Hallo meiden, Ik wil het even van mij afschrijven hoor. Mijn schoonmoeder heeft tot op heden altijd op ons zoontje van tien maanden gepast. Ze is ook heel lief voor hem. Wel zijn er al heel vaak woorden geweest omdat ze niet altijd luistert naar wat ik zeg. Ik wil bijvoorbeeld niet dat zij hem continu in slaap wiegt, hij moet leren om zelf te slapen en dat lukt thuis ook gewoon. Ik moet mij vaak verantwoorden als er weer een fles af is omdat ze dan denkt dat hij te weinig binnenkrijgt etcetc. Ook heeft ze zelf veel rugproblemen en daar zeurt ze over als hij er niet is dus ik weet dat ze het dan ook heeft als hij er wel is. Nu hebben we problemen met haar over andere prive zaken en ze wordt dan altijd heel vals tegen ons. Wordt dan een heel ander mens. We zijn dat beu dus na lang nadenken hebben we besloten dat hij naar een gastouder gaat. Mijn vriend wilde absoluut geen vreemde hebben dus gelukkig is mijn beste vriendin gastouder en die woont ook nog is achter mij. We gaan het officiël maken. Ik vind het enorm spannend. Ik weet hoe goed mijn vriendin is met kinderen hoor alleen ik zit er erg tegenop om het tegen mijn schoonmoeder te zeggen. Weet zeker dat ze boos wordt want zij heeft altijd gezegd dat ze het maar eng vindt als hij naar een ander zou gaan. Ook omdat we op dit moment paar dagen niet met elkaar hebben gepraat vind ik het eng. En ik ben benieuwd hoe ons zoontje het bij mijn vriendin doet. Toch wel eng die andere kindjes erbij. Is het normaal dat ik zenuwachtig ben?
als eerste, tuurlijk is het normaal om je eigen kindje bij iemand achter te laten, en zeker als er nog andere kindjes bij zijn. maar ik denk wel dat je een goede keuze gaat maken, ik ben van mening dat je je kind niet bij iemand achter kan laten waar je zelf niet achterstaat. je gaat dan zelf ook niet met een fijn gevoel werken lijkt mij. het zal even moeilijk zijn om het te vertellen en misschien neemt ze het niet in dank af... misschien kan je ook vertellen dat je het voor je kindje belangrijk vind dat hij samen leert spelen en leert omgaan met andere kinderen en dat hij hier bij de gastouder de kans voor krijgt, en dat het toch kleinschalig en huiselijk is. (als je dit ook vind natuurlijk) en dat je ze nooit voorbij zal lopen, dat als je bijv in het weekend opvang nodig hebt je haar altijd zou kunnen vragen enzo... mijn zoontje gaat 1 dag naar mijn sm toe en nog 1 of 2 dagen na de kdv. hij heeft het op beide plekken erg goed maar als ik zie hoeveel lol hij heeft samen met de andere kindjes op het kdv ben ik blij dat hij hier ook naar toe gaat en niet alleen naar omas
Het is ook spannend als je kindje ergens anders naar de opvang gaat! Jammer dat het met je schoonmoeder niet lukt, maar gelukkig heb je een andere oplossing. Wanneer gaan jullie het je schoonmoeder vertellen?
Oh wow alsof ik mijn eigen verhaal lees. Absurd! Maaar... succes! Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt!
Mijn schoonmoeder nog steeds niet gesproken. Door de 'ruzie' over privé zaken willen mijn vriend en ik eigenlijk wachten tot ze zelf iets laat horen. Ze weet dat onze kleine naar iemand anders gaat want ze weet dat ik moet werken alleen ze weet nog niet dat het echt voor vast is. Omdat wij in deze ruzie geen schuld hebben wachten we af op haar berichtje/telefoontje. Jammer dat dat zo moet, mja je kunt niet altijd toegeven he. Ons zoontje is nu twee dagen bij de gastouder geweest en hij vond het super leuk! Gastouder/vriendin heeft heel veel foto's gemaakt en zelfs een oppasboekje meegegeven. Hij doet daar heel veel leuke activiteiten wat hij bij mijn schoonmoeder nooit deed. Die knuffelde heel veel en liep met hem buiten, dat wel. Bij de gastouder sliep hij ook ontzettend goed en toen ik hem ophaalde zag ik hoe leuk hij het had met de andere kindjes. L ben dus super blij met mijn keuze. Ik laat weten als mijn schoonmoeder contact op neemt. Ben nog steeds benieuwd naar haar reactie.
