Hoi meiden, Ik ben in juli gedwongen ontslagen (er is nu een gerechtelijke procedure bezig omdat ik een vast contract had). Maar ben nu al vanaf die tijd bezig met solliciteren. Wordt er echt niet goed van dat het maar niet wil lukken. En nu is het nog moeilijker om een baan te krijgen omdat ik nu zwanger ben en bedrijven nemen echt niet iemand aan die zwanger is. Weten jullie misschien een manier om snel weer aan werk te komen? Ik ben op zoek naar een administratieve baan voor 20 uur in de week. Alle suggesties zijn welkom. Liefs Mariska
Ik zie dat je (nog maar) 8 weken zwanger bent. Misschien 'gewoon' even niet vermelden dat je zwanger bent? Ben je niet verplicht hoor. Verder heb ik helaas geen tips voor je, maar wens je wel heel veel succes bij het vinden van een baan!
ik zou zeggen uitzendburo !. die hebben altijd wel wat lijkt me en het is misschien niet voor vast maar kan je al wel aan de slag en wie weet wat daar van kan komen en je hoeft niet te vertellen dat je zwanger bent bij een sollicitatie ! Succes
er zijn op deze site ook genoeg dames te vinden die met een echte dikke buik zijn aangenomen. Dus niet alle werkgevers kijken naar je zwangerschap.
Ik sta al bij 7 uitzendbureau's ingeschreven maar part-time banen zijn onwijs moeilijk om te krijgen. Ik vraag meigen af hoe lang je verborgen mag houden dat je zwanger bent. Ik bedoel: stel je wordt ergens aangenomen, je moet dan toch op een gegeven moment zeggen dat je zwanger bent omdat je het niet meer kunt verbergen, als je dan in je proeftijd zit, nou dan weet ik al wat zo'n bedrijf dan besluit.... Liefs Mariska
Ik verplaats dit topic naar 'Werk en zwangerschap'. Willen jullie goed opletten waar je een onderwerp plaatst?
Djam, volgens mij 4 weken voor je verlof ben je pas verplicht het te melden. Maar er zijn maar weinig mensen waarbij je dan nog niet hebt kunnen zien dat ze zwanger zijn. En mocht je ziek zijn door de zwangerschap dan kunnen ze het maar beter weten, want dan kost het ze niets.