Moeders, Graag wil ik mijn dilemma even kwijt..... Onze dochter gaat al 6 maanden lang 3 dagen per week naar het kinderdagverblijf. Dit gaat echt hartstikke goed! Maar nu heb ik per 1 januari 2008 een nieuwe baan waarbij de werkdagen helaas anders liggen. Nu kan onze kleine geen dag ruilen op het kinderdagverblijf. Ze is op de wachtlijst geplaatst, maar dit kan zeker nog wel één jaar duren voordat er plek is. Nu hebben ze voorgesteld om haar dan tijdelijk voor die ene dag naar een andere locatie te sturen. Er is bij ons in de buurt nog maar één locatie waar voor deze dag plaats is. Ik vindt dit echt heel erg moeilijk! Het is ook in een wijk waar onze 1e keus absoluut niet op gevallen is. Ik zit echt omhoog! Zijn er moeders met soortgelijke ervaringen?
Geen ervaring en het lijkt me ook moeilijk. Maar een wijk waar je keuze niet op is gevallen? Maakt dat veel uit op deze leeftijd? Daar zou ik me persoonlijk minder druk om maken. Opvang op verschillende locaties klinkt niet ideaal. Aan de andere kant zijn er meer dan genoeg kinderen die 1 dag naar een KDV gaan, 1 dag naar de ene oma en 1 dag naar de andere. Dus wat dat betreft zou het toch moeten kunnen? En ik neem aan dat als het 2 locaties zijn van 1 organisatie dat het beleid en de verzorging/begeleiding hetzelfde zijn toch?
hey meis, Ik werk on de KO en helaas komt het vaker voor als dat ej denkt. Ook is de opvang niet gebonden aan de wijk.... Dus het wil nieet per definitie zo zijn dat de kinderen uit die wijk daar zitten... Uit ervaring is het vervelender voor de ouders dan voor het kindje... groetjes mandy