Dat bedrag klopt wel hoor. Zelf betalen wij voor de opvang 1150 (zonder teruggaaf) en dat is voor 4 dagen. Overigens hebben ze meer dan fulltime opvang. En ze verdienen idd genoeg.
Maar dat is nog steeds onmogelijk. Zelfs bij een salaris van 1.000.000 euro per jaar krijgt iemand meer dan 250 euro toeslag voor 4 dagen per week van de belastingdienst. Onze kinderopvang kost voor 4 dagen overigens iets van 1050 euro. En dan ligt de uurprijs hoger dan al het andere dat ik gehoord heb.
De maximum uurprijs die een kdv of bso mag vragen is 6,10. Maar volgens mij is het wel zo, dat ze meer mogen vragen voor bepaalde uren. Voor avondopvang, of bijv flexibele opvang. Wij betalen voor 1 dag per week 200 per maand (verschilt een beetje hoeveel vrijdagen er in een maand zitten, de ene keer 4, de andere keer 5) Dus als Jelle 5 dagen zou gaan zouden we rond de 1000 uitkomen. Nou moet ik zeggen dat ons kdv erg goedkoop is, maar 4.45 per uur.
Die van ons kost idd 6,10 per uur. En mijn ouders maken daarnaast ook gebruik van flexibele opvang. (avonduren etc.) Ze verdienen gelukkig niet meer dan een miljoen hoor. Dus dan krijgen ze een beetje. Neemt niet weg dat er nog steeds ongelofelijk veel bij moet.