Kinderopvang wil geen groentehap geven

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Moniki, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Hai meiden,

de opvang waar Silvan naar toe gaat wil geen groentehap geven om 16.00 uur. Hebben jullie ideeën hoe ik dit in pas in zijn schema?

Dit is zijn schema:

7.00 uur fles
    10.30 uur fruithap
    12.30 uur boterham+fles
    16.00 uur groentehap
    19.30 uur papfles

Ik haal hem pas tegen 17.30 uur op van de opvang, dus dan zou hij zijn groentehap pas tegen 18.00 uur krijgen. Ze willen hem wel een rijstwafel geven, maar daar redt hij het nooit mee tot 18.00 uur. Pff, ik weet het echt even niet, maar misschien dat jullie me kunnen helpen?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hoe vaak gaat hij naar de opvang?
    Ik zou in jouw geval een fles laten geven om 16:00. Over een maand of 3/4 zal hij het wel redden met een rijstewafel. Kon mijn dochter ook niet toen ze 6 maand was, maar nu gaat dat makkelijk hoor!
    Dan rond 18:00 de groente en voor het slapen nog een klein flesje. Dat kun je over een maand of 2 ook weer vervangen door een toetje.

3. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Als hij om 16.00 uur een fles krijgt, dan krijg ik er geen groente meer in. En een kleinere fles geven, daar trapt hij helaas niet in. Hij blijft dan hysterisch huilen....
    De groente overslaan zou natuurlijk wel kunnen, maar dat is mijn bedoeling niet natuurlijk...
    Volgens mij wilde KO wel fruit geven, dus misschien is dat dan een idee om 16.00 uur? Geen idee of ik er dan om 18.00 uur wel groente in krijg, maar dat zou ik nog kunnen proberen toch? Of krijgt hij dan te veel fruit op een dag (weet niet of je te veel fruit kunt krijgen hoor :).
    Weet ook niet helemaal zeker of de KO dat wel wil of dat het een eenmalig aanbod was, want ik zie geen verschil tussen fruit en groente geven.

4. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Groenten gaan er iha iets minder makkelijk in dan fruit, bij de mijne althans, dus wellicht is dat de reden dat ze wel fruit willen geven? Wij hadden hetzelfde euvel toen we net met groenten begonnen, onze kleine man was na een crechedag gewoon te moe om daarna nog zn groenten te eten. Toen hebben ze het een tijde 's middags aan hem gegeven (hij gaat 3 dgn per week) maar op een gegeven moment hebben ze aangegeven dat het teveel tijd kostte en dat ze dus liever wilden dat wij 'm zelf de groenten 's avonds gaven. Nou dat was even balen en ook wennen voor ons, maar uiteindelijk, ook naarmate ze onze man ouder werd, gaat dat nu eigenlijk prima (Behalve dan dat we nu weer in een periode van 'ik wil geen groenten maar wel toetje' zitten ;)). Hij krijgt wel 's middags nog een kleinere fles, 120 cc met 3 schepjes, wat meer water erbij dus ook omdat hij buiten z'n melk niet zoveel drinkt. Z'n schema is:
    - 8 uur: papfles 200*6 met 6 schepjes Bambix
    - 9.30 uur: fruit
    - 12 uur: boterhammen 1 a 2
    - 3 uur: kleine fles 120*3
    - 6 uur: groenten + toetje (yoghurt)
    - 7 uur: fles 200*6 (gaat meestal niet helemaal op)

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Misschien omdat ze groenten moeten opwarmen en fruit gewoon koud kunnen geven. Dat is minder moeite.
    Maar staat dit in hun beleid? Beetje raar eigenlijk. Omdat de meeste kdv's gewoon het schema van thuis aanhouden. Behalve dan echt warm eten na 1 jaar of zo.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Bij ons geven ze ook geen groente. Louise krijgt haar groente/warm eten dus pas als we thuis zijn, rond 18.00 uur. Rond 16.00 uur krijgt ze een koekje/rijstewafel/oid met een beker water/thee of sap.

Ik zou toch proberen de fles om 16.00 uur en dan de groentehap als hij thuis is. Misschien dat als je het een paar keer zo probeert, hij het wel gaat pikken.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien dat je de dingen overdag ook iets eerder kunt doen, evt alleen op KDV dagen? dus om half 10 al fruit, en 12 uur boterham. Dan kan hij om 15 uur al een fles, en is hij wat hongeriger om 18 uur voor de groente?

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb bij ons kdv wel gezien dat ze uit een potje groenten warm maken. Meestal zo rond half 5. Maar volgens mij zijn er niet zo veel kindjes die groenten krijgen.

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Meestal doen kdv's groente geven bij kindjes tot 1 jaar omdat deze kindjes het vaak wat minder lang uithouden zonder eten.
    Vind het dan ook raar dat ze dat bij jullie niet doen. Echter na een jaar snap ik het wel soms hadden we hier 6 kinderen die allemaal warm moesten eten tussen 16.00 en 17.00 terwijl iedereen dan ook nog eens verschoond moet worden en er ondertussen ook al weer ouders komen.
    Ik zou het denk ik anders toch nog een keer aankaarten of ze voorlopig toch geen groente willen geven en dat hij anders wel heel erg vervelend gaat worden.

10. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    toen florian het nog net niet redde tot 18.00 uur zonder groenten gaven ze hem wat yoghurt op het kdv, dan gaf ik die niet meer na zijn groenten. ging hier perfect. ze gaven het wel op het kdv,maar ik wilde graag dat florian ging wennen aan het mee eten met de pot.

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Op het oude kdv heeft Camila zonder problemen altijd warm kunnen eten (dat wat ik meegaf). Nu zit ze op een ander kdv en gelukkig doen ze hier ook niet moeilijk ondanks dat ze al een jaar is.

Ik legde het altijd zo uit dat ze gewoon weinig dronk (is ook zo) en dat als ik haar 's avond dan pas tegen half zeven haar eten kon geven ze rond achten na haar badje echt geen flesje meer wilde. Hier hebben ze altijd begrip voor gehad.

Deel Deze Pagina