Ons meisje is erg gericht op mij, zelfs papa krijgt haar moeilijk rustig als ze huilt. Vandaag heeft hij een hele middag met haar rondgelopen, huilen, schreeuwen, onrustig, enz. Ik kom thuis: en ze is gelijk rustig... Nu vind ik het heel erg moeilijk dat ze over twee weken, twee dagen per week naar de opvang moet. Als het maar even kon, hield ik haar bij me, maarja dat kan niet Hebben Mama's ervaring met bovenstaande en dat het toch goed ging? Broerlief van 3 jaar gaat al een poosje, misschien helpt dat?
Hoi Dot, Ik werk zelf op een kdv en wat ik ouders altijd adviseer is om zelf even 2 nachtjes met een doekje te slapen, zodat jouw lichaamsgeur hier in trekt. Het kan zijn dat ze alleen al gerustgesteld wordt doordat ze jouw geur dus ruikt. Gaat jouw kindje ook nog wennen van tevoren? Misschien kan je hun het probleem voorleggen en vragen of ze misschien een keertje extra kan gaan wennen... Succes ermee in ieder geval! En geloof me, in het begin zal het best lastig zijn, maar mijn ervaring is dat het echt wel goed komt in de meeste gevallen!
ach wat rot dat je je zo voelt. Ik snap het wel hoor, het is voor jou ook weer ontzettend wennen. Ik herken het ontzettend en niet als moeder, maar als leidster. Als ik een stuiver kreeg voor alle mama's die met deze zorgen binnenkwamen en het uiteindelijk perfect ging, was ik nu miljonair. Geintje natuurlijk, maar ik snap je zorg heel goed. Jij bent haar mama en weet precies wat ze wanneer nodig heeft. Mijn tip: leg jouw gevoel goed uit aan de leidsters, het is voor hen fijn om te weten dat het voor jou moeilijk is, dan kunnen ze daar rekening mee houden. Verder zou ik proberen, hoe moeilijk dat ook is, om dat gevoel proberen te negeren. Wanneer jij nl onrustig bent als jij haar straks wegbrengt, voelt zij dat ook en zal ze ook onrustig worden. Ze heeft ontzettend veel te zien en indrukken op te doen. Dus ik verwacht dat ze veel zal slapen en verder lekker met de leidsters kroelen. Want vergeet niet, om zo'n klein babytje wordt gevochten hoor je meisje zal niks te kort komen. En als ze het even moeilijk heeft, vraag je gewoon of broer even een kusje mag komen geven bij haar. Dat is voor jezelf ook fijn. En ik zeg ook altijd: bellen wanneer je wil weten hoe het gaat, dat is geen probleem. Heel veel suc6, en vooral voor jou, met je meisje komt het wel goed
Geloof me....het went voor jullie beide, sneller dan je denkt! T is even vervelend, maar een baby tot maand oud 6 is tevreden als ie krijgt wat ie nodig heeft, persoon maakt, nog niet heel veel uit. Breng hem eerder ook al eens even weg, dan went ie langzaam en, jij ook. Sterke en succes!