dat kun je nog niet berekend hebben, want dat plan is er nog helemaal niet door. Het is een voorstel, wijzingen worden pas doorgevoerd wanneer het voorstel is aangenomen.
maar dan kan ik het nog wel berekend hebben, net als ieder ander, die kijkt hoeveel uur voor die 140% staat, ook al is het een voorstel
maar ik dacht dat het nog niet bekend was hoeveel procent het zou worden en hoe die regeling precies vorm gegeven zou worden. Dus misschien wordt het straks wel heel anders, dat bedoelde ik er eigenlijk mee.
volgens de regels die ze willen hebben krijg je max 140%toeslag vergoed over de uren die gewerkt worden. dit geld voor de partner die het minst werkt en dus de minste uren heeft. dit jaar is het nog zo dat als je werkt je recht hebt op kindertoeslag voor 5dg per week ondanks dat je eigenlijk maar 1 dag opvang nodig hebt. dit kost te veel geld en hiervoor is kindertoeslag niet bedoelt. voor die ouders die toch een middagje vrij willen kunnen altijd nog peuterspeelzaal proberen. ook houden deze kinderen veel plekken in de opvang vol terwijl ze eigenlijk gewoon thuis bij mama of papa kunnen zijn. de wachtlijsten zullen wel slinken maar ouders met wisselende uren of maar enkel uren per ochtend/middag werken en hierdoor toch persee een hele dagdeel moeten afnemen komen in de problemen omdat hierdoor de max zo is bereikt. kinderdagverblijven willen eigenlijk niet per uur gaan werken omdat er dan totaal geen overzicht meer is en hee de dag mensen in en uit lopen waardoor de groep ook van slag raakt. je kunt dus berekenen op hoeveel uur opvang je recht hebt. gewerkte uren gedeeld door 100 en dan x 140. uitkomst is het aantal uren waar jij recht op zou hebben als de regeling doorgaat