Ik vrees van wel maar hoop van niet. Hier hebben we die rekensom zekerheidshalve in elk geval al wel gemaakt dan kan t alleen maar meevallen. Met hangen en wurgen zijn we er doorheen gekomen en gelukkig werk ik dan maar 24 uur maar je houd geen rust/vrije avond meer over.
Als je zelf ook echt fysiek naar je werk moet is het helemaal geen doen natuurlijk. Wij werken beiden thuis (en vandaag heeft mijn man vrij), maar ik heb voor mijn gevoel mijn werk en mijn kinderen behoorlijk verwaarloosd de afgelopen maanden. Ik heb altijd gezegd dat ik ongeschikt ben als thuisblijfmoeder, maar daar begin ik nu behoorlijk anders over te denken.
Ik werk gelukkig in de flex en zou dan uit voorzorg kunnen zeggen dat ik alleen avonden werk, maar dan nog moet ik 's middags oppas hebben, want mijn man is pas rond 17.15 thuis en ik moet om 15.30 beginnen.
Mogen de medewerkers in de opvang ook nog een beetje beschermd worden? Ik vind er niks onzinnigs aan. Op scholen wordt er 1,5m afstand gehouden, dat kan op de opvang niet, dus lopen ze al meer risico. En dan moeten er ook maar meteen kinderen met snotneuzen ed opgevangen worden .
Op: volgens mij zijn nu enigszins aanpassingen doorgevoerd in de maatregelen voor kleine kinderen. Het is inderdaad lastig.. Maar dit hoor ik ook vaak. Als een kind die weken thuis nergens last van heeft is er volgens mij geen sprake van "chronische snotneus" maar wel degelijk iets wat ze op kdv oppikken. Dat 'iets' is in de medische wereld over het algemeen een virus. Juist als het kind thuis hier geen last van heeft en na een paar dagen op kdv wel, lijkt mij duidelijk dat iets overgedragen is van waarschijnlijk andere kinderen. En die (verkoudheids)virusjes zijn dan weer wel chronisch aanwezig op kdv's.
Ik werk zelf in de kinderopvang maar ik ben nog geen minuut bang geweest dat ik Corona zou oppikken van 1 van de kleintjes hoor, ook niet als ze met snot zouden komen.
Hier precies hetzelfde, een paar dagen naar de gastouder geweest na een hele lange tijd niet en daar zijn de snotneuzen weer. Dus nu mogen ze niet naar de opvang. Aangezien ik in een vitaal beroep werk (onderwijs) en we bv. maandag echt samen naar de 20 wekenecho willen, past oma op. We weten het anders ook niet. Dat is precies wat het RIVM wil toch, dat opa’s en oma’s weer op hun kleinkinderen passen?
Hier ook gelijk weer een snotneus, verder niet verkouden!Gelukkig mogen ze bij ons dan wel gewoon komen. Wij moeten beide gewoon naar ons werk, kan toch moeilijk elke weeg zeggen ik kom niet m'n kind heeft een snotneus.. We overleggen wel met het kdv voordat we de kids afgeven!
Je bent toch gastouder. Dan heb je met veel minder kinderen contact dan op het kdv, pg, bso. En je kan het zelf beter in de gaten houden. Ik zie gemiddeld 40 a 50 verschillende kinderen in een week, dan is voorzichtigheid toch niet gek. Vind het naïef om als ouder te denken dat jouw verkouden kind een leidster niet ziek kan maken. En ze mogen ook niet naar school he, dus waarom zou de opvang wel moeten.
Op een kinderdagverblijf zou ik er niet anders instaan. Ik snap wel dat er sommigen er voorzichtiger instaan. Maar ik vind zelf de maatregel niet nodig. Ik vind op de basisschool de 1,5 meter tot de juf ook onzin. Daarnaast vind ik dat deze maatregel niet lang houdbaar meer is. Het gaat nu om ouders die moeilijk komen met werk, maar wat denk je van de kinderen zelf? Gaan we in de herfst en winter straks kinderen maanden onderwijs ontzeggen? Dat kan toch niet?
Dat vind ik dus ook. Ik werk binnen speciaal onderwijs met kinderen met een ernstige beperking en wij kunnen geen afstand tot de kinderen houden omdat we alles met en voor ze doen. Beleid school is ook dat als ze verkouden zijn ze niet mogen komen maar sommigen hebben gewoon altijd een snotneus. Ik ben zelf ook echt niet bang bij een verkoudheidje dat ik besmet ga worden met corona of er ernstig ziek van wordt. Dat word ik wellicht eerder op straat of in de supermarkt van oudere mensen die geen afstand van mij houden .
Onze kleine gaat sinds deze maand voor het eerst naar het KDV. Verminderd, omdat wij door Corona thuiswerken, maar wel een dag of twee in de week zodat hij kan wennen aan het KDV. Al vanaf het begin is hij verkouden. Sterker nog, het is vele malen erger geworden sinds hij bij het KDV komt. Maar ik heb bij de eerste wendag al aangegeven dat hij echt al sinds net na de kraamweken wat last heeft van een snotneus. Ze zeiden toen dat het niet erg was, zolang er geen grote groene snotpinnen uitliepen. Maar vorige week kwam ik hem halen, en moest ik zelf zeggen "goh, hij heeft een flinke snotneus", en dat vonden zij ook niet erg. Dus ik denk dat ze het een beetje verwachten van zo'n kleintje misschien? Die zijn wat, 10 keer per jaar verkouden? Ik hoop dat we hem mogen blijven brengen, want als we moeten wachten tot de verkoudheid voorbij is, kan het nog wel een tijdje duren Maar lees hier wel dat wij dus best geluk hebben met het KDV tot dusver!
Misschien omdat met name kleine kinderen ziek moeten worden om weerstand op te bouwen en daarom heel vaak verkouden zijn en oudere kinderen niet?
Ik ben ook niet bang, maar wil wel beschermd worden voor zover dat kan (en dat is al minimaal). Kinderopvang is heel anders dan opvang thuis. Wij lopen met zoveel collega's dat alles voldoende schoonmaken niet haalbaar is. Als er ergens snot op komt moeten we het net zien, bij jou is het veel overzichtelijker. Beter voorkomen, totdat we meer weten. En tegen de tijd dat de flinke verkoudheden er aan komen zijn we hopelijk al een stuk verder. Ik schrik er van hoe makkelijk sommige ouders denken, dat de leidsters ziek kunnen worden maakt blijkbaar niet uit. Gelukkig is de regel nog steeds: snotteren is thuis blijven.
Daar heeft een ieder dan een eigen mening in. Ik schrik er van hoe ernstig het jij het maakt.. mijn dochter is 10 weken thuis geweest, geen snot gezien, helemaal niets. Ze gaat de eerste week weer 2 dagen naar de opvang, en bam, snot. Die kleintjes pikken dat zo op.
Dat weet ik niet, maar de kans dat kinderen anderen besmetten is nihil en ze heeft 9 van de 12 maanden een snotneus.
Natuurlijk moeten zij beschermd worden maar het is in deze leeftijd echt niet reeel om ieder kind met een snotneus te weren. Al die kinderen zijn altijd wel snotterig en als ze niet hoesten, niezen of koorts hebben dan hebben die kinderen het recht om te komen. Ik hoop dat ze dit dan ook zsm gaan versoepelen.Ik heb zelf geen kinderen meer in die fase maar ik kan me wel voorstellen dat het rete irritant is als je hier als ouder mee te maken krijgt en ik denk dat het uiteindelijk ook de ondergang zal worden van veel crèches want veel ouders zullen dan een alternatief gaan zoeken.