Flesvoeding op kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door lemis, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lemis

lemis Actief lid

12 mrt 2013
    122
    0
    16
    Amsterdam
    Dag mamas

Omdat mijn jongste een erge flesweigeraar was had ik een kdv dichtbij mijn werk gekozen (3min) zodat ik hem in de ergste geval toch de borst kon/kan geven
    Sinds een maandje of 3 drinkt hij toch uit het flesje!

Maar nu...
    Hij is sinds vorige week gaan wennen op de kdv, had ook afgekolfde melk meegegeven maar ben dus aan het afbouwen en moet dus nu ook aan de kv
    Ze bieden op die kdv dus alleen Bibobim aan en voor de rest is ook alles biologisch van luiers tot warm eten, wat ik ook goed vindt, maar omdat ik hem sinds het begin al Nutrilon HA heb gegeven wilde ik het daarop houden.
    Nu willen ze dat ik dan me eigen flesvoeding meeneem als ik de Biobim niet wil, wat ik wel raar vindt aangezien flesvoeding is inbegrepen in de prijs.
    Dit omdat hij dan enige baby is die dan Nutrilon HA2 drinkt en als redenen gaven ze dat de kv anders snel oud wordt omdat het dan niet snel opgaat.
    Wat ik ook wel apart vind aangezien hij 3 x in de week zal gaan
    Iemand anders ervaring met biologische flesvoeding? :(

2. Veera

Veera Niet meer actief

Ik snap t wel, anders zouden ze aan de gang blijven. Hier zit Nutrilon 1,2,3,4 inbegrepen bij de prijs, net als fruit, groente brood en sap. Als je iets anders wilt moet je dat zelf meenemen dan geven ze t natuurlijk wel. Onze dochter drinkt Hero dus dan is een ander merk geen probleem maar HA is natuurlijk een ander verhaal. Zou t dan toch gewoon meegeven of op standaard overstappen

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Geen ervaring met biologische melk maar niet vreemd dat ze willen dat je het zelf meegeeft. Hier was dat vroeger ook, hun hadden 1 merk wou je een andere dan moest je zelf mee geven. Anders hadden hun er straks 10 merken staan bij wijze van.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.271
    16.657
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier zaten de kinderen op een creche waarbij flesvoeding niet inbegrepen zit/zat.
    Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende varianten dat daar haast geen beginnen aan is.
    Wel hebben ze in geval van nood van die kant en klare pakjes van Nutrilon 1 staan.
    Ik gaf gewoon altijd zo'n melktorentje mee met poeder of een kant en klare fles in de tijd dat dit nog mocht.

5. Lilian2016

Lilian2016 Actief lid

15 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring bio melk!
    Ik gaf me dochter flesvoeding voor krampjes en hun hadden alleen stndaard en ook ander merk!
    Afspraak was om en om een pak kopen! Dus ik kocht er een en het kdv als pak weer op was! Ging prima

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.271
    16.657
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier overigens ook geen ervaring met bio melk.
    Klinkt heerlijk ;)

7. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ik werk op een KDV waar we ook biologisch eten. We hebben Biobim maar omdat veel ouders Nutrilon geven, bieden we ook nutrilon aan. Ouders krijgen bij de intake een formulier mee waarop ze kunnen aangeven welke voeding ze hun kindje geven zodat we deze kunnen bestellen. Alle varianten van nutrilon en biobim dus. Als je HA gebruikt zou ik niet zo snel over stappen op Biobim. Als je gewoon nutrilon standaard zou gebruiken zou ik wel overstappen.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik snap het wel. Volgens de richtlijnen mag een pak flesvoeding max. 4 weken open blijven. Een KDV heeft zich daaraan te houden, ook al vind jij het geen probleem dat een pak langer open blijft, zij moeten zich aan die regels houden.
    Ook al gaat je kind 3x per week, dan nog krijg je in 4 weken geen pak flesvoeding op lijkt mij. Er even vanuit gaande dat hij daar hooguit 2 flesjes drinkt...
    Hier ging zoontje naar de gastouder en moest ik het ook gewoon zelf meegeven. Gaf gewoon zo'n melktorentje met poeder mee en dan 1 voeding extra.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Als ik niet voldoende had gekolfd, gaf de gastouder biologische kunstvoeding van Kruidvat (die bestaat volgens mij niet meer).
    Maar ook wel eens Biobim.
    De kwaliteit van kunstvoeding die in Nederland verkocht mag worden, is hetzelfde. Verschil is dat het hier om biologische koemelk gaat.
    Dat is dus het enige verschil met Nutrilon.
    Voor mij was dat wel belangrijk ��

10. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Wat een top Kdv :D

Ik snap wel dat ze niet van iedereen hun eigen merk kunnen aanbieden maar zich houden bij 1 of 2 merken.

Gezien het type Kdv snap ik hun keuze ook voor bio wel natuurlijk... Waarschijnlijk is dit hun visie en kiezen de meeste ouders daarom ook voor dit Kdv.

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

#11 Vrolijkheid, 5 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2016
    Mijn zoontje dronk omneo voeding en dat hadden ze ook niet op het KDV. Ik gaf gewoon een pak. En zij een seintje als hij op was of ouder dan 4 weken dan kochten ze een nieuwe. Wij hebben ook een all-in prijs.

Persoonlijk vond ik het niet zo erg die paar pakken. Nu eet hij als een bouwvakker en verbruikt hij veel luiers dus we zijn weer in balans 😜

Overigens schijnt het niet zoveel uit te maken welke melk ze krijgen en mag het ook prima afgewisseld worden. Wij hadden alleen toen enorm veel problemen met zijn darmpjes etc dat dd kinderarts aanraadde het bij 1 soort te houden.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geef gewoon elke morgen een torentje mee met de juiste voeding? Zo deed ik het toch.

13. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Je kindje kan prima op het kdv Biobim drinken en thuis Nutrilon.

FV fabrikanten zeggen dat afwisselen niet goed is, omdat zij er belang bij hebben dat je bij één merk blijft, dat levert hen meer geld op. Borstvoeding verschilt echter ook elke dag en zelfs per moment van de dag van samenstelling en dat is prima. Ik zou dus gewoon op het kdv biobim laten geven en thuis nutrilon.

14. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik gaf zo ie zo eigen flesvoeding mee. Ieder kind drinkt weer wat anders daar kunnen ze niet allemaal rekening mee houden.

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Maar HA geef je doorgaans niet zonder reden. Als je dan tussendoor andere voeding geeft heeft HA geen nut meer en kan je daar ook net zo goed mee stoppen.
    Of je nutrilon, hero, ah, of kruidvat geeft maakt inderdaad niet uit, maar het soort voeding dat je geeft kan wel degelijk verschil maken. Dus forte, omneo, HA of standaard...

16. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Maar als het kindje al HA2 krijgt, ga ik ervan uit dat het ouder dan 6 maanden is en sowieso al meer eet en drinkt dan alleen melk. HA is bij een bewezen kmea niet voldoende, dus ik vermoed dat er geen allergie in het spel is.

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn kindjes hebben na de bv periode alleen maar Biobim gekregen. Ook al hun andere voeding is 95% biologisch. Voor mij dus een bewuste keuze.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik heb altijd bv meegegeven, maar hier zat er ook standaard Nutrilon in de prijs. Als je wat ander wilde, moest je dat zelf meegeven. Mijn oudste heeft nog wel een paar maanden kv naast de bv gehad en dat was hypo-allergeen en dat gaf ik ook zelf mee, bedenk ik nu ineens.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij verhoogde kans op allergieën wordt wel HA geadviseerd. Niet alleen bij kma.

Deel Deze Pagina