Nee als een ouder dat vraagt kun je dat niet prima doen! Pcm geven mag op vrijwel alle kdv's gewoon niet, of jij gaat nu bepalen dat dat wel mag En een ziek kind hoort niet door pcm opgepept bij het kdv gedumpt (want ja in zo'n geval zie ik het als dumpen) te worden, maar lekker thuis in de eigen omgeving te zijn.
in het geval van jouw kind zou de PCM tegen pijn zijn, maar je kind heeft ook koorts. Als het beleid is dat je kind wel tegen pijn PCM en niet tegen koorts zit het KDV in een lastig parket, de PCM werkt voor beide. Ik denk dat ze daarom toch iets van de ha willen Ja er is mis communicatie met het KDV. Maar je richt je irritatie nu tegen de verkeerde. Het KDV houdt zich aan het beleid, de ha weigert iets. Dus denk is na, wie is nu hier het probleem? Juist de huisarts! Mijn persoonlijke mening is overigens dat als je kind al 2 weken lang koorts heeft en zonder PCM dit 40 graden is, dat je kind niet thuishoort bij het KDV. PCM is geen geneesmiddel maar onderdrukt de symptomen
Wij hebben ook een keer in een soortgelijke situatie gezeten met het kdv. Ik bracht onze jongste dochter fit daar naar toe, maar in de loop van de dag is ze ziek geworden. Niet fit, koorts, echt niet lekker. Ze hebben ons natuurlijk gebeld om haar te komen halen. Wij hebben op dat moment aangegeven dat ze haar paracetamol konden geven en dat we haar zouden komen halen. Eenmaal daar bleek ze echt een hoopje ellende. Paracetamol had ze niet gekregen, want 'dat deden ze niet'. Thuis een zetpil gegeven en binnen 10 minuten knapte ze flink op. En ja, ik ben toen flink boos geweest. Als ze haar meteen paracetamol hadden gegeven, had ze zich niet zo lang ellendig hoeven voelen. Onze dochter ging naar het kdv, omdat wij allebei werken. Op dat moment draag ik de zorg over aan het kdv. Ik verwacht dat ze goede zorg bieden, ook op het moment dat mijn kind (onverwacht) ziek wordt. Daar betaal ik ook voor. Helaas is het beleid anders. En daar moesten we het mee doen. Ik denk wel dat je je zoontje te snel weer naar het kdv hebt gebracht. Soms is het lastig in te schatten bij die kleintjes. Maar ook dan kunnen ze goede zorg bieden aan jullie kindje tot het moment dat je hem hebt opgehaald. Zeker omdat je de situatie van tevoren met hen hebt overlegd.
Jeetje dames rustig....pfff. Ten eerste richt ik mijn pijlen niet alleen op de kdv, ook op de huisarts en ook op onszelf. Uiteraard kijken wij ook naar ons zelf. de reden voor de PCM is zowel hoofdzakelijk de pijn en de koorts in bijkomend en tja dat het 2 vliegen in 1 vangt, kunnen wij ook niks aan doen. Wat ik al eerder heb gezegd met de PCM en de antibiotica doet hij het hartstikke goed, hij heeft dus absoluut geen extra aandacht nodig van leidsters hij vermaakt zichzelf prima. En wat betreft het 'dumpen' van mijn kind op de opvang, je kent mij niet en je hebt geen idee. Dus dat soort opmerkingen mag je vriendelijk voor je houden. Ik heb een gesprek gehad met de kdv, ze geven toe dat de communicatie niet goed was en ze erkennen dat ze idd PCM hadden moeten geven voor de PIJN en de koorts was niet de hoofdzaak. En voor wie het intresseerd hij is vanaf gisteravond koortsvrij maar hij grijpt en trekt nog veel aan zijn oren en kan er niet echt op liggen. Woensdag ochtend de laatste antibiotica, dan weer terug naar de arts om te kijken hoe het er dan uitzien. Topic mag dicht.
Wij reageerden tegelijk zie ik. Ik vind het goed van het kdv dat ze toe hebben gegeven dat ze beter wel paracetamol hadden kunnen geven. Beterschap!
Sorry, maar daar betaal je bij een kdv dus niet voor, bij de grote meerderheid iig niet. Ziek = ophalen, en als je dat zelf niet kan door werk, moet je achterwacht regelen in de vorm van bv opa, oma, tante etc.
Nou idd bubbel het is soms lastig inschatten, Ik ben zelf nooit boos geweest en nog steeds niet. Ik baal alleen dat mijn zoontje de dupe is van beleid en regeltjes. Maar goed de lucht is geklaard tussen ons en het kdv. Daarmee is deze discussie voor mij ook klaar.