Kinderopvang en skiën?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door dani22, 9 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dani22

dani22 Actief lid

23 aug 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

We willen graag gaan skiën in de voorjaarsvakantie, dus de week van 14-2 t/m 21-2. We hebben een baby van 3 maanden, tegen die tijd 6 maanden dus. We zoeken nu een plek waar ze ook kinderopvang hebben en waar het niet belachelijk duur is. Als je googlet naar skivakantie en kinderopvang of crèche dan kom je van alles tegen, maar meestal is het stervensduur (bijv 1400 euro voor een weekje).

Wat we willen is dit:

- liefst een plek bereikbaar met de skitrein (bijv Zell am See dus)
    - 7 overnachtingen
    - 3 dagen skiën
    - 3 dagen skipas
    - liefst halfpension
    - kinderopvang voor de 3 skidagen

Wie heeft de gouden tip?

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Opa en oma mee?

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.196
    4.501
    113
    Soms is er bij skischolen ook kinderopvang, voor een x bedrag per dag, alleen weet ik niet of ze allemaal ook baby's opvangen, soms is dit pas vanaf 1 of 2 jaar.
    en inderdaad anders misschien met een bevriend stel (met kinderen), of familie (ouders, broers/zussen) gaan, dat je allemaal de lusten en lasten hebt.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Mag ik zeggen dat ik dat serieus erg zielig vind voor je kindje?
    Zo heb ik ook twee kinderen op mn werk gehad, ze gingen lekker 2 weken op vakantie, kind helemaal blij! Vervolgens zijn ze terug, dus ik vraag hoe het was en hoe de kinderen het vonden. Kreeg ik als antwoord; ze moesten wel even wennen, maar uiteindelijk hadden ze het best naar hun zin op de kinderopvang! En hun hadden heerlijk genoten van bijna 2 weken zonder kinderen skiën.

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    TS skiet maar de helft van de vakantie, de andere helft is ze met de kindjes.

Sorry, geen advies voor je! Wij gaan dit jaar met onze ouders. Dan skieen we om en om.

6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik zou m'n kids ook nooit naar een opvang brengen in m'n vakantie.
    Het door jou genoemde voorbeeld staat overigens totaal niet in verhouding met het door TS geschreven stukje. Ze wil 3 daagjes skiën zonder kind, geen 2 weken ;).

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ach het gaat over 3 dagen opvang voor een baby van 6 maanden, niet mijn ding maar ook niet schokkend ofzo.

Ik ben toen ik 7 was 3 of 4 dagen naar een opvang geweest omdat ik op de eerste dag mijn been had gebroken en mijn ouders wel nog wilden skieen (begrijpelijk, kost niet niets natuurlijk). Vond het eerst ook echt niet leuk, maar al snel had ik contact met andere kindjes en vond ik het best leuk. Ik kon natuurlijk niets met mijn been. En ik was al 7 jaar, een baby van 6 maanden zal het waarschijnlijk allemaal wel prima vinden.

8. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik zou om en om gaan skieen

maar goed ik zou persoonlijk nooit een vakantie uitzoeken waarbij ik mijn kinderen naar de opvang moet doen

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Kan er geen broer / zus / tante / oom / ouders / vrienden mee? Al dan niet met nog extra kinderen.

Ik weet bijvoorbeeld dat mijn tante elke 2 jaar al haar dochters, schoonzonen en kleinkinderen trakteert op een ski-vakantie en dan zelf met heel veel plezier de helft van de tijd op de jongste kleinkinderen past.

En vaak kun je kinderen vanaf een jaar of 3 à 4 in de "opvang" laten, maar leren die kinderen daar ook zelf skiën. Aan hun eigen tempo, met monitoren die daarvoor opgeleid zijn. En met in de namiddag vaak nog andere activiteiten dan alleen skiën.
    Natuurlijk moeten die kinderen dan wennen. Maar het is wel leuk voor hen én leuk voor de ouders.
    Zoiets is natuurlijk onmogelijk voor een baby van 6 maanden, dus ik zou gewoon es rondhoren in je omgeving of er niemand zin heeft in wat sneeuwpret.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.820
    2.679
    113
    Jeetje wat een oordelen weer, bah. Reageer dan gewoon niet...

TS: de ANWB hotels hebben goede kidneropvang, volgensm ij kun je deze vinden op de Pharos website. Wij hebben een paar jaar (nog voordat de kleine er was) in Hotel Kroneck in Kirchberg gezeten, deze heeft ook ANWB kinderopvang.

Ik vrees wel dat 1400 euro voor een hotel met halfpension in de voorjaarsvakantie normaal is... Wij kijken nu buiten de schoolvakanties en zonder skipas betaal je al snel tussen de 600 - 900 euro per persoon voor een week met halfpension.

11. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Bah wat een boel meningen waar ze niet om vraagt.

Nog ff en kind houdt er een trauma aan over. Zijn kinderen die kunnen helemaal niet op vakantie dus als het 50/50 is met een oovang moeten ze dat lekker zelf weten.

12. dani22

dani22 Actief lid

23 aug 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hmja, veel reacties zijn niet even constructief zeg maar. Alsof we ons kind wegdoen ofzo. We willen een week op vakantie, waarbij we maar drie dagen gaan skiën, wat in de praktijk neerkomt op 3 x 5 uur opvang! Opvang die overigens gewoon door professionals wordt gerund, net als reguliere kinderdagverblijven! Ouders of andere familie etc meenemen is niet aan de orde helaas. Ik heb eindeloos gegoogled, kom niks tegen onder de 1200 euro per persoon als je zelf met de auto gaat, en daar komt opvang dan nog bij (ANWB geen aanrader wat dat betreft, meeste ski-opvang is 50 eur per kind, bij de ANWB is dat 150 euro, absurd!).. Afijn, we gaan wellicht gewoon maar een weekendje naar Winterberg ofzo… stukje goedkoper. :)))

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.196
    4.501
    113
    Jammer dat het zo duur is he een weekje wintersport, zeker als je in schoolvakantie periodes moet gaan! En die opvang al helemaal, 150 euro per dag (bij ANWB), wat absurd!
    Maar Winterberg is ook leuk, Dani22! En wie weet kunnen jullie 2016 wel weer naar de alpen!

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Zit je echt vast aan de voorjaarsvakantie? Want dat is idd gewoon heel erg duur... En volgens mij ben je gebonden aan de grotere (duurdere) gebieden.
    Als vrienden/familie meenemen geen optie is, is het misschien een optie om zelf een aantal dagen te gaan en de kleine thuis te laten bij familie?

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ja, het is echt megaduur. Wij zouden ook graag weer eens gaan, maar het is niet te betalen.

Wij wachten nu tot alle kinderen oud genoeg zijn om op skiles te gaan en dan kunnen zij het in een klasje leren en wij dan een paar uurtjes alleen skieën. Ik vind persoonlijk dat we daar dan allemaal meer aan hebben voor ongeveer dezelfde kosten.

We zijn nog wel idd 1x met mijn moeder erbij geweest, dat was toen ook wel ideaal voor ons, maar voor haar ook wel een beetje saai, geloof ik.

16. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Dit is precies de reden waarom wij met mijn ouders en broers gaan, en dan gaan we om en om skiën, minder gezellig, dat wel.

Eigenlijk nog nooit nagedacht over kinderopvang.. maar zou dat persoonlijk iets te spannend vinden in een vreemd land.

Maar ben inderdaad bang dat je in de voorjaarsvakantie gewoon echt altijd de hoofdprijs betaald...

Succes!

Deel Deze Pagina