Hoe berekening maken voor aanvragen kinderopvangtoeslag?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Smurf1985, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Dames (en heren)

Ik zit met een vraagje,ik ga meer werken en moet dus mijn uren wijzigen bij de belastingdienst.

Ga je uit van 52 weken,of minder ivm vakanties en dergelijke?
    Ik weet niet meer hoe ik dat vorige keer had geregeld :)

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik geef de hoeveelhed uren door aan de belastingdienst die ik ook betaal aan de opvang.

3. Smurf1985

Maar heb je alle vrije dagen daar al vanaf getrokken?
    Zie dus een rekentabel staan hoe ik de uren per maand kan aanvragen,maar dat gaat per 52 weken. Gezien iedereen wel vakanties en vrije dagen heeft vroeg ik het me af hoe dat gedaan wordt?

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ze gaan ook uit van die 52 weken bij de belasting. het is heel lastig om in te schatten wat de precieze hoeveelheid is dat ze gaan en als jij niet het aantal uur invult wat ze in een volle maand gaan, krijg je natuurlijk minder terug. wat ik doe, de weken dat ze echt niet gaan dan deel ik kinderopvangtoeslag door aantal weken en de weken die ze niet gaan , dat zet ik op de spaarrek. kan dat evt. terug einde van het jaar.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het ligt eraan. Waarvoor betaal je? Betaal je ook voor uren die je niet afneemt? Of betaal je alleen wat je afneemt?

Bij Jelle op de BSO moet ik gewoon voor alle dagen betalen (40 weken naschoolseopvang, 12 weken vakantieopvang) betalen) ook al neem ik er maar van die vakantieopvang maar 7 af. Ik betaal Catalpa per maand een gemiddeld aantal uren op jaarbasis, dus die uren geef ik dan ook op aan de BD (Jelle gaat gemiddeld 22.17 uur, ik heb er 20 opgegegven, dan heb ik nog iets speling)

Bij Jitte betaal ik alleen wat ik afneem. Ik moet voor de 15de van de maand een eventuele wijziging opgeven voor de komende maand. Als ik dat doe, hoef ik de dagen dat ze er niet is dus niet te betalen. Dit moet ik al wel mee nemen in de berekening van het aantal uren dat ik aan de BD geef, anders moet ik aan het einde van het jaar terugbetalen. Ik reken dus aan het begin van het jaar uit hoeveel weken ze gaat, dat x de uren van een opvangdag en dat delen door 12. Dan nog wat uren eraf voor onverwachte vrije dagen en dat geef ik dan op.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik moet gewoon de opvang betalen als wij op vakantie zijn ;) dus ik vraag de toeslag ook aan over die uren. Zou niet weten hoe ik het anders moet doen.

7. Smurf1985

Inderdaad,bij de BD gaan ze uit van 52 weken.
    Echter heb ik een gastouder,die ook met vakantie gaat.
    Feestdagen en dergelijke gaan er ook af.
    Maar als ik uit ga van 48 weken bijvoorbeeld,kom ik wel met het probleem dat ik niet elke maand uit kom. De ene maand heeft bijvoorbeeld 5 weken,en de andere 4.
    Misschien moet ik toch maar uit gaan van 52 weken en wat ik niet betaal apart zetten!

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Even kijken:

Dan reken je eerst uit wat je per week zou krijgen. Dus: aantal uren per jaar delen door 48. Dat vermenigvuldig je met 52 en dat deel je weer door 12. Dan heb je het gemiddelde aantal uren per maand. Dat geef je op aan de belastingdienst. Dat betekend idd dat je sommige maanden naar verhouding wat minder terug krijgt maar het voorkomt ook dat je aan het einde van het jaar terug moet betalen.

Deel Deze Pagina