Misschien de activiteiten en de andere kinderen daar benadrukken én niet zozeer "dat je haar niet meer wil"? En ik zou - als het nu al ruzie is - het vooral aan je man laten. Op termijn - als de ruzie wat gekalmeerd is - kan je misschien ook es het opvangboekje of een paar foto's van bij de gastouder laten zien?
Helemaal mee eens. Jij weet nu dat jullie de juiste keus hebben gemaakt, hopelijk komt jullie relatie nog goed!
Ja hoor, heel normaal dat je het spannend vind! Bizarre schoonmoeder heb je... Jammer dat ze het zo moet laten lopen. Maar begrijp ik het nou goed? Ze past normaal op vaste dagen op maar nu ineens laat ze niets van zich horen? Ik denk dat jouw man of vriend het aan zijn moeder moet vertellen. Het is immers zijn familie. En dan bij jezelf nagaan wat je graag wilt vertellen en dat rustig brengen. Misschien dat ze af en toe zomaar eens kunnen of mogen oppassen? Ik snap zeker dat je wacht tot zij contact zoekt. Misschien kan je man daar dan op doorgaan: geen contact, steeds gedoe, nu anders gezocht met meer stabiliteit en meer kindjes. Succes!
Hoi Misa, Ja het is heel bizar allemaal. Mijn schoonmoeder paste inderdaad altijd op. Echter was dit elke week anders omdat ik onregelmatig werk. Dus soms was het bijna niet nodig omdat ik dan avonddiensten had. Nu hebben we in onze vakantie die ruzie met haar gehad. En dit ging dus over andere zaken die ik hier niet wil bespreken, ook omdat dat er niet echt toe doet. Maar het laatste contact wat er toen was is met mijn vriend en zijn mam en toen had mijn vriend gesmst (ik weet het, sms'en is niet goed) dat wij erover nadenken dat mijn zoontje toch naar een andere oppas gaat vanwege elke keer gezeur met haar over andere dingen. Dat heeft haar denk ik gekwetst ofzo want ze heeft daarna dus niets meer laten horen. Is nu bijna twee weken geleden. Ik zal echter de schuld krijgen omdat de gastouder een vriendin van mij is dus waarschijnlijk denkt ze dat ik daarom hem daarheen breng. Ze heeft altijd al kdv en gastouders niets gevonden, liever oppas in de familie houden. En dit is natuurlijk heel fijn als dat gaat maar je hebt vaak ook eerder irritaties. Al met al ben l nog steeds blij met mijn keuze alleen het begint mij wel lichtelijk te irriteren dat ze niets laat horen. Mijn vriend vind het wel best zo, die wilt liever dit dan gezeur. Pff, schoonmoeders haha. Ze zal binnenkort vast iets laten horen aangezien ze wel dol op ons zoontje is en ik neem toch wel aan dat ze hem nu mist.
Hoi meiden, Even een update. In de tussentijd is er veel gebeurd. Omdat ik niet weet of er bekenden mee lezen wil ik liever niet teveel kwijt maar om een tragisch gebeuren kon en mocht mijn vriendin voorlopig even niet werken. Net daarvoor kwam rustig aan het contact met mijn schoonmoeder terug. Ze was erg boos dat wij zeiden dat mijn vriendin blijft oppassen en begreep het maar niet. Ze heeft geen vertrouwen in andere gastouders of'kdv. Maar nu we een week verder zijn, hebben mijn vriend en ik een goed besluit genomen. Zodra mijn vriendin weer kan werken gaat hij merendeels naar haar maar ook een dag naar mijn schoonmoeder. Zo is iedereen blij. Mijn schoonmoeder kan haar kleinzoon verwennen maar de gastouder zorgt voor het andere contact met kindjes etc. Als mijn schoonmoeder dan ook een keer niet kan kan ik mijn vriendin vragen. Lijkt mij ideaal dit toch?