Kinderdagopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Pruts27, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Zoals zoveel moeders wil ik graag blijven werken. Ik werk nou 4 dagen en ga in januari 3 dagen werken. Mijn man gaat dan van 5 dagen naar 4 dagen.
    Nou hebben we dus miv 1 januari 2009 voor de dinsdag en donderdag kinderopvang nodig. We wonen in een niet te grote stad, dus dachten dat we dat nou nog wel konden regelen (2 opvangcentra in de buurt + 1 een klein stukje verder rijden). Nou dus mooi niet. Kreeg ik vandaag van één van de centra's een offerte die pas in kan gaan vanaf 1 september 2009! Daar wordt je toch niet goed van. De overheid wil dat je blijft werken, maar maakt het onmogelijk om opvang voor je kind te kunnen krijgen.
    Hoe zijn jullie ervaringen met kinderopvang regelen?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar Oppas & Kinderopvang.
    Graag goed kijken waar je iets post.
    Elmo

3. sams

sams Actief lid

19 dec 2007
    120
    0
    0
    Hoi,
    Ik werk zelf in de kinderopvang en wij zijn aan strenge eisen verbonden.
    De dinsdag en de donderdag zijn altijd de drukste dagen... En je zit aan een beperkt aantal m2 vast per kind in de groepsruimte. Je kunt dus geen 20 kids in een ruimte gaan stoppen waar er maar 12 toegestaan zijn.
    Dit komt ook niet ten goede aan de kwaliteit en wat is nu het belangrijkste voor je kind? Een geschikte ruimte en voldoende aandacht of opproppen in een hokje met 20 anderen.
    Ik weet dat dit probleem bij (bijna) elk dagverblijf speelt dus hopen op een eerder beschikbare plek of op zoek naar een andere oplossing (zelfs ik heb dat moeten doen en ik heb voorrang...)
    Succes ermee.
    Groetjes Sams

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wat hebben jullie het lekker geregeld zeg, jij 3 dagen en je partner 4 dagen werken!

Hier in Zwolle is het ook een ramp! Ik heb onze beeb bij 9 weken zwangerschap al ingeschreven en kan tot feb 2009 alleen maar terecht op vrijdag!
    Gelukkig springt mijn moeder bij, dat wilde ze sowieso al.

Misschien kan je eens rondvragen bij KDV's in nabijgeleden plaatsen. Ik weet dat het in sommige plaatsen nog rampzaliger is, maar er zijn ook plaatsen waar veel plek is!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn zusje werkt ook op een KDV en daar is het hetzelfde. Zodra je weet dat je zwanger bent moet je je eigenlijk al inschrijven en dan is het nog maar de vraag of er plaats is op de dagen dat je opvang nodig hebt.

Maar misschien is een gastouder een idee (voor tijdelijk)?

6. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    Ja lekker he. Mijn man is altijd al de vrijdagmiddag vrij, neemt dan zijn ADV dagen op en werkt dan 8,5 uur de andere 4 dagen. Zodoende kan hij makkelijk de vrijdagochtend ouderschapsverlof nemen. Bij mij op het werk is het heel makkelijk om minder te werken. Werk nou 4 dagen en dus straks 3 dagen.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje wat balen zeg... maar heb je al iets gehoord van die andere opvangcentra?

Ik had ook zoiets verwacht hier maar er was geen wachtlijst en zelfs de dagen waarop ik opvang wilde waren geen probleem.

8. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Volgens mij bijna overal wel een probleem. Ik ben nu 3 dagen gaan werken en mijn vriend werkt er gewoon 5. Ik heb het geluk dat ik zelf mijn dagen in kan delen, dus ik kan schikken naar kinderdagverblijf. Ik kon de eerste maand ook maar 2 dagen krijgen. Voor die andere dag oppas geregeld (oma). Nu ben ik de ma en di vrij, en vanaf 1 aug gaat dat weer veranderen. Dan ma en vrij vrij. Tja, dus het geluk dat ik het zelf in kan delen, anders was het hier ook een probleem geweest. Wel al ingeschreven bij 12 weken zwangerschap!

9. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    Inmiddels bij een ander kdo (met 2 vestigingen) ingeschreven en gisteren wezen kijken. Hiervan krijgen we pas 3 maanden van te voren te horen of onze beeb geplaats kan worden. Volgende week gaan we kijken bij een kdo in een nabijgelegen dorp/stad (zelfde gemeente). Hier schrijven we ons ook gelijk in. Hopelijk is er nou een optie om de di en do opvang te kunnen regelen. Afwachten dan maar.

