invallers

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Angie85, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    A gaat nu al drie weken naar de kdv.

Tot nu toe heb ik 4 verschillende invalsters gezien in de baby groep waar mijn dochter 4 hele dagen aanwezig is.

Is dit niet een beetje teveel? Ik bedoel teveel vreemde gezichten?

2. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Hoi,

Naast de vaste leidsters nog 4 invallers? Lijkt mij niet echt de bedoeling nee. Bij mij op mijn werk proberen ze vaste invallers in te zetten als het om een langere tijd gaat. Waarom zijn er zoveel invalkrachten? Ik zou het in ieder geval vragen, als je je kindje net komt brengen heb je houvast nodig je kindje zal er niet al teveel van merken waarschijnlijk maar ik zou er als ouder geen prettig gevoel bij hebben. Gewoon een gesprekje aan gaan met een vaste leidster waarom het zo wisselend is en aangeven dat je je er niet prettig bij voelt dat begrijpen ze best hoor!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou dat zou ik wel even na willen vragen! Ik heb in een half jaar maar 2 invallers gezien, dus 4 in 4 weken vind ik erg veel.
    Ik was laatst al van slag omdat ik mijn kind bij een invaller moest achterlaten!

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het ook wel erg veel, maar waarschijnlijk is dit de enige oplossing, anders had het kdv er vast niet voor gekozen.
    Het is echt de tijd van het jaar om ziek te zijn (ook de leidsters).

Ik sta voor de klas en ook wij hebben veel zieken in het team.
    In groep 6 hadden de kinderen vorige week 4 leerkrachten :confused: , maar het kon echt niet anders, omdat ook invallers vaak een gezin hebben waar bijv. ook weer kinderen ziek van zijn....

Hopelijk is alles snel weer bij het oude.

5. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik wou t zelfde als Anakin zeggen...Ik werk nl op een kdv en er zijn zooooo veel zieken op t moment! We hebben zelfs een tekort aan invalkrachten en moeten dus af en toe t uitzendburo bellen :(.....

6. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Gisteren heb ik toch iets vervelends meegemaakt.

Ik ging me meisje ophalen van de creche, geen leidsters te bekennen maar wel een invalster (weer een ander, vreemd gezicht nummero 6). Aan de hand van het bord waar flestijden op genoteerd worden en fruithapjes, meldt ze dat me dochter een beetje fruit heeft gekregen!

Pfff ik ging een beetje door het lint, want dat mag ze nog niet hebben.

Nu net heb ik haar weer gebracht en weer geen leidster te bekennen... bah bah bah!

7. jacqje

jacqje Lid

8 jul 2006
    84
    0
    6
    Ik zou ook razend zijn. Vooral om het feit dat ze haar al fruithap hebben gegeven! Zo te zien is ze nog maar 3 maanden! Zijn ze niet goed wijs daar. Was er vanochtend alleen een invaller oid? Ik zou heel snel een gesprek aanvragen. Succes.

Groetjes Jacqje

8. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    Sorry maar veel zieken of niet dat lijkt mij niet normaal bij ons is er altijd 1 leidster van de groep en anders een vaste inval en wij hebben ook heel veel zieken hoor. Bij ons zit er ook een locatiemanager op de locatie zelf ik zou daar direct naar toe stappen en anders kan je vast ergens heen bellen.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Lekkere invalster dan! Slechte zaak, wij houden goed bij wie wat mag hebben en als we het niet zeker weten, vragen we het aan de groep er naast. Weten die het ook niet, word t NIET gegeven. Stond laatst alléén als invalster op n kleine groep die ik niet kon. Ging super, kon alles nalezen wat de kindjes mochten/moesten, slaaptijden etc.

Sommige ouders doen best lullig af en toe. 'Oh wéér een andere' zonder blikken of blozen. Ja hallo wees blij, anders had je geen opvang gehad..

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Hier ook vaak een invaller en vind het meestal niet erg, meeste zijn erg aardig en weten goed te vertellen hoe of wat over de dag, heb alleen twee keer een jong grietje gehad dat niets wist, wist niet eens welk kind ze uit bed moest halen voor mij.
    Ziekte kunnen ze helaas ook niets aan doen, vind het wel vervelend maar goed, is niet anders

11. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Owja? en als DIE leister nou ook ziek wordt dan? ;)

Ik werk zelf op een vrij grote (TE grote als je t mij vraagt) locatie en daar hebben we net echt een enorme ziektegolf gehad! Zelfs WIJ kenden de invalkrachten niet omdat ze van Randstad uitzendburo kwamen :(

Maar t neemt niet weg dat t echt heeeeeel vervelend is hoor!

12. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    @mirwar ja als iedereen ziek word is het anders maar gelukkig gebeurd dat nooit. Ik werk ook op een grote locatie hoor 13 groepen totaal en de stichting is helemaal groot maar bij ons komt het zelden voor dat er 2 invallers op de groep staan en als dat gebeurd zijn het de vaste invallers van de locatie dus die kennen de ouders ook. Bij ons is het gelukkig wel goed geregeld dacht eigenlijk dat het overal wel ongeveer zo zou gaan.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wow 13 groepen!

Bij ons zijn er maar 3 groepen en dan is de kans natuurlijk groot dat er iemand ziek wordt. Neemt niet weg dat ik geen prettig gevoel heb als ik mijn dochter aan een "vreemde" geef...
    Al zou ik er nooit opmerkingen over maken hoor! Die meiden die invallen doe het ook maar mooi even. Ik heb ook wel als invalleerkracht gewerkt en das zeker niet makkelijk!

14. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    zow idd 13 groepen! Dat is net een fabriek! En ik dacht dat wij al groot waren met 6 groepen (excl nso) :(

Deel Deze Pagina