in januari ga ik op zwangerschapsverlof. Nu ga ik er nog 3 maanden ouderschapsverlof achteraanplakken, dus ik ben heeeel lang met verlof. Mijn zoontje van 3 gaat nu 2,5 dag p week naar het kdv. Hij heeft het daar erg naar zn zin, is gek op de juffen en heeft veel vriendjes. Ik zou hem naar een psz kunnen doen tijdens mijn verlof, daarmee zouden we veel geld besparen. Maar er verandert al zoveel voor hem als de baby komt ik wil hem ook zijn juffen en vriendjes niet ontnemen. Ik zit er nu aan te denken om er 1,5 dag kdv en dan nog psz van te maken, maar ik ben ernstig aan het twijfelen. Zijn hier meer dames die extra lang verlof hebben opgenomen? Wat hebben jullie gedaan met de kdv-dagen van jullie andere kindje(s)
Als hij na je verlof nog weer naar het kdv gaat zou ik minder uren doen. Dan houdt hij toch wat ritme en blijft het contact met leidsters en vriendjes. Het is voor hem wel prettig dat iets wat echt van hem is in de periode van veranderingen blijft bestaan. Zelf heb ik er (net) niet mee te maken gehad, mijn verlof ging in op de vierde verjaardag van de oudste. Maar ik merkte wel dat hij heel blij was dat zijn schoolritme waar hij al gewend was gewoon lekker door ging. Tuurlijk dagje thuis met mama en baby is ook leuk maar zijn eigen ding doen had wel de voorkeur
ik zou peuterspeelzaal ok niet aanraden hoor, weer nieuwe leidsters en kindjes en dan is ie net gewend en moet ie er weer af. ik zou minderen bij het kdv als dat mogelijk is, regelmaat en structuur is wel belangrijk voor je kindje zeker als er toch al veel gaat veranderen.
Hier gaat mijn zoontje gewoon op bepaalde dagen (sowieso 1x per week) naar het kdv tijdens mijn verlof. Ik heb nog bijna 2 maand vakantie uren staan die ik op ga nemen. Zo heb ik 1 dag even tijd voor de kleine en kan hij gewoon lekker zijn dingetje doen bij het kdv.
ik zou ook minderen en dan geen psz doen. Dan bespaar je wat, maar heb je nog wel ritme en regelmaat voor je kindje en het groepsgevoel zoals ook op school straks. Tegenwoordig zijn veel kdv programma's vrij gelijk aan de programma's van psz. Dus ik denk dat dat verder niets toevoegd en inderdaad alleen maar voor meer verwarring zorgt.
Ik zou hem gewoon 2 dagen heen laten gaan. Als hij het er naar zijn zin heeft is dat prima. Heb jij ook lekker wat tijd alleen met de baby.
Hier geen extra lang verlof, maar ons oudste zoontje gaat gewoon de standaard dagen naar de opvang. Wel een uurtje korter per dag (half uur later heen, half uur eerder ophalen), zodat hij niet het gehaast van een normale werkdag heeft, maar wel het ritme kan voortzetten wat hij gewend is. Er verandert al zoveel.. nieuwe kamer, nieuw bed, mama die toch net iets minder kan, straks de baby.. en zoals Suus zegt, voor mij straks ook een paar dagen per week alleen met de baby!
Ik liet het ook gewoon doorlopen (normaal verlof). Ik vond het voor mezelf ook wel lekker, 1 dagje met baby alleen thuis. Wel bracht ik hem wat later en haalde ik hem wat eerder dan normaal, zodat we niet zo hoefden te haasten 's ochtends.
Ook hier extra lang verlof, heerlijk! Ik heb van de vijf maanden verlof na de bevalling voor een periode van twee maanden mijn dochter maar 1 ipv 2 dagen naar het kdv laten gaan. In de eerste 8 weken na de bevalling vond ik het namelijk voor iedereen beter als ze twee dagen ging. De laatste vier weken van mijn verlof gaat ze ook weer twee dagen per week, dan heb ik nog ff de tijd om zelf wat te gaan doen en kan de jongste met me mee. Ik ben nu over de helft van mijn verlof en kan zeggen dat deze constructie me goed bevalt. Peuterspeelzaal zou ik niet aanraden, weer een nieuwe plek zoals anderen al zeggen en dat kan teveel zijn in een periode dat er al een nieuw gezinslid bij komt. Succes!