Kinderopvang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shay01, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Hey dames

Ik wil straks blijven werken als de kleine er is en heb nu een contract voor 24 uur maar ik weet niet of ik dit wil blijven werken of misschien nog iets minder...
    Dus dan zou ik hem/haar een paar dagen per week naar de kinderopvang willen brengen maar nu is de vraag wat dat nou toch kost?
    Want ik wil gewoon kunnen uitrekenen hoeveel uur ik wil blijven werken dat het dan niet ineens zo wordt dat ik straks moet werken om me kind naar de opvang te brengen...
    Ik heb het al op internet opgezocht maar dan moet je de salarissen doorgeven en dat had ik gedaan enz en staat er hoeveel ging u kind in 2008 naar de opvang en nog meer vragen maar toen had ik nog geen kind dus kan ik het niet berekenen...

Kunnen jullie me hier misschien mee helpen?

Dank je

Groetjes

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Ons zoontje gaat 3 dagen per week naar de creche. Wij betalen daar 150 euro zelf voor, rest krijgen we terug van de belastingdienst. Dat is zo'n 130 uur per maand.

3. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ik zou daar gewoon het aantal uren invullen dat je kindje straks naar de opvang gaat. Wat je nu doet is namelijk toeslag aanvragen voor het afgelopen jaar. Maar dat maakt niet uit, je vult het aantal uren per maand in, het uurtarief van je creche of gastouder en rekenen maar...

Zo heb ik het in ieder geval gedaan!

Succes!

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Waar heb je dat gevonden die site?
    Ik ben namelijk ook erg benieuwd. Ik werk 20 uur in de zorg en daarnaast nog een eigen zaakje waar ik 15-20 uur per week aan besteed. Ws straks een heel stuk minder mocht ik zwanger raken.

Groetjes Cynthia

5. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Dan betalen jullie wel heel erg weinig! Natuurlijk is je eigen bijdrage afhankelijk van jullie inkomens.

Wij willen ons kindje straks 1 dag per week naar de creche doen, en dat kost € 295 euro per maand. Wij krijgen via de belastingdienst ongeveer € 155 euro terug, dus dan is onze eigen bijdrage zo'n € 144 euro per maand.

6. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Als je weet hoeveel het kinderdagverblijf (of de gastouder) per maand kost, kun je dat helemaal zelf berekenen op de site van de belastingdienst (www.belastingdienst.nl). Tik bij de zoekfunctie: kinderopvangtoeslag in, en je komt vanzelf in het rekenprogramma terecht.

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wij moesten geloof ik 80 euro betalen voor 3 dagen in de week kinderopvang. Nu gaat onze zoon straks 2 dagen, maar ik weet nog dat ik dat toen heb berekend via de site www.toeslagen.nl

Uurprijs kan je ongeveer 6,10 invullen, is ongeveer normaal voor een kdv.

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oh ja trouwens, 80 euro ná het terugkrijgen van geld van de belasting he

9. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Hoe kan dat in godsnaam zo weinig zijn?
    Waarom moeten wij dan voor 1 dag opvang per week rond de 140 euro zelf betalen... Ik snap daar niets van!

10. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Oh ik denk dat ik het door heb... ik heb het op www.kostenkinderopvang.nl opgezocht en dan moet je zo een rekenmodule invullen... Maar dan nog is het allemaal best ingewikkeld minder werken of niet...

11. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    nee kimskie dat snap ik dus ook niet daarom vind ik het zo ingewikkeld... misschien verdienen jullie dan teveel ofzo

12. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Shay, ik studeer nog, dus krijg studiefinanciering. En mijn inkomen is dan 0 zeg maar. Mijn vriend verdient niet bijster veel, dus vandaar dat we dan weinig zelf hoeven te betalen. Hoe meer je verdient, hoe meer je ook zelf moet betalen.

13. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Dus eigenlijk ook hoe minder je werkt hoe minder je verdient dus hoe meer je terug krijgt?

14. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ik heb dezelfde berekening als jou gedaan, maar deze klopt volgens mij niet. Je krijgt kinderopvangtoeslag via de belastingdienst gestort, dus ik zou het daar eens proberen. Die berekening is makkelijker, omdat het niet per jaar maar per maand berekend wordt.

Bij mij komt daar een hele andere berekening, en dus uitkomst, uit.

Ik zou die maar eens proberen, want deze vertrouw ik niet helemaal.

15. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Vandaar... wij hebben twee inkomens, waarvan 1 fulltime en 1 parttime, dus dan is het logisch dat wij meer betalen dan jullie.

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja in principe werkt het wel zo ja. Het is best krom eigenlijk.
    Niet als je studeert natuurlijk, want dan moet je al van een studiebeursje van niks rondkomen en om dan ook nog de kdv zelf te betalen, dan kan je niet studeren en later gaan werken.

17. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Kijk wordt het toch nog opgehelderd... Mijn vriend werkt ook fulltime en ik partime (24 uur) dus zal dan wel wat meer zijn als ik het via de belastingdienst uitreken... Ik ga het gelijk even uitrekenen...
    Hoeveel werk jij dan kim?

18. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ik ga straks 24 uur werken en mijn vriend fulltime. Dus eigenlijk hetzelfde als jij. Ik heb de berekening ook op basis van een salaris van 24 uur gedaan...

19. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Nou ik kom er echt niet meer uit... Moet het nog maar een keer bereken via die belasting want volgens mij heb ik het verkeerd gedaan...
    Maar ja het is een feit dat minder werken je meer terug krijgt... is wel een overweging waard

20. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Heb je het gedaan via de site van de belastingdienst?

Deel Deze Pagina