Bijtgraag kindje op kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Angeltje24, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Enkele maanden geleden vertelde een juffie van het kdv dat Nina die dag gebeten was in haar been. Bij thuiskomst schrok ik me rot. Het had alle kleuren en vandaag de dag heeft ze er nog een litteken van (een vlek).
    De schuldige was een jongetje bij haar op de groep die 5 maanden ouder is. Zijn ouders zijn er op aangesproken en die hebben bekend dat hij het wel meer deed en dat het een fase is. Daar het kinderen zijn heb ik me er snel bij neergelegd en ben ook niet naar de ouders toegestap. Het zijn kinderen en het kan gebeuren.
    Afgelopen vrijdag stond ik te koken van woede. Onze dochter is weer thuis gekomen met een bijtwond en dit keer in haar arm. Je ziet het hele gebitje op haar pols staan en het is helemaal blauw. Boven de afdruk had ze ook nog een bloedend wondje. Ik kon wel janken. Ik vermoed dat het weer dezelfde is. Dit keer is het ons niet verteld dus waarschijnlijk is het ook niet opgemerkt. Ik zit er aan te denken aankomende donderdag als ze weer gaat hier wat van te zeggen. Ik vind dit eigenlijk niet normaal!
    Hoe ga ik hier mee om? Iemand hier ervaring mee?

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    jeetje heftig. voor die ouders van dat kindje lastig. wat kan je er tegen doen? geen idee, maar ik zal mijn dochters ook zeker niet laten bijten. logisch dat je woest bent. maar wat te doen. leidsters moeten maar beter opletten dan ofzo

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    klinkt lullig maar die ouders moeten hun kind een keer terug bijten. Het schijnt dat het dan snel over is. Euhhh bij mij heeft het destijds geholpen. Ik was ook zo'n bijtgraag kind. Ik kreeg van mn ouders een kussen, waar ik zo hard als ik wilde in kon bijten. Heerlijk kon ik toch mn bijt behoeften kwijt. ha ha

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wat vervelend en lastig ook.
    tuurlijk wil je niet dat je kind gebeten wordt, ik zou ook boos zijn.
    maar aan de andere kant als je eigen kindje zou bijten dan baal je daar als ouder ook weer van maar wat doe je er tegen.
    misschien idd een keer goed terugbijten, maar dat kan jij moeilijk gaan doen bij dat kindje en de kdvleidsters ook niet.

lastig hoor, maar wel vervelend!

hopelijk houdt het snel op, zou het wel kenbaar maken dat je er goed van baalt.

joyce

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm allicht kun je de leidsters "om advies vragen"
    weten ze meteen dat he weer gebeurd is en kunnen ze de boel beter in de gaten houden

maar met 2/3 leidster op een groep peuters.. kun je niet verwachten dat ze ze allemaal volcontinu in het oog hebben.

6. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Vervelend zeg. Ik zou het aangeven bij de leidsters.

7. Chantje

Chantje Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Ik werk zelf op een kdv.

Jammer genoeg zien wij leidsters niet alles.
    Als het zo'n grote plek is heeft jouw kindje van gehuild en dat zou toch echt op moeten vallen lijkt mij. Als er een kindje bij mij op de groep huilt gaan we altijd op onderzoek uit.

Geef wel aan bij de leidsters dat je kindje opnieuw gebeten is dat is echt belangrijk hoor! Dat zorgt ervoor dat jij je gevoel geuit hebt en de leidsters zullen er hopelijk weer beter op gaan letten.

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    verplaatst

9. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    jeetje da's niet fijn! kunnen ze dat jochie niet muilkorven? ;)

ik zou het zeker melden, en je zorg erover uitspreken. misschien kunnen zij de ouders van dat kindje nog eens aanspreken? dat het nog steeds gebeurt, en dat het echt niet door de beugel kan?

sterkte! heb zo even ook geen beter idee voor je.

Deel Deze Pagina