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    tja hier hetzelfde, heb me met 12 wkn zwanger aan gemeld (dus febr07) en heb pas sinds april 08 volledige kdv.
    sophie kon wel gedeeltes komen en iedere maand kwam er een dagdeel bij.
    maar ja , je kunt idd geen 30 kinderen in een ruimte stoppen.

ik heb trouwens regelmatig naar hoofdkantoor gebeld om te vragen of er plek was en heb niet mn dagen kunnen krijgen die ik had afgesproken met mn chef. gelukkig deed mn chef daar niet moeilijk over, als ik mn uren maar maakte.

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Kan je niet op andere dagen gaan werken?

12. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    Gisteren met mijn afdelingshoofd gesproken. Ik kan evt. op de maandag en donderdag vrijnemen tot 1 september. Vanaf 1 september wordt dit dan de maandag en de woensdag. Moet nou alleen nog even bellen of we dan wel de periode van janauri tot september op de woensdag opvang kunnen krijgen, maar volgens mij is dit een minder drukke dag. Op hoop van zegen!

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hier was het gelukkig geen probleem, ik had eerst de woensdag aangevraagd, dit was geen probleem, toch bleek het voor ons makkelijker om de donderdag naar de opvang te gaan, dit was ook geen probleem gelukkig, ze is vandaag voor het eerst naar de opvang, spannend hoor!
    Ik werk woensdag, donderdag en vrijdag, waarvan ze dus donderdag naar de opvang gaat en woensdag en vrijdag komen mijn ouders bij mij thuis!
    Lekker geregeld dus!

Ben benieuwd hoe het haar bevalt!

Henriette

14. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    Heb vanochtend gebelt met het kdv en we kunnen wel terecht voor de di en wo vanaf 1 januari tot 1 september en dan miv 1 september de di en do. Gelukkig vinden ze het hier op het werk ook geen probleem. Dus alles lijkt toch nog op zijn pootjes terecht te komen.

En Jette vond de kleine het leuk op de opvang? Lijkt me wel spannend om je kindje voor de eerste keer te brengen!

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ik heb vandaag maar 2x gebeld naar de creche, goed he, tja het was wel een beetje vreemd om haar daar toch bij vreemden achter te laten.
    Maar ik denk maar zo zij hebben er voor geleerd en ik doe maar wat hi hi hi!

De leidster vertelde dat ze veel had gelachen vandaag maar tijdens de fles wel wat had gehuild zij dacht dat dit te maken had met de drukte, ik mag haar over 20 minuten weer halen dan zit mijn werktijd er weer op, gelukkig maar!

Jette

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik werk ook op een kdv. Nu is dit kdv helemaal nieuw en is er og plek zat, maar ik weet dat er veel wachtlijsten zijn normaal.
    Wij hebben het nu heel rustig, maar het probleem is ook dat je niet teveel babies mag hebben. Dus plek zat maar er mogen geen babies aangenomen worden. Dit zijn allemaal wetten, en daar moet aan gehouden worden. Ik werk op een verticalegroep en daar mag je van de 12 kindjes niet meer dan 5 kindjes onder een jaar hebben.

De wo en vrij zijn dagen dat er eigenlijk bijna overal wel plek is. Deze dagen zijn altijd het rustigs. En de di en do zijn de dagen die eigenlijk altijd over vol zitten.
    Hier in omgeving haarlem, schieten de kdv als paddenstoelen uit de grond. Er is zoveel vraag, maar te wenig plek. Door die nieuwe kdv's is het hier wel te doen een plekje te vinden.

Balen, maar gelukkig dat je het even zo heb kunnen regelen!

kus miek

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik werk ook op een kdv en merk dat we ind e maanden sept t/m maart vollopen en daarna is er altijd een leegloop.
    dus me teamleidster in de stress maar het komt meestal wel in orde dan in sept hebben we ineens weer 2 intaken per week en zit ik zo weer aan me 12 kids.

Ja ik mag ook maar 12 kinderen in me groep hebben volgend de ggd.

Gelukkig zijn er veel kdv`s in rotterdam dus is er binnen onze stichting altijd wel ergens een plek.
    Zelfs al is het maar voor nood.

Deel Deze Pagina