren al doen ze daar niet heel moeilijk over als ze nog ruimte over hebben. Op het terras kan je zo aanschuiven,
    Wij zijn vanmiddag zelfs alweer naar de bios geweest ;)

Whysteria vindt dit leuk.
  11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Erg graag in de Corona maatregelen blijven hangen? Ik heb momenteel even teveel aan mijn hoofd en heb gewoon het een en anders gemist. Als er iets is wat ik niet wil dan is het in de maatregelen blijven hangen. Dus vind dat een vrij aparte opmerking.

tuc vindt dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Dam hoef je het niet persoonlijk aan te trekken, wellicht wat lomp van mij. Excuses.

Madelie vindt dit leuk.
  13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Stay home is een mnd geleden al veranderd in Vermijd drukte.
    Dus je kan gewoon de deur uit om bijv te shoppen. Er wordt wel geadviseerd bij drukte naar huis te gaan. In supermarkten moet je nog alleen gaan in principe, maar ik heb welal van meerdere mensen gehoord dat ze gingen winkelen in de stad.

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik weet niet naar welke plaats je wilt gaan, maar in veel winkelcentra moet je je in Nl niet zo heel veel meer voorstellen qua afstand houden. Er zijn zeker richtlijnen qua max aantal klanten en gevraagde afstand, echter best veel mensen doen daar hier niet meer echt aan.
    Dat is even voor je eigen overweging, als je dat prima vindt kun je wel gezellig shoppen, in de winkels binnen is het wel een stuk rustiger dan voorheen.

15. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik weer niet hoe ‘bang’ je aangelegd bent, maar er wordt niet gecontroleerd op personen in de auto hoor. Het is voor je eigen veiligheid. Dus heb je thuis ook geen afstand met je broer, kan je dus prima met hem in 1 auto.

16. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Waarschijnlijk gaan we naar Dordrecht.. ja ik ga ook nergens heen waar echt groepen mensen staan ofzo, dat vind ik ook niks.. maar als het gewoon beetje rustig is, is het prima :)

amdaa vindt dit leuk.
  17. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ja maar omdat ik ook met mijn vriend ben.. en mijn broertje woont in NL, wij in DE.. dus 2 huishoudens, 3 personen, en dat is strafbaar.. ik en mijn broertje hebben nogal altijd geluk wat betreft aanhouden door de politie, weet ook niet waarom haha, maar dan neem ik ook liever dat risico niet. Plus ik ben bang dat we met een Duits kenteken natuurlijk sowieso meer opvallen.

18. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dan moet je het idd niet doen

19. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Een buitenlands kenteken is juist helemaal handig. Je kunt je nl. heel makkelijk van de domme houden wat betreft de regels in Nederland, of elk ander land dan die van het kenteken. Doe ik al 24 jaar :roflmao::roflmao:

nelta, citroenrasp, Nellie4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina