Kinderopvang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shay01, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    ja maar volgens mij heb ik het verkeerd ingevuld met die bedragen enz
    maar volgens mij kan ik er dan wel vanuit gaan dat ik net zoiets als kim zou gaan betalen... Kan wel iets afwijken vanwege wat je verdient maar heb ik in ieder geval een idee van wat het kost

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou er iig niet te lang over nadenken, want de wachtlijsten zijn huge!

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Verschilt wel per plaats natuurlijk.

Maareh..het is niet zo moeilijk toch? Als je 6.10 als uurloon aanhoudt, je 24 uur invoert voor dagopvang en zegt dat je geen vergoeding krijgt van de gemeente (krijg je niet als je werkt) en jullie jaarloon invult...Dan krijg je toch gewoon het bedrag wat je terug krijgt? Kan je zelf uitrekenen wat je moet betalen als je gewoon 6,10 keer 24 uur doet. En dan min het bedrag wat je vergoed krijgt..

4. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Nee ik moet idd nog opschieten ook want ja wil het ook nog eens op tijd op me werk opgeven anders gaan die weer zeuren... wat een gedoe... Vanavond zoek ik het tot op de bodem uit... Zodat we kunnen beslissen hoe en wat...

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier is het zelfs zo erg dat we al moeten opgeven voor de lagere school!
    Succes ermee! ;)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.949
    113
    Ja, ik vind het ook niet erg veel eerlijk gezegd. Wij werken beiden. Ik 24 uur en mijn man fulltime. We zitten niet erg hoog qua inkomen denk ik, zijn beiden nog jong, maar verdienen ook niet slecht. Denk zo rond de 45000 op jaarbasis bruto.

7. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Oh okee, daar zit het verschil dan inderdaad in. Wij komen uit op z'n 56000 bruto per jaar. Ik werk 24 uur en mijn man ook fulltime...

Denk dat daar het verschil in zit ;) Nu snap ik het iig!

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Poe hey, kijk dat zijn ook lonen waar je u tegen zegt! Dan kan ik me wel voorstellen dat je eigen bijdrage hoger is! Wij hebben samen zo'n 24000 bruto te besteden in een jaar. Dat is ongeveer de helft van jullie!

9. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Wij betalen nu ongeveer 86 euro zelf en dat is voor 2 hele dagen opvang voor 1 kind. Ik vind er ook wel een groot verschil inzitten. Ik heb ook wel mensen gehad die meer moesten betalen en die dan nog niet eens zo heel veel meer verdienden dan wij. Mijn man verdient redelijk en ik niet zo veel voor 20 uur werk. Ik vind onze eigen bijdrage niet zo hoog. De opvang wordt in 2009 wel flink duurder en er komt bij ons een tweede bij, dus wij gaan we meer betalen. Hoeveel dat precies is weet ik nog niet.

10. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    :oops: En ik maar klagen over het feit dat wij "zoveel" moeten bijbetalen *ahum* sorry, dat is dus eigenlijk wel heel logisch... :oops:

11. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    mijn vriend werkt ook fulltime en ik 24 uur maar wij komen bij lange na nooit aan 56000... Verschil in banen waarschijnlijk...

12. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ja, dat zou kunnen. Ik werk voor de Raad van Bestuur van een zorgorganisatie en mijn vriend is video-editor (monteert TV-programma's) dus dat zal het misschien zijn. Bovendien ben ik ook wel een paar jaartjes ouder, dat scheelt misschien ook wel ;)

13. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik wil graag reageren op deze discussie. Ik zit zelf in de kinderopvang en denk dat ik jullie dus wel een beetje kan helpen.

Het is inderdaad zo dat hoe meer je verdiend des te minder subsidietoeslag je krijgt. Bijv: verdien je samen met je partner 40000 euro per jaar dan krijg je 85.5 % terug van de belastingdienst voor je eerste kindje en 97.3 % terug voor het 2 kindje.

Let er op dat als je je inkomen gaat berekenen je uitgaat van het verzamelinkomen deze vind je achterop de belastingaangifte. Iedereen heeft een persoonlijk verzamelinkomen dus tel dat van je partner erbij op. Dit is een inkomen waar aftrekposten zoals hypptheekrente ed af zijn gehaald. Studenten die geen bijbaan hebben hebben geen inkomen en hoeven deze niet mee te tellen. Studiebeurs is geen inkomen.

Wat misschien ook een tip is dat een kdv uitgaat van dagdelen, dus niet kijkt naar hoeveel uren je werkt. Bijv: Mijn zoontje gaat 1.5 dagen naar het kdv dat wil zeggen dat ze tellen van 8.00 uur tot 18.00 en van 8.00 tot 13.00 uur. Terwijl ik hem vaak pas om 9 uur breng en al om 17 uur ophaal. Ook rekenen zij vaak 52 weken per jaar terwijl wij toch ook nog op vakantie gaan en hij deze weken niet naar het kdv gaat worden deze uren wel betaald.

Dus even als samenvatting. Ik heb 15 uur per week nodig voor het kdv x 52 weken = 780 uren per jaar x 6.10 euro per uur = 4758 euro per jaar of 396.50 per maand. Als ik dan 40000 euro per jaar verdien krijg ik voor het 1e kind 4068.09 per jaar of 339 euro per maand terug en betaal ik zelf 57.50 per maand zelf.

Als mijn 2 kindje dalijk dezelfde uren naar het kdv gaat betaal ik voor hem/haar ook 396.50 per maand maar krijg ik 385.79 euro terug en betaal ik dus 10.71 per maand voor mijn 2e kindje.

In totaal dus 57.50 + 10.71 = 68.21.

Hopelijk is dit verhaal een beetje duidelijk.

Groetjes Lies.

14. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    poeh eh wat een berekening... Maar jij betaald dus echt niet veel eigenlijk...

15. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

bij de kinderopvang waar ik mij heb ingeschreven staat de uurprijs aangegeven en de maandprijs voor 1 dag, 2 dagen, 3 dagen etc. Ook staat hoeveel uur per maand dit is voor 1 dag, 2 dagen etc.

Op deze manier heb ik de toeslag kunnen bereken. Wij betalen straks voor 1 dag 219 en krijgen van de belastingdienst 149 terug dus netto ongeveer 70 euro.

16. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    vindt het allemaal maar moeilijk hoe en wat ik moet doen met werken die 24 uur aanhouden of toch iets minder zodat die kleine minder naar de opvang moet of missschien helemaal niet vanwege oppas die ik kan regelen... Begin me er toch wel een beetje zorgen over te maken

17. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik dacht dat ik iemand hier op het forum eens had horen zeggen dat je, als je studeert, geen recht hebt op kinderopvangtoeslag. Weet 't niet zeker hoor, maar als ik op toeslagen.nl kijk zie ik ook staan dat je óf moet werken (in dienst van een werkgever, als zelfstandige of in het bedrijf van je partner) óf van de gemeeente of het UWV een bijdrage moet krijgen op grond van de Wet kinderopvang.

Ben wel benieuwd of iemand weet hoe dit zit eigenlijk. Heb er niet heel veel kaas van gegeten, maar 't klinkt wel een beetje logisch, aangezien je werkgever ook een gedeelte van de opvangkosten meebetaald (via de belastingdienst). Aan de andere kant klinkt 't natuurlijk ook logisch dat je ook recht hebt op toeslag als je weinig inkomen hebt doordat je nog studeert.

Maar goed, misschien is dit wel een hele domme vraag ;)

Deel Deze Pagina